LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Na valse informatie nog overstappen naar nieuwe verzekering?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
geral

Na valse informatie nog overstappen naar nieuwe verzekering?

Ongelezen bericht door geral »

Help....! Een half jaar geleden werd mij duidelijk dat ik kronen of een brug nodig heb. Na telefonische informatie bij mijn ziektekostenverzekering SIZ werd mij gezegd dat ik daar niet voldoende voor verzekerd ben (accent plus), maar dat ik als ik even wachtte dan per 1 januari zonder problemen een aanvullende verzekering plus kon nemen. Begin december heb ik wederom gebeld en de medewerker zei dat het klopte en dat zij het zou veranderen en ik zou een nieuwe polis toe gestuurd krijgen. Tot mijn stomme verbazing krijg ik 6 januari een formulier tandarts verklaring voor een selektie. Na tel. informatie werd mij verteld dat ik sowieso niet toegelaten zou worden als ik een brug of kronen nodig heb. Zij zou omdat ik verkeerd was voorgelicht (was zichtbaar in haar systeem) dit opnemen met haar leidinggevende en deze week erover horen. Vandaag kreeg ik weer een formulier tandarts verklaring toe gestuurd....?
Mag en kan ik nog overstappen naar een andere ziektekostenverzekering als ik niet door de selektie kom ?
Alvast bedankt,
Groeten

Mathilde D.

Re: Na valse informatie nog overstappen naar nieuwe verzekering?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Om welke verzekeraar gaat het?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mathilde D. vroeg:
Om welke verzekeraar gaat het?
geral schreef al eerder:
Na telefonische informatie bij mijn ziektekostenverzekering SIZ
Lijkt me meer dan duidelijk :lol:
In de voorwaarden van de Aanvullende Verzekering Plus staat het volgende te lezen:
Voor de SIZ Aanvullende Verzekering Plus geldt een tandheelkundige selectie, tenzij u nu voor een gelijkwaardig tandheelkundig pakket elders verzekerd bent.
Dit betekent, dat er dus in dit geval een verklaring ingevuld moet worden.
Dit is overigens logisch. Je verzekert je immers tegen het risico van medische kosten. Jij weet echter al zeker dat je die kosten gaat maken en dus is het geen risico meer.

Met andere woorden het was wel zo netjes geweest, als ze je deze informatie een half jaar geleden gegeven hadden, maar er valt weinig aan te doen.

geral

Ongelezen bericht door geral »

Het is mij toegezegd dat ik in deze aanvullende verzekering zou komen en ik was al aanvullend verzekerd (ruim 10 jaar bij SIZ). Door de verschillende opties zie je door de bomen het bos niet meer en het lijkt alsof je afgestudeerd moet zijn om te weten waar je nou precies voor verzekerd bent. Afgelopen donderdag werd ik, tot mijn grote blijdschap door SIZ gebeld. Niets aan de hand, men zou een uitzondering maken omdat ik verkeerd geinformeerd was. Ontvang ik vandaag voor de 3e keer een formulier voor een tandheelkundige selektie....!? Ben ik nou gek? Nadat ik 3 keer telefonisch te horen heb gekregen dat ik een nieuwe polis toe gestuurd zou krijgen....!

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Afgelopen donderdag werd ik, tot mijn grote blijdschap door SIZ gebeld. Niets aan de hand, men zou een uitzondering maken omdat ik verkeerd geinformeerd was.
Gefeliciteerd met deze afloop, maar ik zou toch even wachten, totdat je de polis daadwerkelijk in handen hebt. Beloven is één, doen is twee.

Gesloten