In 2007 is de anticonceptiepil voor jongeren tot 21 j weer in het basispakket opgenomen.
Daar ik geen andere kosten heb gehad in 2007, betaal ik deze dan toch volledig zelf.
De verzekeraar heeft deze vergoeding namelijk op mijn no-claimvergoeding gekort.
Nou is het echter zo dat ik ook een aanvullend pakket heb afgesloten.
Op grond van dat pakket wordt bij personen vanaf 21 jaar de anticonceptiepil volgens dat pakket volledig vergoed.
Vergoedingen op grond van een aanvullend pakket heebben géén gevolgen voor de noclaim vergoeding.
Derhalve volledige vergoeding.
De Verzekeraar wil in mijn geval echter geen vergoeding doen op grond van dat aanvullend pakket.
Zij geven als reden aan dat dit immers voor "onder 21-jaar" in het basispakket is opgenomen.
Leuke regeling ; betaal ik het mooi zelf via de noclaim-korting.
Wat ik dus moet constateren is dat vrouwen ouder dan 21 jaar, met precies hetzelfde aanvullend pakket als ik ook heb, die dezelfde premie betalen als ik, het dus wel vergoed krijgen en ik dus niet.
Weet iemand of ik daar iets tegen kan doen, want tot nu toe krijg ik bij mijn verzkering geen gehoor.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongelijke behandeling bij vergoeding
-
Mathilde D.
Re: ongelijke behandeling bij vergoeding
Leuk gevalletje,
Maar zo zit het nu eenmaal in elkaar. Je moet dit accepteren. Er zitten in het systeem zoveel mèèr rare en oneerlijke dingen, dat het geen beginnen aan is om alles te repareren.
Door de noclaim beginnen verzekerden zich plotseling druk te maken over de kosten. Als alles verzekerd is (maar natuurlijk toch door je betaald wordt via je inkomen), dan vraagt nooit iemand naar de percentages bijdrage. Wist je bijvoorbeeld dat je bijdrage aan de AWBZ ca. 13% is !! Dus je betaalt zoveel geld o.a. omdat jouw bejaarde buurvrouw huishoudelijke hulp krijgt van de AWBZ. Stel je verdient 2000 euro per maand. Dan betaal je dus per maand 260 euro aan de AWBZ!!! en daar klaag je niet over!
Maar zo zit het nu eenmaal in elkaar. Je moet dit accepteren. Er zitten in het systeem zoveel mèèr rare en oneerlijke dingen, dat het geen beginnen aan is om alles te repareren.
Door de noclaim beginnen verzekerden zich plotseling druk te maken over de kosten. Als alles verzekerd is (maar natuurlijk toch door je betaald wordt via je inkomen), dan vraagt nooit iemand naar de percentages bijdrage. Wist je bijvoorbeeld dat je bijdrage aan de AWBZ ca. 13% is !! Dus je betaalt zoveel geld o.a. omdat jouw bejaarde buurvrouw huishoudelijke hulp krijgt van de AWBZ. Stel je verdient 2000 euro per maand. Dan betaal je dus per maand 260 euro aan de AWBZ!!! en daar klaag je niet over!
Re: ongelijke behandeling bij vergoeding
Laten we ons in deze discussie bij het onderwerp houden dat ik heb aangekaart.
"identiek aanvullend pakket, betaal dezelfde premie, maar o.g.v. leeftijd wordt onderscheid gemaakt"
"identiek aanvullend pakket, betaal dezelfde premie, maar o.g.v. leeftijd wordt onderscheid gemaakt"