LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OORSMEER VERWIJDEREN 1000 EURO!
OORSMEER VERWIJDEREN 1000 EURO!
OORSMEER VERWIJDEREN 1000 EURO!
Ik heb mij altijd al afgevraagd of verzekeraars nota’s effectief controleren. Vanmorgen werd ik helaas op Teletekst bevestigd door het bericht dat een ziekenhuis in Terneuzen voor het verwijderen van oorsmeer 1000 euro bij de verzekering declareerde. De huisarts doet dat voor 9 euro stond erbij.
Schandalig dat verzekeraars kennelijk de meest eenvoudige maatregelen nemen. Namelijk het verhogen van premies en eigen risico’s. Het kan naar mijn mening niet snel genoeg gebeuren dat een onafhankelijk bureau alle nota’s in handen krijgt voordat de verzekeraar overgaat tot betaling. Een dergelijk bureau verdient zich heel snel terug als deze krankzinnige declaraties gestopt worden. De enige die hier hun zakken mee vullen zijn dit soort ziekenhuizen.
Uiteindelijk zou het zo maar kunnen dat de premies en het eigen risico weer naar een aanvaardbaar niveau zakken. Hier hoef je echt geen deskundige voor te zijn om dit te beseffen. De media zou er goed aan doen om dit onderwerp hoog op de agenda te plaatsen. Uitzoeken tot op de bodem lijkt mij.
Alfreddo
Ik heb mij altijd al afgevraagd of verzekeraars nota’s effectief controleren. Vanmorgen werd ik helaas op Teletekst bevestigd door het bericht dat een ziekenhuis in Terneuzen voor het verwijderen van oorsmeer 1000 euro bij de verzekering declareerde. De huisarts doet dat voor 9 euro stond erbij.
Schandalig dat verzekeraars kennelijk de meest eenvoudige maatregelen nemen. Namelijk het verhogen van premies en eigen risico’s. Het kan naar mijn mening niet snel genoeg gebeuren dat een onafhankelijk bureau alle nota’s in handen krijgt voordat de verzekeraar overgaat tot betaling. Een dergelijk bureau verdient zich heel snel terug als deze krankzinnige declaraties gestopt worden. De enige die hier hun zakken mee vullen zijn dit soort ziekenhuizen.
Uiteindelijk zou het zo maar kunnen dat de premies en het eigen risico weer naar een aanvaardbaar niveau zakken. Hier hoef je echt geen deskundige voor te zijn om dit te beseffen. De media zou er goed aan doen om dit onderwerp hoog op de agenda te plaatsen. Uitzoeken tot op de bodem lijkt mij.
Alfreddo
Re: OORSMEER VERWIJDEREN 1000 EURO!
Dit was een paar weken geleden al in het nieuws. Ach, het verbaast mij niet hoor..... Ik kan nog wel meer misstanden opnoemen. Mijn zoon kreeg begeleiding. Elke week een half uurtje bij het sporten. Maar ja, minimale afname is wel een uur..... Dus (schrik niet) 80 euro per uur exc. reiskosten, terwijl dezelfde persoon in dat ene uur 2 kinderen begeleidde. (2x een half uurtje) Dus hoppakee, 160 euro per uur wat het zorgbureau even vangt. En de zorgverlener zelf?? Die zat aan een salaris van nog geen 10 euro per uur exc. reiskosten.
Mijn vader is het toen over gaan nemen voor 20 euro inc. de reiskosten erbij....... Zorg kan zo verschrikkelijk veel goedkoper.......
Mijn vader is het toen over gaan nemen voor 20 euro inc. de reiskosten erbij....... Zorg kan zo verschrikkelijk veel goedkoper.......
Wat ik me dan wel afvraag is waarom gaat die persoon dan niet naar de huisarts.De huisarts doet dat voor 9 euro stond erbij.
@bprosman
waarschijnlijk had de patient nog andere dingen en moest hij naar een kno, waarbij OOK oorsmeer verwijderd is. (bijvoorbeeld, als bij kinderen buisjes geplaatst worden moet eerst oorsmeer verwijderd worden)
isabel
waarschijnlijk had de patient nog andere dingen en moest hij naar een kno, waarbij OOK oorsmeer verwijderd is. (bijvoorbeeld, als bij kinderen buisjes geplaatst worden moet eerst oorsmeer verwijderd worden)
isabel
Klopt maar bij buisjes zetten zit het "in de prijs inbegrepen".bijvoorbeeld, als bij kinderen buisjes geplaatst worden moet eerst oorsmeer verwijderd worden
Het is toch van de zotte, niet raar dat de zorgverzekering zo duur
moet zijn.
@ Auti mama, schrik ook erg van jou verhaal, is niet meer normaal tegenwoordig.
moet zijn.
@ Auti mama, schrik ook erg van jou verhaal, is niet meer normaal tegenwoordig.
hmm ja goed punt.Klopt maar bij buisjes zetten zit het "in de prijs inbegrepen".
-
De positieve kant is natuurlijk wel dat oorsmeer zo de economie smeert.
oeps............. dan ben ik een dure , dus ik moet elke maand mijn oren laten uitzuigen door de kno arts ivm vele operaties aan mijn binnen oor en trommelvlies, dan mogen de huisartsen dit ook niet meer doen he......... mijn oorsmeer verwijderdt zich zelf dus niet............. en wat moeten de mensen met een radicaal holte dan wel niet??? die doen niks anders dan hun oren laten reiningen?
duur grapje zo voor een keer in de maand dan!!! maar er zijn er toch echt ook die het wel echt nodig hebben.............
duur grapje zo voor een keer in de maand dan!!! maar er zijn er toch echt ook die het wel echt nodig hebben.............