LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ONVZ heeft problemen met computersysteem
-
ONVZ heeft problemen met computersysteem
Kan iemand bevestigen dat er bij ONVZ problemen zijn met het computersysteem?
Ik belde op om te vragen waar mijn uitbetaling bleef. Toen werd mij verteld dat er problemen waren. ONVZ beweerde dat alle verzekerden een brief hierover hadden gehad. Maar ik had deze brief niet ontvangen. Ik ontving hem pas NADAT ik opbelde. Ik wacht nu al meer dan twee weken op mijn geld, terwijl in de voorwaarden staat dat dit binnen 5 werkdagen uitbetaald wordt.
Anderen met dezelfde ervaring?
Ik belde op om te vragen waar mijn uitbetaling bleef. Toen werd mij verteld dat er problemen waren. ONVZ beweerde dat alle verzekerden een brief hierover hadden gehad. Maar ik had deze brief niet ontvangen. Ik ontving hem pas NADAT ik opbelde. Ik wacht nu al meer dan twee weken op mijn geld, terwijl in de voorwaarden staat dat dit binnen 5 werkdagen uitbetaald wordt.
-
- Contacteer:
Re: ONVZ heeft problemen met computersysteem
Nope, geen brief gehad. Zijn sinds 1 jan bij ONVZ en eerste declaraties ind binnen enkele dagen uitbetaald.Mathilde D. schreef:Kan iemand bevestigen dat er bij ONVZ problemen zijn met het computersysteem?
S6 met de afwikkeling.
Waarom schrijven ze dan dit op de site:Mathilde D. schreef:Kan iemand bevestigen dat er bij ONVZ problemen zijn met het computersysteem?
Volgens zijn 10 werkdagen ongeveer 2 weken. En er staat slechts dat zij streven om dit binnen 10 werkdagen te doen. Dus langer kan ook zo maar voorkomen.Benieuwd naar de status van uw declaratie?
Op MijnONVZ kunt u de voortgang van uw declaraties volgen. Handig en overzichtelijk. Wij streven ernaar om declaraties binnen 10 werkdagen aan u uit te betalen.
En ik heb geen ervaring met ONVZ, want ik ben ergens anders verzekerd
-
- Contacteer:
Dirkie schreef:Waarom schrijven ze dan dit op de site:Mathilde D. schreef:Kan iemand bevestigen dat er bij ONVZ problemen zijn met het computersysteem?
Anderen met dezelfde ervaring?Volgens zijn 10 werkdagen ongeveer 2 weken. En er staat slechts dat zij streven om dit binnen 10 werkdagen te doen. Dus langer kan ook zo maar voorkomen.Benieuwd naar de status van uw declaratie?
Op MijnONVZ kunt u de voortgang van uw declaraties volgen. Handig en overzichtelijk. Wij streven ernaar om declaraties binnen 10 werkdagen aan u uit te betalen.
Ligt eraan waar je kijkt......hier staat namelijk wel 5 tot 7 werkdagen. 4e van boven als je - declaratie- hebt ingetoets in de zoekbalk.
Deze dateert van maart 2014 en staat ook op mijn papieren documentatie.
Dan heeft ONVZ dit blijbaar ruimer gezet.
http://www.onvz.nl/zorg.htm?ch=def&id=ZOEKEN
Laatst gewijzigd door Teunbosseman op 24 mar 2015 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals ik al schreef ben ik niet verzekerd bij ONVZ dus in dit geval heb ik maar gewoon op hun site gekeken. Ik naam aan dat daar de aktuele informatie staat.Teunbosseman schreef:Ligt eraan waar je kijktDirkie schreef:Waarom schrijven ze dan dit op de site:Mathilde D. schreef:Kan iemand bevestigen dat er bij ONVZ problemen zijn met het computersysteem?
Anderen met dezelfde ervaring?Volgens zijn 10 werkdagen ongeveer 2 weken. En er staat slechts dat zij streven om dit binnen 10 werkdagen te doen. Dus langer kan ook zo maar voorkomen.Benieuwd naar de status van uw declaratie?
-
- Contacteer:
Dirkie schreef:Zoals ik al schreef ben ik niet verzekerd bij ONVZ dus in dit geval heb ik maar gewoon op hun site gekeken. Ik naam aan dat daar de aktuele informatie staat.
Uiteindelijk staat het daar ook, want via de zoekfunctie staat er eerst 5 tot 7 dagen, maar als je vervolgens op de link ernaast klikt ga je naar het gedeelte welke 10 dagen zegt.
Wel bietje vreemd zo. Maar ja moet zeggen dat de declaratie app van hun perfect werkt.
-
Ik heb die brief in februari al een keer gehad. Daardoor konden ze niet zo snel als anders uitbetalen. Maar toch had ik het geld binnen 4 dagen gelukkig. Raar.
-
Ik vermoed op basis van de reacties dat ONVZ de bewuste brief niet aan iedereen heeft gestuurd.
Ik declareer bijna nooit iets. Heb ik daarom misschien geen brief ontvangen? Ze willen hun problemen kennelijk niet aan de grote klok hangen.
Ik vind het geen stijl van ONVZ.
Ik declareer bijna nooit iets. Heb ik daarom misschien geen brief ontvangen? Ze willen hun problemen kennelijk niet aan de grote klok hangen.
-
- Contacteer:
Mathilde D. schreef:Ik vermoed op basis van de reacties dat ONVZ de bewuste brief niet aan iedereen heeft gestuurd.
Ben collectief verzekerd, heb voor je nagevraagd maar geen van allen heeft een brief gehad, declaraties zijn binnen enkele dagen uitbetaald.
Bijna allemaal hebben ze via de app de declaratie ingediend.
Denk dat het probleem alleen bij is helaas en natuurlijk moet ONVZ dat asap oplossen.
heb bij mijn zorgverzekeraar hetzelfde gehad vorig jaar. Overigens niet met vermelding computerstoring, meer algemeen. Uitbetaling was overigens met 2 weken binnen, wat ik (los van wat vermeld staat in polisvoorwaarden) eigenlijk een redelijke termijn vind.
Een computerstoring is erg vervelend, voor een particulier al, laat staan voor grotere bedrijven die er eg afhankelijk van zijn, en indirect en soms ook direct hun klanten ook. is gevolg van het ver gedigitaliseerde tijdperk waar we in leven, die dingen gaan wel eens kapot, of er zijn storingen extern. vroeger raakte een brief wel eens weg...
Moeten we dan blijkbaar mee leren omgaan en het kunnen accepteren denk ik dan.
Een computerstoring is erg vervelend, voor een particulier al, laat staan voor grotere bedrijven die er eg afhankelijk van zijn, en indirect en soms ook direct hun klanten ook. is gevolg van het ver gedigitaliseerde tijdperk waar we in leven, die dingen gaan wel eens kapot, of er zijn storingen extern. vroeger raakte een brief wel eens weg...
-
Veel anderen hebben de bewuste brief niet ontvangen en niemand heeft een vertraging in de verwerking opgemerkt.
Kan het dan zijn dat mijn declaratie onderworpen wordt aan een extra controle en dat ze dat niet willen zeggen? Mijn declaratie was namelijk maar €37,50, goedkoper dan het normale tarief, omdat ik onderhandeld had over de ( niet-vastgestelde) prijs. Dat wekt misschien argwaan op?
Wat is overigens jullie mening over het niet-zichtbaar-zijn van een ingestuurde, nog niet uitgekeerde declaratie? Ik vind dat onhandig, omdat je dan in onzekerheid blijft en er geen bewijs is dat er een declaratie is ingediend. ( ik heb dit nu zelf gecontroleerd door op te bellen).
Kan het dan zijn dat mijn declaratie onderworpen wordt aan een extra controle en dat ze dat niet willen zeggen? Mijn declaratie was namelijk maar €37,50, goedkoper dan het normale tarief, omdat ik onderhandeld had over de ( niet-vastgestelde) prijs. Dat wekt misschien argwaan op?
Wat is overigens jullie mening over het niet-zichtbaar-zijn van een ingestuurde, nog niet uitgekeerde declaratie? Ik vind dat onhandig, omdat je dan in onzekerheid blijft en er geen bewijs is dat er een declaratie is ingediend. ( ik heb dit nu zelf gecontroleerd door op te bellen).
-
Het betreft eigenlijk geen storing, maar de overgang op een nieuw systeem.vroem schreef:Een computerstoring is erg vervelend, voor een particulier al, laat staan voor grotere bedrijven die er eg afhankelijk van zijn, en indirect en soms ook direct hun klanten ook. is gevolg van het ver gedigitaliseerde tijdperk waar we in leven, die dingen gaan wel eens kapot, of er zijn storingen extern. vroeger raakte een brief wel eens weg...
-
- Contacteer:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat jouw declaratie aan een extra controle is onderzocht gezien het bedrag, maar je weet nooit.Mathilde D. schreef:Veel anderen hebben de bewuste brief niet ontvangen en niemand heeft een vertraging in de verwerking opgemerkt.
Hoe bedoel je niet zichtbaar ? Gebruik je de app om te declaren ? Vroeguh maakte ik altijd een kopie van de declaratie.
-
x
Ik gebruik de app. Ik maakte geen kopie omdat ik ervan uitging dat de ingediende, nog niet verwerkte declaratie, direct in MIJNONVZ zichtbaar zou zijn. Maar dat is niet het geval. Volgens mij is dit wel zo bij de Amersfoortse. Als dit zo doorgaat, ga ik volgend jaar terug naar de Amersfoortse.Teunbosseman schreef: Hoe bedoel je niet zichtbaar ? Gebruik je de app om te declaren ? Vroeguh maakte ik altijd een kopie van de declaratie.
-
- Contacteer:
Mathilde D. schreef:xIk gebruik de app. Ik maakte geen kopie omdat ik ervan uitging dat de ingediende, nog niet verwerkte declaratie, direct in MIJNONVZ zichtbaar zou zijn. Maar dat is niet het geval. Volgens mij is dit wel zo bij de Amersfoortse. Als dit zo doorgaat, ga ik volgend jaar terug naar de Amersfoortse.Teunbosseman schreef: Hoe bedoel je niet zichtbaar ? Gebruik je de app om te declaren ? Vroeguh maakte ik altijd een kopie van de declaratie.
Misschien dan toch een storing geweest. Ik heb na het doorsturen niet meteen gekeken maar paar dagen later en stond als ontvangen.
Ik weet wel dat ONVZ heel veel nieuwe aanmeldingen heeft gekregen en zij in januari een achterstand hadden om alles asap te verwerken. Misschien dat daardoor komt.
Maar ondertussen nog geen uitbetaling gekregen ?
-
Het staat er nu op. Ik weet niet wanneer het verwerkt is, aangezien ik een email verwachtte met de mededeling dat de nota verwerkt was. Dus nu nog steeds geen email ontvangen. De "notadatum" is 11-03. Er staat niet bij wanneer de verwerking is geweest. De behandeldatum was 05-03.
Ik vind dat in MIJNONVZ te weinig informatie staat. Ik kan bijvoorbeeld niet de naam/bedrijfsnaam zien. Er staat alleen maar " overige zorgverleners". Bij fysiotherapie wordt wel de praktijknaam genoemd, maar niet de behandelaar. Ook is aan de omschrijving niet te zien of het gaat om fysiotherapie of manuele therapie. Ook de huisartskosten staan niet in het overzicht.
Ik vind dat in MIJNONVZ te weinig informatie staat. Ik kan bijvoorbeeld niet de naam/bedrijfsnaam zien. Er staat alleen maar " overige zorgverleners". Bij fysiotherapie wordt wel de praktijknaam genoemd, maar niet de behandelaar. Ook is aan de omschrijving niet te zien of het gaat om fysiotherapie of manuele therapie. Ook de huisartskosten staan niet in het overzicht.