LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onverzekerd door problemen met Agis
-
Onverzekerd door problemen met Agis
Ik had een verzekering bij Agis lopen. Vorig voorjaar ben ik in het buitenland ernstig ziek geworden en heb een beroep op medische hulp moeten doen.
Vervolgens gingen Agis en mijn reisverzekering met elkaar in de clinch, waarbij mijn reisverzekering om onduidelijke reden Agis betaald heeft, maar ik heb zelf al mijn kosten moeten betalen en geen cent van Agis gezien.
Agis heeft kennelijk als standaard reaktie op ingestuurde notas dat ze "de originele nota niet hebben ontvangen". (dit kunstje hebben ze eerder geflikt)
Ik heb gelukkig een gewaarmerkte kopie om dit te weerleggen en ben naar de ombudsman gegaan (tweede zaak tegen Agis), die mij (opnieuw) in het gelijk heeft gesteld en gesteld dat Agis mij alle kosten moet vergoeden.
Agis heeft het advies van de ombudsman naast zich neer gelegd.
Nu is het dus een rechtszaak.
En Agis durft glashard te beweren dat ik een betalingsachterstand heb en belemmert zo dus een overstap naar een nieuwe verzekeraar.
Ik heb elke maand keurig premie betaald en een schriftelijk bewijs van Agis dat de betaling van het eigen risiko opgeschort is tot uitspraak van de rechter.
Ik kan echt niet verder met Agis en ben inmiddels totaal wanhopig, want ik kan dus ook niet naar een andere verzekeraar ...
Advies welkom! Bedankt!
Vervolgens gingen Agis en mijn reisverzekering met elkaar in de clinch, waarbij mijn reisverzekering om onduidelijke reden Agis betaald heeft, maar ik heb zelf al mijn kosten moeten betalen en geen cent van Agis gezien.
Agis heeft kennelijk als standaard reaktie op ingestuurde notas dat ze "de originele nota niet hebben ontvangen". (dit kunstje hebben ze eerder geflikt)
Ik heb gelukkig een gewaarmerkte kopie om dit te weerleggen en ben naar de ombudsman gegaan (tweede zaak tegen Agis), die mij (opnieuw) in het gelijk heeft gesteld en gesteld dat Agis mij alle kosten moet vergoeden.
Agis heeft het advies van de ombudsman naast zich neer gelegd.
Nu is het dus een rechtszaak.
En Agis durft glashard te beweren dat ik een betalingsachterstand heb en belemmert zo dus een overstap naar een nieuwe verzekeraar.
Ik heb elke maand keurig premie betaald en een schriftelijk bewijs van Agis dat de betaling van het eigen risiko opgeschort is tot uitspraak van de rechter.
Ik kan echt niet verder met Agis en ben inmiddels totaal wanhopig, want ik kan dus ook niet naar een andere verzekeraar ...
Advies welkom! Bedankt!
-
-
Re: Onverzekerd door problemen met Agis
Bedankt, Bob.
Daar loopt dus al een rechtszaak ...
Daar loopt dus al een rechtszaak ...
Hoezo ben je onverzekerd. Je verzekering loopt toch bij Agis.
-
Als Agis dekking zou bieden zou dat zo zijn, maar dat is niet het geval.
Dus ben je gewoon verzekerd, dat klopt dus niet met de kop van jouw bericht.
Er is alleen verschil van inzicht over de uitbetaling en achterstand in premiebetalingen (ik vermoed het eigen risico). Dat is wezenlijk anders.
Verder is je verhaal niet zo duidelijke en onvolledig en kan ik er niet zoveel mee. Staan te weinig feiten in. Verder zeg je dat er al een rechtszaak loopt, dus waar heb je ons verder nog voor nodig.
Succes ermee.
Er is alleen verschil van inzicht over de uitbetaling en achterstand in premiebetalingen (ik vermoed het eigen risico). Dat is wezenlijk anders.
Verder is je verhaal niet zo duidelijke en onvolledig en kan ik er niet zoveel mee. Staan te weinig feiten in. Verder zeg je dat er al een rechtszaak loopt, dus waar heb je ons verder nog voor nodig.
Succes ermee.
-
Een rechtszaak duurt maanden, dus dat is nu geen oplossing
@amsterdamse Ik ben een medewerker van Agis Zorgverzekeringen en wil u graag verder helpen. Hiervoor heb ik wel uw klantnummer en adresgegevens nodig, dit kunt u mailen naar [email protected]. U ontvangt vervolgens persoonlijk bericht via de mail.
Met vriendelijke groet,
Marie-José
Agis Zorgverzekeringen
http://www.agisweb.nl
Met vriendelijke groet,
Marie-José
Agis Zorgverzekeringen
http://www.agisweb.nl
-
Het lijkt zo mooi dat een medewerker van een zorgverzekeraar hier reageert. Het lijkt alsof zij het toch zo goed bedoelen..... Maar intussen zijn zij doelbewust bezig om een verzekerde te duperen. Zo'n ex-ziekenfondsverzekeraar als Agis, met een zogenaamd sociaal gezicht en allerlei medische projecten die ondersteund worden met geld van de Agis-verzekerden, moet eerst zorgen dat ze hun eigen administratieve processen en communicatie met de verzekerden op orde hebben.
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Agis. Ik vond vooral de kennis van de klanterservice schrikbarend slecht. Het leken allemaal pas ingehuurde studenten, die bijna niets wisten van een zorgverzekering. Agis, als je zulke mensen op de klantenservice zet, help je de verzekerden van de regen in de drup!
Ik heb zelf ook slechte ervaringen met Agis. Ik vond vooral de kennis van de klanterservice schrikbarend slecht. Het leken allemaal pas ingehuurde studenten, die bijna niets wisten van een zorgverzekering. Agis, als je zulke mensen op de klantenservice zet, help je de verzekerden van de regen in de drup!
-
Mathilde,
Ik ben het met je eens dat het erg goedbedoeld lijkt van Marie José en misschien is dat ook wel zo ... de realiteit is dat ik alleen de situatie zoals die is, bevestigd heb gekregen tot dusver ...
Hartelijk dank voor jullie reaktie!
Anne
Ik ben het met je eens dat het erg goedbedoeld lijkt van Marie José en misschien is dat ook wel zo ... de realiteit is dat ik alleen de situatie zoals die is, bevestigd heb gekregen tot dusver ...
Hartelijk dank voor jullie reaktie!
Anne