nou word ik daar niet armer van, maar als ik niet de enige ben, wordt het vgz hier waarschijnlijk wel rijker van

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De Friesland is helemaal verkeerd bezig. Een andere foute handeling van de Friesland is het volgende: de automatische incasso voor de maandelijkse premiebetaling wordt door de Friesland misbuikt om verchuldigde eigen-risico bedragen te innen.josdavids Geplaatst op: 03 Apr 2007 16:38 De Friesland heeft de no-claim vandaag uitbetaald en direct maar even de premie voor april erop ingehouden terwijl ik niet eens een machtiging heb verleend. Ik heb geen betalingsachterstand en dus vind ik dit onterecht.
Walter, je hebt gelijk dat het afhangt van de formulering. Maar.... bij een zorgverzekering wordt meestal helemaal geen formulier ingevuld: je kruist aan "maandelijkse betaling" en je ondertekent dat je akkoord gaat met automatische incasso. Het is mogelijk dat hier nog iets over vermeld staat in de polisvoorwaarden, maar als dat niet het geval is, mag een bedrijf NOOIT automatisch incasseren voor dingen waarvoor geen toestemming verleend is. Dat zou niet zo mooi zijn. In zo'n geval moet je het bedrag terug laten storten via de bank.Walter van V Geplaatst op: 05 Apr 2007 07:21 Het hangt wel af van de algemene voorwaarden en de formulering die gebruikt is op het formulier wat ondertekend is voor de automatische incasso. Overigens mag elk bedrijf (dat is wettelijk geregeld) openstaande posten verrekenen met uitbetalingen. Verder zie ik het probleem niet zo, die premie moet toch betaald worden? dat eigen risico ook?? voorkomt juist administratie extra, de grootste onzin kostenpost in deze zorgverzekering. Laten we blij zijn dat een verzekeraar moeite doet die kosten voor alle partijen laag te houden...
er zijn zorgverzekeraars die dit wel heel netjes doen, zoals in ieder geval mijn vorige. Die heeft samen met de uitbetaling van mijn noclaim net eind maart een overzicht gestuurd van alles wat er ten grondslag aan ligt dat mijn echtgenote helemaal geen noclaim terugkrijgt. Samen met een redelijk uitegbreid einfofolder over de noclaim.Fraaier zou zijn als de zorgverzekeraar daar wat meer uitleg bij geeft en tevens een kopie van de rekening van het ziekenhuis daarbij overlegt.