LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte overname VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Maytriebetz

Onterechte overname VGZ

Ongelezen bericht door Maytriebetz »

Ik ben onterecht overgenomen door VGZ (zonder mijn goedkeuring). ik ben voor 2012 verzekerd via Meeus verzekeringen bij IAK (onderdeel VGZ). nu heb ik afgelopen week ene polis ontvangen, waarbij er wordt aangegeven dat mijn nieuwe polis bij VGZ ingaat per 01-01-2013. Ik vind het ongelofelijk dat VGZ, zonder goedkeuring/ handtekening zulke acties kan ondernemen en dat er geen enkel instantie hier iets aan doet. Ze hebben onterecht gebruik gemaakt van mijn persoonlijke gegevens als burgerservicenr, NAW en bankrekeningnr. of te wel per 1 januari 2013 gaan zij automatisch incasseren bij mijn bank terwijl ik daar geen toestemming voor heb verleend. Nu heb ik vandaag gebeld met VGZ en gesproken met een medewerker van VGZ. Ik heb in mijn verzoek aangegeven dat ik een bevestiging van mijn verzoek voor het beëindigen/ niet doorgaan van mijn polis per 01-01-2013 bij vgz wil ontvang. Zij heeft aangegeven dat ze bevestiging naar mij kan sturen. ik vind het ongelofelijk dat ze zo omgaan met persoonlijke gegevens. ik heb ook in mijn verzoek aangegeven dat ik voor 01-01-2013 een bevestiging wil ontvangen, hiervoor kon ze geen garanties geven. PS ik heb ook een e-mail adres gevraagd waarnaar toe ik mijn beëindiging/niet door gaan van de verzekering kan verzenden, dit kon de medewerker ook niet aangeven.

Graag wil ik weten bij welke instantie ik een melding kan maken over misbruik over mijn persoonlijke gegevens. Daarnaast wil ik graag weten wat ik met bovenstaande aan moet.
Alvast bedankt.

Maytriebetz

Re: Onterechte overname VGZ

PS; Ze kan geen bevestiging versturen. ik vind het zo achterhaald dat ik een brief moet schrijven en moeite moet doen voor een ongevraagde product. ik ben ook niet van plan om dit te gaan betalen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je kan toch gewoon overstappen en je verzekering laten opzeggen? Zonder mag je niet zitten, staat een boete op , dus laat het de volgende verzekering regelen.

Er worden meer bedrijven overgenomen, met jouw gegevens doen ze echt niks.

Maytriebetz

ik kan het laten zitten en niks doen en zulke wanpraktijken zulle blijven bestaan.of melding maken. ik vind het ongeloofelijk dat er wettelijke regelgeving voor zulke situaties zijn, maar er niks mee wordt gedaan (ik kan het eerlijk gezegd niet geloven). ik zou het op prijs stellen als iemand mij kan vertellen bij welke instantie ik een melding kan maken van misbruik maken van persoonelijke gegevens zoals NAW, burgerservicenr.,rekeningnr.

dat ik verplicht ben om een zorgverzekering af te sluiten daar ben ik bewust van. Daar ligt het probleem niet. het probleem ligt in het feit dat er misbruik wordt gemaakt van mijn persoonelijke gegevens en het mij moeilijk wordt gemaakt voor beeindiging voor een probleem die door VGZ is gemaakr.

je kan per e-mail geen beeindiging sturen, maar je kan online wel afsluiten. hoe krom is dit.

in ieder geval zou ik het op prijs stellen als jullie mij kunnen vertellen, waar ik de melding van misbruik persoonelijke gegevens kan doorgeven. of de naam van de instantie.

Alvast bedankt.

rvooste

Ongelezen bericht door rvooste »

Graag wil ik weten bij welke instantie ik een melding kan maken over misbruik over mijn persoonlijke gegevens.
Beste Maytriebetz,

In ieder geval bij de verzekeraars zelf een klacht wegleggen en om uitleg vragen. Met hen antwoord zou bij College Bescherming Persoonsgegevens. http://www.cbpweb.nl en de NZA een medling/klacht wegleggen.
Ter info IAK is een zelfstandige onderneming die de zorg, afhankelijk van het contract, door de VGZ en nog een andere partij laat inkopen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Maytriebetz schreef:Ik ben onterecht overgenomen door VGZ (zonder mijn goedkeuring). ik ben voor 2012 verzekerd via Meeus verzekeringen bij IAK (onderdeel VGZ). nu heb ik afgelopen week ene polis ontvangen, waarbij er wordt aangegeven dat mijn nieuwe polis bij VGZ ingaat per 01-01-2013. Ik vind het ongelofelijk dat VGZ, zonder goedkeuring/ handtekening zulke acties kan ondernemen en dat er geen enkel instantie hier iets aan doet. Ze hebben onterecht gebruik gemaakt van mijn persoonlijke gegevens als burgerservicenr, NAW en bankrekeningnr. of te wel per 1 januari 2013 gaan zij automatisch incasseren bij mijn bank terwijl ik daar geen toestemming voor heb verleend. Nu heb ik vandaag gebeld met VGZ en gesproken met een medewerker van VGZ. Ik heb in mijn verzoek aangegeven dat ik een bevestiging van mijn verzoek voor het beëindigen/ niet doorgaan van mijn polis per 01-01-2013 bij vgz wil ontvang. Zij heeft aangegeven dat ze bevestiging naar mij kan sturen. ik vind het ongelofelijk dat ze zo omgaan met persoonlijke gegevens. ik heb ook in mijn verzoek aangegeven dat ik voor 01-01-2013 een bevestiging wil ontvangen, hiervoor kon ze geen garanties geven. PS ik heb ook een e-mail adres gevraagd waarnaar toe ik mijn beëindiging/niet door gaan van de verzekering kan verzenden, dit kon de medewerker ook niet aangeven.

Graag wil ik weten bij welke instantie ik een melding kan maken over misbruik over mijn persoonlijke gegevens. Daarnaast wil ik graag weten wat ik met bovenstaande aan moet.
Alvast bedankt.
Het kan heel goed zo zijn dat het wettelijk bepaald is dat VGZ alle overgenomen klanten een polis moet bieden, aangezien bij wet is geregeld dat elke Nederlander een basisverzekering dient te hebben?

Overigens mogen bedrijven zoals bijvoorbeeld pensioenverzekeraars, in sommige gevallen putten uit oa de GBA voor het uitoefenen van hun door wetgeving toebedeelde taken. Of dat voor zorgverzekeraars ook zo is weet ik niet uit mijn hoofd, maar het kan dus wel het geval zijn.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Bestaat de IAK verzekering nog?

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

IAK heeft zelf geen zorgverzekeringen.
U bent (zoals ik het begrijp) via Meeus collectief verzekerd "bij" IAK.
Zij leveren nl collectieve pakketten verzekeringen aan.

Blijkbaar heeft Meeus (uw volmacht) ervoor gekozen volgend jaar niet met het IAK in zee te gaan maar met de VGZ. Hiervoor moet u dus aankloppen bij Meeus omdat zij voor u de zorgverzekering regelen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brainless schreef:IAK heeft zelf geen zorgverzekeringen.
U bent (zoals ik het begrijp) via Meeus collectief verzekerd "bij" IAK.
Zij leveren nl collectieve pakketten verzekeringen aan.

Blijkbaar heeft Meeus (uw volmacht) ervoor gekozen volgend jaar niet met het IAK in zee te gaan maar met de VGZ. Hiervoor moet u dus aankloppen bij Meeus omdat zij voor u de zorgverzekering regelen.
Klinkt logisch. Als je werkgever een andere verzekeraar uitkiest wordt je immers ook zonder dat je zelf iets doet overgezet naar een andere verzekeraar.

Gesloten