LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opheffing Wet tegemoetkoming Chronisch zieken en Gehandicapt

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Chocomelk

Re: Opheffing Wet tegemoetkoming Chronisch zieken en Gehandicapt

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:Het is vreselijk, dit vieze, valse ***kabinet ontziet de zielige middeninkomens, maar mensen met een chronische ziekte die € 24.750 per jaar verdienen (1400 netto per maand) krijgen € 0,= tegemoetkoming.

Mensen met een inkomen van € 24.500 ontvangen nog steeds de gehele tegemoetkoming.

Ik weet niet wie dit verzint, maar het is slecht.

Neem eens een voorbeeld aan Zweden ofzo!
En het zou ook nog per persoon moeten gaan en niet over het gezamelijke inkomen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Neem eens een voorbeeld aan Zweden ofzo!
Je bedoelt 30...33% loonbelasting aan de gemeente met daarbovenop 20..25% aan de staat zodat je tot 58% kunt gaan, dit samen met 25% BTW ?.
Een "verzorgingsstaat" is prachtig maar iemand moet dat betalen.
Precies. Vergelijken met andere landen is sowieso onzin, tenzij je naar het complete plaatje kijkt. Het valt me ook altijd op dat, zeker als het Zweden gaat, men alleen de positieve kanten noemt. Het feit dat 2 voltijdsbanen binnen een gezin geen keuze maar een must is, wordt niet genoemd. En als het zo geweldig is in Zweden vraag ik me af waarom mijn Zweedse collega's zo graag in andere landen gaan wonen en werken.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En als het zo geweldig is in Zweden vraag ik me af waarom mijn Zweedse collega's zo graag in andere landen gaan wonen en werken.
Alleen al omdat een fles sterke drank rond de 70 Euro kost :wink:

Alphavista

Ongelezen bericht door Alphavista »

Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?

Wat een egocentrisch-liberalistisch land is dit toch.

Michel Angora

Ongelezen bericht door Michel Angora »

Wij wonen in een mooi land met prima regelingen. Ondanks alle bezuinigingen die toch niet doorgaan :D

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Alphavista schreef:Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?

Daar komt dit jaar nog 130 eurootjes bij, het is dit jaar al 350 eurootjes.

Alphavista

Michel Angora schreef:Wij wonen in een mooi land met prima regelingen. Ondanks alle bezuinigingen die toch niet doorgaan :D
Alleen voor de minima, niet voor de lage lonen, die moeten gewoon alles betalen en net zoveel als de rijken.

Alphavista

puma73 schreef:
Alphavista schreef:Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?

Daar komt dit jaar nog 130 eurootjes bij, het is dit jaar al 350 eurootjes.
En die moet ik volgend jaar ergens van gaan betalen.

nyssa

Ongelezen bericht door nyssa »

ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.

Chocomelk

nyssa schreef:ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.
Daar heb ik ook iets van gelezen maar die is nu toch inkomensafhankelijk ???

Alphavista

Voor de tegemoetkoming 2013 wordt gekeken naar het inkomen in 2010. Wat is het toch een rotkabinet.

Alphavista

Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.

Chocomelk

Alphavista schreef:Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.
Dit is inderdaad walgelijk ! :evil:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Alphavista schreef:Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.
Idd geheel mee eens!!land moet zich schamen!!

rozemarijntje

nyssa schreef:ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-toekomst

Lees hier even op gemakje,zal het antwoord vast tussen staan

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Rozemarijn, het land hoeft zich nergens voor te schamen, de politiek des te meer. Het rotte deel zit nu echt in de politiek die duidelijke signalen uit de maatschappij stelselmatig negeren. De ruggengraat om consequenties te trekken uit eigen handelen en falen is er ook al lang niet meer. Plasterk bv had gewoon moeten vertrekken, uit eigen beweging. Een ronduit liegende minister? kan niet... Heb ik meer respect voor Weekers. Niet voor de puinhoop die hij achterlaat, wel voor het feit dat hij gewoon de enige logische consequentie heeft getrokken daaruit.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Niet voor de puinhoop die hij achterlaat
//Offtopic. Hm... ik weet niet of Weekers alles aan te rekenen is. Ik ben vrij bekend met de IT cultuur binnen de belastingdienst en onderschat niet het percentage "backstabbers" en "stoelpootzagers" daar.

Als ze het niet met een beslissing eens zijn die je als staatssecretaris maakt zullen ze alles uit de kast halen om je te laten struikelen.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

bprosman schreef:
Niet voor de puinhoop die hij achterlaat
//Offtopic. Hm... ik weet niet of Weekers alles aan te rekenen is. Ik ben vrij bekend met de IT cultuur binnen de belastingdienst en onderschat niet het percentage "backstabbers" en "stoelpootzagers" daar.

Als ze het niet met een beslissing eens zijn die je als staatssecretaris maakt zullen ze alles uit de kast halen om je te laten struikelen.
daar heb je ook weer gelijk in.

rozemarijntje

vroem schreef:Rozemarijn, het land hoeft zich nergens voor te schamen, de politiek des te meer. Het rotte deel zit nu echt in de politiek die duidelijke signalen uit de maatschappij stelselmatig negeren. De ruggengraat om consequenties te trekken uit eigen handelen en falen is er ook al lang niet meer. Plasterk bv had gewoon moeten vertrekken, uit eigen beweging. Een ronduit liegende minister? kan niet... Heb ik meer respect voor Weekers. Niet voor de puinhoop die hij achterlaat, wel voor het feit dat hij gewoon de enige logische consequentie heeft getrokken daaruit.
Nou ja mey het land bedoel ik oom den haag die deze chaos veroorzaakt...
Ze maken het alleen maar erger...
Zelf hebben ze het goed hoor...off topic...samson kan een huis kopen zonder hypotheek...zo zo....top..
Wees er trots op jongen....dat je het land zo met je cornuiten naar de gallemiezen helpt.

Gesloten