Ook bij mensiz weten ze niet meer wat ze doen.
Virig jaar kreeg ik een rekening voor mijn jongste die nu 13 jaar is, voor de tandarts € 47,90, voor het sealen van kiezen en fluor behandeling.
Ik gebeld met ze dat is leuk maar deze rekening is niet voor mij, deze moeten jullie aan de tandarts betalen.
Toen zeiden nee mevrouw u moet hem betalen aan ons. Ik uitgelegd kinderen zijn gratis verzekerd tot hun 18de en voor de tandarts zelfs tot hun 21ste of 23 ste( daar wil ik even vanag zijn).
Oke zal het na vragen 1 momentje alstublieft, ze komt dus terug en zegt ja mevrouw klopt idd kinderen zijn gratis verzekerd.
Maar de tandarts heeft verkeerde codes doorgegeven, en of u dan even wilt doorgeven aan de tandarts dat zij die en die codes ( weet niet meer welke) moeten doorgeven.
Ohw zei ik dat moeten jullie doen, jullie hebben de declaratie van de tandarts gekregen, en als jullie van mening zijn dat zij dat verkeerd hebben gedaan, dan nemen jullie maar contact op met de tandarts.
Nee zegt Menzis wij doen geen zaken met de tandarts
Dacht nou goed zal ze een handje helpen, en de tandarts uiteraard want die zit op zijn geld te wachten.
In december vorig jaar krijg ik wederom een rekening van Menzis, over de tandartskosten van mijn zoontje, maar nu € 97,80, en of ik deze nu maar wil betalen. Plus dat ze hem nu maar op mijn naam hebben gezet.
Pfffffffff weer bellen, ik betaal deze rekening niet omdat het een rekening is van mijn jongste en die is gratis verzekerd zeg ik.
Ohw, ik zal even met de tandarts afdeling bellen 1 moment, ja tuuk geen probleem ik wacht wel even.
Mevrouw de tandarts heeft 2 keer gedeclareerd, en daarom moet u dat aan ons terug betalen
Ik de weer uitgelegd hoe het in augustus was gegaan, en ja daardoor hebben ze nu dubbel gekregen, en moet dit maar aan ons terug betalen.
Ik zei dat ziet u verkeerd mevrouw, u betaald teveel aan mijn tandarts en dat moet ik dat terug betalen, omgekeerde wereld is dit Menzis.
Dat moet u Menzis maar contact opnemen met de tandarts om dit terug te vorderen.
Nee dat doen wij niet, wij nemen geen contact met tandartsen dat moet u doen.
Pfffffffff ik dacht gaan we weer, oke dacht ik help jullie nog 1 maal, wel gevraagd of ik hier een vergoeding voor kon krijgen, maar nee tuuk niet waarom.
dacht mooi dat is nu afgehandeld.
Maar nee, in maart opnieuw het verzoek tot terug betaling. Ik weer gebeld, en toen kreeg ik te horen, u moet ons het teveel betaald aan de tandarts terug betalen, en dan moet u het maar weer terug halen bij uw tandarts Hoe bedoel je echt omgekeerde wereld.
Dus heb ik gezegd nee dat doe ik niet, want dit is niet mijn probleem, maar jullie probleem met de tandarts, en dat zoeken jullie onderling zlef maar uit.
Dan schakelen we een incasso buerau in, ik zei prima zie het graag tegemoet.
En jahoor begin mei, een brief van het incassobuerau, of ik even de € 97,80 en daarop de gebruikelijk kosten wil betalen.
Ik gebeld en de situatie uitgelgd, geen probleem mevrouw schrijf het even op zoals u verteld heeft, en dit klopt idd niet en is niet uw probleem, dan koppelen wij het terug naar Menzis.
oke ik netjes op papier uitgelegd het hele verhaal vanf augustus vorig jaar. En met een declaratie voor het bellen met menzis tandarts en incasobureau.
Al die tijd niks meer gehoord, niet van Menzis en niet van het incassobureau.
Maar wat schetst mijn verbazing vandaag bij de post een brief van Menzis.
Dat ik € 115,50 terug gestort krijg van Menzis betreffende tandarts kosten omdat de maximale vergoeding is bereikt.
Zal Menzis nu maar een brief sturen, of het niet verstandig is dat zij hun adminstratie op orde maken, en dat ik de € 115,50 niet op mijn rekening gestort wil hebben, omdat dit niet terecht is en ik er ook geen recht op heb.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ook chaos adminstratie MENZIS
Re: Ook chaos adminstratie MENZIS
Ik ben ook verzekerd bij de Menzis. Ik ben erg tevreden over hun. Krijg snel geld op de rekening bij het inleveren van declaraties.
Begin dit jaar kreeg ik een kroon. Dat kost veel geld. Op dat moment had ik niet zo veel, maar kan het in termijnen betalen.
Begin dit jaar kreeg ik een kroon. Dat kost veel geld. Op dat moment had ik niet zo veel, maar kan het in termijnen betalen.
Re: Ook chaos adminstratie MENZIS
Ik heb niks te declareren dus kan ik daar niet over oordelen.
Maar dat het een zooitje is blijkt uit mijn verhaal, tevens een biref van incassobureau gekregen, dat menzis de vordering tandarts heeft ingetrokken bij hun.
Als ze nou vanaf het begin hadden geluisterd en hadden gedaan wat ze moesten doen was dit waarschijnlijk ook nooit gebeurd. En niet mij opzadelen met een probleem wat niet mijn probleem is.
Maar dat het een zooitje is blijkt uit mijn verhaal, tevens een biref van incassobureau gekregen, dat menzis de vordering tandarts heeft ingetrokken bij hun.
Als ze nou vanaf het begin hadden geluisterd en hadden gedaan wat ze moesten doen was dit waarschijnlijk ook nooit gebeurd. En niet mij opzadelen met een probleem wat niet mijn probleem is.