LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONVZ na 15 april

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
elsopdeberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:34

ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door elsopdeberg »

Wie heeft ook het probleem dat , nu, na het verliezen van het kort geding ONVZ toch de alternatieve behandelaar NIET vergoed.

Deze therapeut , aangesloten bij een erkende beroepsgroep word al sinds jaar en dag door de verschillende zorgverzekeraars vergoed. Ook door ONVZ in het verleden.
Na de wijzigingen per 15 april niet meer. En NU dus OOK niet.
Hoe kan dat ??
Je krijgt ijskoud een brief dat de behandeling ( één per week) niet meer vergoed word omdat dat excessief is . Wat heb ik aan zo'n kort geding op deze manier ??
Wie heeft er ook mee te maken ??

diploship
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2006 16:22

Re: ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door diploship »

Ik ken iemand die eerst excesief gebruiker werd genoemd en onvz hield daar stellig aan. Nu vergoeden ze alles en zeggen dat degene geen excessief gebruiker is.

Wat hij deed was gelijk een klacht indienen bij onvz dei niets hielp, zich tot the consumentenbond, onbudsman en skgz gelijk wenden die wel effect had en natuurlijk de kort geding.

Na de kort geding de ombudsman zei onvz moest aan de uitspraak van de rechter houden en skgz wie gisteren degene gebeld heeft waren van plan om onvz er op aan te spreken.

Ik weet dat de consumentenbond graag wil horen als onvz streken nog uithaalt en de skgz zal onvz op hun fouten moeten wijzen en de consumenten bond ook.

angiebabe
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2007 22:40

Re: ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door angiebabe »

Hoi,

ik heb enorme problemen met de onvz die mijn behandelingen bij een alternatieve therapeut niet wilen vergoeden, hetgeen zij voor het kort geding wel deden. Heb al advies bij de consumentenbond en bij de skgz ingewonnen. Die vertelden mij dat het wel degelijk zou kunnen dat ze niet vergoeden. Misschien dat het zou helpen dat mijn therapeut een behandelplan zou opstellen etc. Ik ging met die man in discussie om nu voor eens en altijd erachter te komen wat ze nu precies met excessief bedoelen maar dat kon hij mij ook niet precies zeggen. Ik vindt dat zolang de onvz je geen brief schrijft om aan te geven hoevaak je naar een alternatieve genezer mag gaan en er niets in hun voorwaarden staat ze je niet zomaar betaling kunnen weigeren. Ik wordt er langzamerhand erg moe van om nog meer aangetekende brieven te moeten sturen, heb het gevoel om als consument tegen een groot, log en bureaucratische instelling te moeten vechten.

Wie heeft dezelfde ervaringen of nog wat tips?

elsopdeberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:34

Re: ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door elsopdeberg »

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem-- gehad --.
Ik heb ze een paar brieven geschreven en uitgelegd dat ik teruggeworpen werd in het reguliere circuit en dus ook bijvoorbeeld ook de frequentie van mijn fysiotherapeutische behandelingen weer moest uitbreiden
Dat dat zeker niet goedkoper was heb ik ze ook gemeld. Ik ben stug doorgegaan met sturen van rekeningen . ( Alternatief dus , die altijd vergoed werden in het verleden. )
Wie schetst mijn vebazing....., ze zijn weer gaan vergoeden. Ik weet niet of ze dat de rest van het jaar blijven doen, of dat het maar net was wie die ene rekening bij ONVZ in handen kreeg , maar ik was er erg blij mee. Ik hoop dat ze dit tot het einde van het jaar volhouden.
Ik zou het op prijs stellen dat je in een evt brief aan hen niet met naam en toenaam mij als voorbeeld gebruikt , want wellicht gaan ze hun administratie weer eens aan een nader onderzoek onderwerpen en ben ik wederom de klos. Mij heeft tot nu toe ook niemand kunnen uitleggen wat Excessief is. Ik vind het een breed begrip en ze mogen het interpreteren zals ze willen denk ik .
Succes !

angiebabe
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 aug 2007 22:40

Re: ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door angiebabe »

Hoi Els,

ik zal zeker niet jouw naam gaan gebruiken. Ik denk dat er nog wel honderden mensen zijn die hetzelfde meemaken. En misschien dat bij de een wel wordt vergoedt en bij de ander niet. Afhankelijk wie bij onvz de brief in handen krijgt. Ik ben van plan om nog een brief te schrjven met alle facturen erbij die steeds geweigerd zijn om te betalen en zal zeggen dat ik een klacht in ga dienen. Indien dit helemaal niets helpt ga ik een bevriende advocaat vragen om een brief te sturen....

Dat ze vanaf volgend jaar de alternatieve therapieen uit het pakket gooien of een maximum stellen prima, dat kunnen ze dan doen. Maar tot die tijd lijkt het me dat ze moeten gaan vergoeden. Hadden ze maar beter hun polisvoorwaarden moeten omschrijven. Tja en wat is inderdaad excessief. Hadden ze dat ook maar ergens moeten communiceren voordat ze iedeereen naar de onvz lokten. Ik zit er trouwens al jaren bij en tot nu toe werd steeds alles vergoed en opeens niet meer.
Lijkt me niet te kunnen. Maar eens kijken wie de langste adem heeft.... ik laat me niet zomaar afschepen maar het ziet ernaar uit dat het een lang gevecht wordt....

elsopdeberg
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mar 2007 09:34

Re: ONVZ na 15 april

Ongelezen bericht door elsopdeberg »

Hoi hoi,

Ik heb eigenlijk meer op hun fatsoen gespeeld .
Dat ik zonder waarschuwing vooraf zomaar ineens e.d bla bla bla
Geen dreigementen geuit t.a.v klacht en advocaat maar meer een nette brief en uitgelegd wat het probleem is en dat ik meer tijd moet krijgen om in de toekomst een andere Arts ( alternatieve) te vinden die mij dezelfde behandelingen bied en dat ik al( ja ik lieg niet ) 26 jaar bij betreffende behandelaar kom ( ik ben chronisch ziek) en dat dat nu zomaar pardoes afgekapt word etc etc .
Probeer het eerst eens zo. Ik geef toe dat de behandelingen vrij frequent waren , maar de Zwolsche maakte nooit bezwaar en ik voelde me er erg goed bij . En ik vind dat ik recht op de beste zorg heb .
Goed plan al je rekeningen opsturen.
Succes !!

Gesloten