LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverzekerd door verkeerde voorlichting IZZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
KrullenbolO

Onverzekerd door verkeerde voorlichting IZZ

Ongelezen bericht door KrullenbolO »

Hallo,

Per 1 juni ben ik begonnen met werken in Belgie. Omdat mijn appartement in Belgie echter pas per 1 augustus gereed is moet ik in juni en juli als grensarbeider wonen in Nederland en werken in Belgie.

Ik heb hierover contact gehad met het IZZ, en zij hebben mij verteld dat ik gewoon bij hen verzekerd kan blijven en me moet aanmelden bij een Belgische mutualiteit. Dit heb ik dus gedaan, en per 1 juni ben ik lid bij de Christelijke Mutualiteit.

Helaas heb ik afgelopen februari een snowboard ongeval gehad waardoor ik een hoop medische kosten heb gehad. Een deel hiervan betreft behandelingen bij de fysiotherapeut waarvan ik het grootste deel in juni heb gehad.

Het probleem ontstond toen ik afgelopen week het bericht van IZZ ontving dat ik toch niet verzekerd kan zijn, en als grensarbeider alleen bij CZ verzekerd kan zijn. Het gevolg is dat ik dus de maand juni onverzekerd ben geweest en mijn fysiotherapie behandelingen nergens kan declareren. Dit laat mij met een hoge rekening. Na veel telefoongesprekken met IZZ waarbij ik veel verschillende medewerkers heb gesproken die me allemaal een ander verhaal vertelden ben ik nogsteeds geen steek verder.

Ik hoop dat iemand van jullie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Kan ik me bij CZ met terugwerkende kracht aanmelden en alsnog de fysiotherapie behandelingen in juni declareren?

En is er een manier waarop ik iets tegen IZZ kan doen omdat zij mij meerdere malen verkeerd hebben voorgelicht?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik weet het even niet meer.

trudy81

Re: Onverzekerd door verkeerde voorlichting IZZ

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

U kunt zich met terugwerkende kracht aanmelden bij CZ, dat is het probleem niet. (u moet dan natuurlijk ook de premie met terugwerkende kracht betalen) Of u die behandelingen dan betaald krijgt, dat weet ik niet. Het probleem dat u wel heeft is dat u 'officieel' dus niet aan uw verzekeringsverplichting voldaan heeft en daar staat een boete op.
Die boete daar komt u wel onderuit, op het moment dat u een schrijven krijgt waarin staat dat u die boete moet betalen, dient u bezwaar in, met de bewijsstukken van de mutualiteit. Dan claimt u niet begrepen te hebben dat het anders moest (wat ook waar is) Meestal laten ze de boete dan wel zitten.

Trudy

uvit webcare

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Hallo,

mijn naam Peter en ik ben medewerker van de afdeling Webcare van IZZ.

Graag wil ik met je in contact komen om je klacht te bespreken. Je kunt een mail sturen naar [email protected] Ik neem dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,
IZZ Webcare

KrullenbolO

Ongelezen bericht door KrullenbolO »

Trudy, ik heb me inmiddels met terugwerkende kracht aangemeld bij CZ, ik hoop dat zij ook de behandelingen gaan vergoede maar dat is nog even afwachten.

Peter, ik zal per mail even contact opnemen.

Bedankt!

Gesloten