Handig om te weten.Je hebt natuurlijk wel een overzicht van de dekking, maar toch.
Het hoeft niet voor iedereen duidelijk te zijn. Misschien onderstaand artikel op de Verzekeringssite wel.
Deze week valt de zorgpolis weer op de deurmat. Veel Nederlanders hebben alleen geen flauw benul wat hun zorgverzekering wel en niet vergoedt. Zonde van het geld.
Volgens Verzekeringssite.nl betalen consumenten al snel enkele honderden euro's te veel per jaar. Daarbij weten klanten slecht waar ze nu wel en niet voor verzekerd zijn
10 tips om te besparen
Omdat het al moeilijke tijden zijn: 10 tips waarmee je zo honderden euro's per jaar kunt besparen.
Fiet: Veel zorgverzekeraars zijn zeer schimmig over vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering.
Achteraf blijkt niet zelden dat de polis net die behandeling niet dekt waarvoor jij denkt verzekerd te zijn omdat je behandelaar niet is aangesloten bij de door hen aangewezen beroepsvereniging. Het is daarom altijd heel belangrijk om eerst uit te zoeken of je behandelaar is aangesloten bij een door de zorgverzekeraar bepaalde beroepsvereniging. Zoniet, dan krijg je helemaal niets vergoed.
Feit: Veel zorgverzekeraars belasten ten onrechte aanvullende verzekeringen voor kosten die onder de basisverzekering vallen.
Een voorbeeld hiervan is de bijzondere tandheelkunde. Hieronder vallen tandheelkundige ingrepen die niet door een gewone tandarts kunnen worden uitgevoerd. Je wordt dan doorgestuurd naar een gntaoloog. Aangezien het hier om aanzienlijke bedragen gaat, is het kassa voor de zorgverzekeringen. Ik vraag me af wanneer dit een keer aan de kaak wordt gesteld....
BePitched schreef:Fiet: Veel zorgverzekeraars zijn zeer schimmig over vergoedingen vanuit de aanvullende verzekering.
Achteraf blijkt niet zelden dat de polis net die behandeling niet dekt waarvoor jij denkt verzekerd te zijn omdat je behandelaar niet is aangesloten bij de door hen aangewezen beroepsvereniging. Het is daarom altijd heel belangrijk om eerst uit te zoeken of je behandelaar is aangesloten bij een door de zorgverzekeraar bepaalde beroepsvereniging. Zoniet, dan krijg je helemaal niets vergoed.
Gecontracteerd:volledig, en direct betaald door zorververzekeraar aan de zorgverlener.
Niet gecontracteerd:eerst zelf betalen. Daarna krijg je een bedrag terug dat vastgesteld is door de zorgverzekeraar voor die behandeling.Dat bedrag is minder. http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... ieven.aspx
Feit: Veel zorgverzekeraars belasten ten onrechte aanvullende verzekeringen voor kosten die onder de basisverzekering vallen.
Een voorbeeld hiervan is de bijzondere tandheelkunde. Hieronder vallen tandheelkundige ingrepen die niet door een gewone tandarts kunnen worden uitgevoerd. Je wordt dan doorgestuurd naar een gntaoloog. Aangezien het hier om aanzienlijke bedragen gaat, is het kassa voor de zorgverzekeringen. Ik vraag me af wanneer dit een keer aan de kaak wordt gesteld....