LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeluk door overstekensde das

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
ed vos

ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door ed vos »

L.s.
Ik ben door het uitwijken voor een das tegen een lantarenpaal aan gereden.
Mijn verzekering wilde mij geen schade uitbetalen, omdat ik de das niet doodgereden had!
Maar de lantarenpaal was bijna onzichtbaar door de begroeiing onderaan de boom, ik heb foto's ervan.
Maar ik krijg van mijn gemeente geen schade vergoeding, en zij hebben wel de lantaarnpaal vergoed gekregen van mijn verzekering!
Want vlak na het ongeluk hebben ze om het restant wat nog van de lantaarnpaal over was een geel stuk plastic gedaan dat was toen wel zichtbaar.
Nu hebben ze een nieuwe lantaarnpaal geplaatst en de boom onderaan wel laten snoeien, maar ik heb nog steeds de schade niet betaald gekregen!
Wie kan mij ermee helpen?

Bob Schurkjens

Re: ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U was toevallig niet bij DAS verzekerd? Sorry, heel erg flauw. Maar dat ter zijde.

Heeft u alleen materiele schade of is er ook letsel?

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Hoe ben je verzekerd? WA of all risk?

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Da's wel helder.... Bij All Risk had de schade wel verzekerd geweest.... Bij WA of WAplus is alleen een rechtstreekse aanrijding met een dier verzekerd. Niet een gevolgschade van een uitwijk manoeuvre( logisch ook anders zouden alle eenzijdige ongevallen ontstaan zijn door een overstekend beest)

Ook al zou de paal wel zichtbaar zijn geweest, dan nog had je hem geraakt dus de beplanting die nu weg is gehaald heeft geen enkele invloed gehad op jouw schade. Je week van de route af en kwam in de berm en wat daar staat is niet van belang.

Sneu maar het is niet anders dan dat het is. Schade is voor jezelf.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

ed vos schreef:L.s.
Ik ben door het uitwijken voor een das tegen een lantarenpaal aan gereden.
Mijn verzekering wilde mij geen schade uitbetalen, omdat ik de das niet doodgereden had!
Maar de lantarenpaal was bijna onzichtbaar door de begroeiing onderaan de boom, ik heb foto's ervan.
Maar ik krijg van mijn gemeente geen schade vergoeding, en zij hebben wel de lantaarnpaal vergoed gekregen van mijn verzekering!
Want vlak na het ongeluk hebben ze om het restant wat nog van de lantaarnpaal over was een geel stuk plastic gedaan dat was toen wel zichtbaar.
Nu hebben ze een nieuwe lantaarnpaal geplaatst en de boom onderaan wel laten snoeien, maar ik heb nog steeds de schade niet betaald gekregen!
Even voor mijn beeldvorming. Dassen zijn nachtdieren, op de tijdstippen dat dassen over het algemeen actief zijn, zijn lantaarnpalen aan, dan doet het er toch ook niet heel erg toe dat de paal wellicht wat gecamoufleerd is? Die lamp boven de weg hangt niet aan luchtankers.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

het leven van een dier is niet in geld uit te drukken, Marianne Thieme zou trots op je zijn.
Ik vertel mij kinderen nu al dat je nooit plots uit moet wijken voor een klein dier.. alleen zo hard mogelijk remmen

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

kokka schreef:Ik vertel mij kinderen nu al dat je nooit plots uit moet wijken voor een klein dier.. alleen zo hard mogelijk remmen
En dat is keurig in lijn met de staande jurisprudentie. TS heeft helaas gewoon pech in dit geval.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:het leven van een dier is niet in geld uit te drukken, Marianne Thieme zou trots op je zijn.
Ik vertel mij kinderen nu al dat je nooit plots uit moet wijken voor een klein dier.. alleen zo hard mogelijk remmen
Dat is ook de enige mogelijke actie. Nu was het een lantaarnpaal, maar er had ook een fietser kunnen rijden.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

GJvdZ schreef:
kokka schreef:het leven van een dier is niet in geld uit te drukken, Marianne Thieme zou trots op je zijn.
Dat is ook de enige mogelijke actie. Nu was het een lantaarnpaal, maar er had ook een fietser kunnen rijden.
Is wel een hele makkelijke reactie. Als een dier op de weg loopt schrik je en dan is de vraag of je nog een heldere afweging kan maken tussen remmen en uitwijken.

Wat de lantaarnpaal en de gemeente ermee te maken hebben (behalve als partij die schade heeft) is mij onduidelijk. TS is uitgeweken voor een dier en is hierdoor van de weggeraakt, hier hoort TS niet te rijden. Dat de lantaarnpaal wel of niet verlicht was en/of zichtbaar staat er los van. TS had daar niet mogen rijden.

Voor de duidelijkheid ik maak geen verwijt dat TS dit wel heeft gedaan maar je kunt niet de gemeente (wij als belastingbetaler) aansprakelijk stellen voor de keuze die je hebt gemaakt.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ERGO: Dus de volgende keer het overstekende dier proberen aan te rijden of nu een andere verzekering afsluiten ...

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Helaas niks aan te doen. Leef met de mooie gedachte dat je het leven van een dier hebt gered.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:ERGO: Dus de volgende keer het overstekende dier proberen aan te rijden of nu een andere verzekering afsluiten ...
Dan heb je de reacties niet helemaal begrepen ;)

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

ed vos schreef:L.s.
maar ik heb nog steeds de schade niet betaald gekregen!
@ed vos,

Uw schade komt alleen in aanmerking voor vergoeding als u daar ook voor verzekerd bent.
De vraag is en blijft : hoe is uw auto verzekerd !!

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Nou TS????? 2 berichten op dit forum, en beide berichten krijgen geen vervolg...

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Als hij /zij het dier had dood gereden had hij nog een bekeuring gekregen ook. Beschermde dier soort.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een botsing tussen een Vos en das komt gelukkig niet gauw voor. Anders bleven de dienders bonnen schrijven.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Met dat advies zou ik toch voorzichtig zijn :
http://www.compensa.nl/nl/artikelen/doo ... ekend-dier

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Een botsing tussen een Vos en das komt gelukkig niet gauw voor. Anders bleven de dienders bonnen schrijven.

Hier zijn heel veel dassen , stoor ze niet of wat dan ook . krijg je alle Boa en natuur mensen achter je aan. Met Boa bedoel ik geen slang. Er gaat hier regelmatig dassen dood door een ongeval.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Slechte advies! Je moet rekening houden met het verkeer achter je.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

john18 schreef:
Slechte advies! Je moet rekening houden met het verkeer achter je.
Dit John18, noemt men nou sarcasme :mrgreen:

Gesloten