LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONTERECHT AANGEMELD BIJ CVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vincent1973

ONTERECHT AANGEMELD BIJ CVZ

Ongelezen bericht door vincent1973 »

Ik ben onterecht bij CVZ aangemeld door Menzis, zij erkennen de fout maar kunnen mij niet afmelden omdat ze eerst moeten onderzoeken wat er mis is gegaan.
Ik heb wel een betalingsregeling bij Menzis dus die wordt ook netjes voldaan en dankunnen en mogen ze me niet aanmelden bij CVZ
Ik heb ondertussen al 6 uur aan de telefoon gezeten maar niemand wie me verder kan helpen

WIE WEET WAT IK KAN of MOET DOEN

alfatrion

Re: ONTERECHT AANGEMELD BIJ CVZ

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou schriftelijk je standpunt naar beide partijen sturen en vragen om een ontvangstbevestiging en/of reactie binnen zoveel dagen.

cabumba

Ongelezen bericht door cabumba »

vincent1973 schreef:Ik heb wel een betalingsregeling bij Menzis dus die wordt ook netjes voldaan en dankunnen en mogen ze me niet aanmelden bij CVZ
Menzis mag jou gewoon aanmelden bij het cvz als je een betalingsregeling met ze hebt. Alleen als je een betalingsregeling hebt bij een deurwaarder en die netjes na komt, kan het zijn dat ze het cvz proces blokkeren.

boelie

Ongelezen bericht door boelie »

Menzis mag jou gewoon aanmelden bij het cvz als je een betalingsregeling met ze hebt. Alleen als je een betalingsregeling hebt bij een deurwaarder en die netjes na komt, kan het zijn dat ze het cvz proces blokkeren.
Dit klopt niet. Als je een vordering via incassoburo en zorgverzekeraar hebt, moet je zowel de regeling bij incassoburo alsook bij zorgverzekeraar zelf goed nakomen. Één regeling niet goed nakomen resulteert in aanmelding CVZ.

cabumba

klopt wat je zegt. Wat ik bedoel is dat een betalingsregeling bij alleen Menzis niet voldoende is om afgemeld te worden bij het CVZ.

Jenny1007

Ongelezen bericht door Jenny1007 »

waarschijnlijk haal je een paar dingen door elkaar. het kan zijn dat je een betalingsregeling hebt bij Menzis. Als je echter een achterstand hebt van 6 maanden premie wordt je alsnog aangemeld bij CVZ, ook als je een betalingsregeling hebt. Is dat niet het geval (6 mnd achterstand) dat kan Menzis jou wel degelijk afmelden bij CVZ dooor middel van een CVZ blokkade.

cabumba

Wat Jennie zegt klopt. Als je inderdaad geen achterstand van 6 maanden hebt, kan Menzis een blokkade zetten op je cvz aanmelding. Maar als je een achterstand van 6 of meer maanden hebt, melden ze je niet af omdat je met hun een betalingsregeling hebt. Je schrijft dat Menzis hun fout toegeeft, dus dan zal je waarschijnlijk geen 6 maanden achterstand hebben. Maar dat zal je zelf wel het beste weten. Ik wens je iig heel veel succes met de hele situatie.

Gesloten