En het zou ook nog per persoon moeten gaan en niet over het gezamelijke inkomen.Alphavista schreef:Het is vreselijk, dit vieze, valse ***kabinet ontziet de zielige middeninkomens, maar mensen met een chronische ziekte die € 24.750 per jaar verdienen (1400 netto per maand) krijgen € 0,= tegemoetkoming.
Mensen met een inkomen van € 24.500 ontvangen nog steeds de gehele tegemoetkoming.
Ik weet niet wie dit verzint, maar het is slecht.
Neem eens een voorbeeld aan Zweden ofzo!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opheffing Wet tegemoetkoming Chronisch zieken en Gehandicapt
Re: Opheffing Wet tegemoetkoming Chronisch zieken en Gehandicapt
Precies. Vergelijken met andere landen is sowieso onzin, tenzij je naar het complete plaatje kijkt. Het valt me ook altijd op dat, zeker als het Zweden gaat, men alleen de positieve kanten noemt. Het feit dat 2 voltijdsbanen binnen een gezin geen keuze maar een must is, wordt niet genoemd. En als het zo geweldig is in Zweden vraag ik me af waarom mijn Zweedse collega's zo graag in andere landen gaan wonen en werken.bprosman schreef:Je bedoelt 30...33% loonbelasting aan de gemeente met daarbovenop 20..25% aan de staat zodat je tot 58% kunt gaan, dit samen met 25% BTW ?.Neem eens een voorbeeld aan Zweden ofzo!
Een "verzorgingsstaat" is prachtig maar iemand moet dat betalen.
Alleen al omdat een fles sterke drank rond de 70 Euro kostEn als het zo geweldig is in Zweden vraag ik me af waarom mijn Zweedse collega's zo graag in andere landen gaan wonen en werken.
-
Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?
Wat een egocentrisch-liberalistisch land is dit toch.
Wij wonen in een mooi land met prima regelingen. Ondanks alle bezuinigingen die toch niet doorgaan
Daar komt dit jaar nog 130 eurootjes bij, het is dit jaar al 350 eurootjes.Alphavista schreef:Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?
-
Alleen voor de minima, niet voor de lage lonen, die moeten gewoon alles betalen en net zoveel als de rijken.Michel Angora schreef:Wij wonen in een mooi land met prima regelingen. Ondanks alle bezuinigingen die toch niet doorgaan
-
En die moet ik volgend jaar ergens van gaan betalen.puma73 schreef:Daar komt dit jaar nog 130 eurootjes bij, het is dit jaar al 350 eurootjes.Alphavista schreef:Net weer het eigen risico 2012 op de mat, even 220 euro voor 21 mei betalen aub. En volgend jaar € 350,=?
ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.
Daar heb ik ook iets van gelezen maar die is nu toch inkomensafhankelijk ???nyssa schreef:ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.
-
Voor de tegemoetkoming 2013 wordt gekeken naar het inkomen in 2010. Wat is het toch een rotkabinet.
-
Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.
Dit is inderdaad walgelijk !Alphavista schreef:Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.
-
Idd geheel mee eens!!land moet zich schamen!!Alphavista schreef:Gezinnen die miljoenen verdienen krijgen nog wel gewoon kinderbijslag maar de zieken kunnen de pot op.
-
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... e-toekomstnyssa schreef:ik heb ergens gelezen dat je tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapt die je krijgt bijv. van 2013 krijgt over de gemaakte kost van 2012. klopt dat? want krijgen we in september 2014 ook nog een tegemoetkoming.
Lees hier even op gemakje,zal het antwoord vast tussen staan
Rozemarijn, het land hoeft zich nergens voor te schamen, de politiek des te meer. Het rotte deel zit nu echt in de politiek die duidelijke signalen uit de maatschappij stelselmatig negeren. De ruggengraat om consequenties te trekken uit eigen handelen en falen is er ook al lang niet meer. Plasterk bv had gewoon moeten vertrekken, uit eigen beweging. Een ronduit liegende minister? kan niet... Heb ik meer respect voor Weekers. Niet voor de puinhoop die hij achterlaat, wel voor het feit dat hij gewoon de enige logische consequentie heeft getrokken daaruit.
//Offtopic. Hm... ik weet niet of Weekers alles aan te rekenen is. Ik ben vrij bekend met de IT cultuur binnen de belastingdienst en onderschat niet het percentage "backstabbers" en "stoelpootzagers" daar.Niet voor de puinhoop die hij achterlaat
Als ze het niet met een beslissing eens zijn die je als staatssecretaris maakt zullen ze alles uit de kast halen om je te laten struikelen.
daar heb je ook weer gelijk in.bprosman schreef://Offtopic. Hm... ik weet niet of Weekers alles aan te rekenen is. Ik ben vrij bekend met de IT cultuur binnen de belastingdienst en onderschat niet het percentage "backstabbers" en "stoelpootzagers" daar.Niet voor de puinhoop die hij achterlaat
Als ze het niet met een beslissing eens zijn die je als staatssecretaris maakt zullen ze alles uit de kast halen om je te laten struikelen.
-
Nou ja mey het land bedoel ik oom den haag die deze chaos veroorzaakt...vroem schreef:Rozemarijn, het land hoeft zich nergens voor te schamen, de politiek des te meer. Het rotte deel zit nu echt in de politiek die duidelijke signalen uit de maatschappij stelselmatig negeren. De ruggengraat om consequenties te trekken uit eigen handelen en falen is er ook al lang niet meer. Plasterk bv had gewoon moeten vertrekken, uit eigen beweging. Een ronduit liegende minister? kan niet... Heb ik meer respect voor Weekers. Niet voor de puinhoop die hij achterlaat, wel voor het feit dat hij gewoon de enige logische consequentie heeft getrokken daaruit.
Ze maken het alleen maar erger...
Zelf hebben ze het goed hoor...off topic...samson kan een huis kopen zonder hypotheek...zo zo....top..
Wees er trots op jongen....dat je het land zo met je cornuiten naar de gallemiezen helpt.