LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (nep)factuur van DFA services

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jannie1974

(nep)factuur van DFA services

Ongelezen bericht door jannie1974 »

Op 27 april heeft DFA services mij een factuur gestuurd. Het gaat om een tandartsrekening. In de factuur staan twee fouten: ik ben al 2 jaar niet bij deze tandarts geweest. Na mijn verhuizing ben ik overgestapt naar een andere tandarts.
Ook klopt de datum van het tandartsbezoek niet. Ik was namelijk die dag aan het werk.
Ik heb DFA services een mail gestuurd en vertelt dat de factuur fout is. DFA vertelde dat zij mij niet konden helpen en dat ik naar de zorgaanbieder moet gaan. Hier heb ik niet positief op gereageerd; zij sturen mij een factuur en zij mogen het dan ook uitzoeken. DFA weigert dit te doen en blijven bij hun standpunt.
Mijn vraag is nu: wat zijn mijn rechten en plichten?

angel1978

Re: (nep)factuur van DFA services

Ongelezen bericht door angel1978 »

jannie1974 schreef:Op 27 april heeft DFA services mij een factuur gestuurd. Het gaat om een tandartsrekening. In de factuur staan twee fouten: ik ben al 2 jaar niet bij deze tandarts geweest. Na mijn verhuizing ben ik overgestapt naar een andere tandarts.
Ook klopt de datum van het tandartsbezoek niet. Ik was namelijk die dag aan het werk.
Ik heb DFA services een mail gestuurd en vertelt dat de factuur fout is. DFA vertelde dat zij mij niet konden helpen en dat ik naar de zorgaanbieder moet gaan. Hier heb ik niet positief op gereageerd; zij sturen mij een factuur en zij mogen het dan ook uitzoeken. DFA weigert dit te doen en blijven bij hun standpunt.
Mijn vraag is nu: wat zijn mijn rechten en plichten?
Hier heb je toch geen rechten en plichten voor nodig.
Je meldt ze eenmalig dat ze bij jou aan het verkeerde adres zijn en dat je niets met deze factuur te maken hebt ( liefst schriftelijk en aangetekend zodat je bewijs hebt dat je daadwerkelijk gereageerd hebt ) en daarna laat je ze rustig in hun sop gaar koken.. je hoeft daarna niet meer te reageren.. Ze zoeken het verder maar uit.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Precies, als zij er werk van willen maken, zullen ze met bewijzen komen, en dat kunnen ze niet.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

pas maar op DFA services zijn bijna erger dan IJ,
binnen 4 weken hebben ze de administratiekosten opgehoogd tot 45 euro.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

renegade66 schreef:pas maar op DFA services zijn bijna erger dan IJ,
binnen 4 weken hebben ze de administratiekosten opgehoogd tot 45 euro.
Laat ze dat toch lekker doen, als ts niet bij de tandarts is geweest, hebben ze geen poot om op te staan. Ts heeft zelfs bewijzen dat ze niet bij de tandarts is geweest.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Ik had ook te maken met zo'n situatie. DFA lost het idd niet op, je wordt verwezen naar de zorgverlener. Maar mijn man zei dat het officieel zo is, dat wie de rekening stuurt, ook de verdere afhandeling moet doen.
( volgens boekhoudkundige regels, maar dit zou ik graag nog door een verwijzing naar de juiste regel bevestigd willen hebben).
Ik schreef dus aan de DFA dat de rekening niet klopte: de opgevoerde behandeling klopte niet. Daarop verwees men mij dus ook naar de zorgverlener. Maar later bleek dat ik zelf fout zat: de rekening hoorde bij een ander familielid. Maar DFA viel hier ook wat te verwijten. Ze hadden mijn reactie niet goed gelezen, want dan hadden ze opgemerkt dat het over een andere persoon ging. En ook nog: de tenaamstelling is onduidelijk. De aanhef is altijd " hr/mw" en de voorletters ontbreken. Dan moet je dus bsn's gaan vergelijken. Dat leidt tot vergissingen.

jannie1974

Ongelezen bericht door jannie1974 »

De factuur is aan mij gericht; mijn geboortedatum / BSN nummer staan ook op de factuur.
Natuurlijk kan ik een aangetekende brief sturen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen. Maar eigenlijk is het toch allemaal te gek voor woorden. Ik krijg een nepfactuur en als consument mag ik er tijd en geld insteken om alles weer recht te zetten.
Ik wil echt nogmaals benadrukken: ik ben al geruime tijd niet naar deze tandarts geweest (wel naar een andere tandarts, maar die zit in een andere woonplaats) en op de bewuste datum was ik werkzaam.
Alle rekeningen van de tandarts heb ik tot nu toe keurig betaald. Het gaat ook niet om een hoog bedrag (€ 21,-).
Maar ik ben niet van plan om rekeningen te gaan betalen die onjuist zijn; of het bedrag nu hoog of laag is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Natuurlijk kan ik een aangetekende brief sturen en dat ga ik waarschijnlijk ook doen. Maar eigenlijk is het toch allemaal te gek voor woorden. Ik krijg een nepfactuur en als consument mag ik er tijd en geld insteken om alles weer recht te zetten.
Valt wel mee.. In principe hoef je helemaal niets.. Je kan / mag alles negeren..
Echter mocht het zo zijn dan FDA uiteindelijk ervoor kiest om naar de rechter te gaan, dan zul je waarschijnlijk van de rechter de vraag krijgen waarom je niet gewoon ( minimaal 1x ) uitgelegd hebt dat het niet voor jou was en dat je de rekening betwist .. Dat mag ook per telefoon of email alleen is de bewijslast daarvan een stuk minder..

Doe 1x die kleine moeite en je bent zelfs voor het meest extreme geval dat je voor de rechter moet komen ingedekt.. De kans is echter groot dat het nooit zover zal komen.

Inner

Ongelezen bericht door Inner »

DFA neemt de facturering over van bijv. tandartsen. Zij leveren alle gegevens aan, dus misschien ook verkeerde. Mochten de gegevens op de factuur niet juist zijn dan dient er contact opgenomen te worden met de zorgaanbieder. Daarnaast kan je natuurlijk DFA hierover ook berichten en bijv. te vragen om uitstel van betaling omdat de vordering volgens u niet klopt.

Dus in plaats van de tandarts zelf die de factuur stuurt doet DFA dat.

Gesloten