LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd zorgverzekering afgesloten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Lis84

Ongevraagd zorgverzekering afgesloten

Ongelezen bericht door Lis84 »

Per 1 januari 2014 heb ik een nieuwe zorgverzekering en de premie (per jaar) heb ik al betaald.
Mijn oude zorgverzekering was netjes opgezegd en hier heb ik 3 januari ook de bevestiging van ontvangen.

Nu kreeg ik vorige week ineens een email dat ik mij bij mijn oude verzekeraar ben aangemeld. De polis staat al digitaal en ik heb alleen hun basisverzekering. Deze verzekering heb ik alleen nooit aangevraagd en wil dus ook niet :x .
Ik heb al telefonisch contact gehad met mijn oude verzekeraar en voordat alles kan worden afgesloten moet nog worden uitgezocht hoe dit heeft kunnen gebeuren :s en dit kan zeker 2 weken duren! De premiebetaling is op mijn verzoek wel verplaatst naar eind februari omdat dan alles wel afgerond moet zijn.
Mijn nieuwe verzekeraar heb ik ook gebeld omdat ik bang was dat deze dan ineens werd opgezegd, maar ze hebben mij gezegd dat dit niet zomaar kan na 1 januari.

Hebben mensen ervaring met dit soort dingen?

Lis84

Re: Ongevraagd zorgverzekering afgesloten

Ik heb op 30 december mijn nieuwe verzekering afgesloten en op die datum ook meteen zelf mijn oude verzekering opgezegd.

Mijn nieuwe verzekering is per 1 januari 2014 ingegaan.
Maar nu heeft mijn oude verzekering mij dus ook een basisverzekering gegeven per 1 januari 2014

Lis84

De uitschrijving was al gedaan, en is ook netjes bevestigd door mijn oude en nieuwe verzekering. Ik ben ook gewoon geaccepteerd door mijn nieuwe verzekeraar.

Nu is dus ineens onverwachts, na deze opzegbevestiging ineens weer een verzekering bij mijn oude verzekeraar afgesloten (niet door mij aangevraagd).

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Mijn oude zorgverzekering was netjes opgezegd en hier heb ik 3 januari ook de bevestiging van ontvangen.
zoals in OP al gesteld idd.

Wat de verzekering zelf allemaal wil is echt hun en niet uw probleem. Dus premiebetaling verschuiven? ik denk het niet want elke premievordering is onrechtmatig. Hun probleem, en laat niet van hun probleem uw probleem maken!.
Dat zij dat intern willen en moeten uitzoeken is duidelijk, maar daar heeft u verder geen bemoeienis mee. U bent daar immers niet meer verzekerd...

Gesloten