LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterecht premie innen door zorgverzekeraar Delta Lloyd

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
sgrundel

Onterecht premie innen door zorgverzekeraar Delta Lloyd

Ongelezen bericht door sgrundel »

Nadat ik in december alle zorgverkeringen weer naast elkaar had gelegd voor 2009, kwam ik tot de ontdekking dat ik beter kon overstappen van Delta Lloyd naar Anderzorg. 24 December heb ik op internet alles ingevuld en Anderzorg zou er direct voor zorgen dat mijn polis bij Delta Lloyd zou worden stopgezet voor het einde van het jaar.

Voor het feit dat mijn premie voor januari nog wordt afgeschreven door Delta Lloyd, heb ik alle begrip. Administratief kan het wat tijd kosten voor een uitschrijving verwerkt is. Maar inmiddels hebben ze februari ook alweer afgeschreven en doen ze net alsof Anderzorg niets doorgegeven zou hebben. Anderzorg beweerd uiteraard het tegendeel, maar zegt wel Delta Lloyd er nogmaals op attent te maken dat mijn verzekering al beeindigd had moeten zijn.

Ik heb Delta Lloyd gebeld hierover, maar zij beweren dat zij het momenteel veel te druk hebben om voorlopig mijn verzekering te kunnen opzeggen, maar dat ik uiteindelijk wel met terugwerkende kracht mijn premie zal terugkrijgen. Ze kunnen niet garanderen dat niet ook maart nog zal worden geint.

Hebben meer mensen ervaring met het feit dat zorgverzekeraars (expres) onterecht premie innen en dan voor een aantal maanden weten vast te houden? Kan namelijk behoorlijk lucratief zijn om dat structureel bij veel klanten te doen, en ondertussen doen of je neus bloedt.

EdArnhem

Re: Onterecht premie innen door zorgverzekeraar Delta Lloyd

Ongelezen bericht door EdArnhem »

Ik zou die incasso storneren via je internet-bankieren.

riniv74

Ongelezen bericht door riniv74 »

Jammer dat er nog geen reacties zijn gekomen op dit onderwerp, want ik vind dit een zeer kwalijke zaak.

Je kan je zorgverzekering tot 1 januari opzeggen, maar de incasso is reeds gedaan onder het mom van "we innen altijd vooraf".

Ik zou zeggen "we innen altijd vooraf, behalve eind december tot we kunnen zien wie er nog hebben opgezegd" . Dus op de eerste werkdag in januari incasseren van alle mensen die niet hebben opgezegd of gewijzigd.

Ik had hetzelfde bij Anderzorg. Ik betaal 1 x per jaar. Dus op 31 december wordt het hele bedrag voor 1 jaar afgeschreven (dat is dus veel geld ineens). Geen bericht vooraf van "let op, we gaan incasseren, zorg voor voldoende saldo". Nee, ik stond zonder geld bij de kassa van de supermarkt. Had ik op zich kunnen weten omdat ze vooraf incasseren, maar ja, ik betaal 1 x per jaar, dus is me even ontschoten. Maar het belachelijkste vind ik dat je dan tot 1 januari kan opzeggen. Stel je voor dat ik dat had gedaan. Dan had ik opgezegd, maar was er doodleuk gewoon afgeschreven. En sta rood, rente....

Ik heb dus meteen gestorneerd, ging om het principe. Bovendien hadden ze het verkeerde bedrag geïnd, ik had namelijk wijziging, dus dat was toch ook al fout.

Vervolgens zijn ze niet snel meer, want ik moet nu nog steeds betalen. Ze zouden acceptgiro sturen.....

Het zou eigenlijk wettelijk geregeld moeten zijn dat ze einde maand december niet mogen incasseren totdat de wijzigingen/overschrijvingen binnen zijn. Maar ja, ik weet ook wel dat ik nu onzin zit uit te kramen.....
Waarom makkelijk als het moeilijk kan?

Of dat je mag opzeggen/wijzigen tot 1 december met ingangsdatum 1 januari.

Ik ben wellicht van plan einde dit jaar wel over te stappen, maar ik weet dus nu al dat ik veeeeel eerder moet aangeven dat ik dat wil, want op 31 december is het er af.......

Voor de rest geen klachten over Anderzorg, maar ik heb ze dan ook gelukkig (afkloppen) niet zo vaak nodig.

sgrundel

Ongelezen bericht door sgrundel »

Zoiets zou inderdaad beter werken dan het principe: we-innen-maar-alvast-want-wellicht-wil-de-klant-wel-weg-en-dan-valt-er-niets-meer-te-innen.

Bij mijn verzekering blijft Delta Lloyd hardleers. Ook nu weer een premie afgeschreven voor maart ad. 107 euro. Ben benieuwd hoe snel ze doorhebben dat het geld terug gestoneerd is. Waarschijnlijk zijn ze daar wel snel mee.

Anderzorg heeft al 2 afmeldingen naar ze gestuurd, maar Delta Lloyd heeft geen zin om te luisteren blijkbaar.

Mathilde D.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

maar Delta Lloyd heeft geen zin om te luisteren blijkbaar
Bedenk dat DL overgenomen is door CZ (net als Ohra).

empty

Ongelezen bericht door empty »

Ik heb ook problemen met Delta Lloyd. Ik dacht over te stappen van een andere verzekering naar deze maatschappij, maar de opzegging van mijn oude die zij beloofd hadden te doen, is niet op tijd gedaan. Hierdoor zit ik nog aan de oude verzekering vast. De telefoontjes en mails om helderheid te krijgen, stranden over het algemeen in welwillende goedbedoelde beloftes die niet nagekomen worden.
Al met al krijg ik nog steeds rekeningen van Delta Lloyd en blijft een fatsoenlijke klantbenadering uit. Het enige dat geolied loopt in de logge machine Delta Lloyd is de incasso.
Na al deze eindeloze discussies word ik steeds tevredener over de oude zorgverzekering (De Friesland); ieder voordeel heb z'n nadeel...

Gesloten