Als u gedurende het kalenderjaar heel graag van zorgverzekeraar zou willen veranderen, dan is dat mogelijk, als u zelf niet de verzekeringnemer bent. De verzekerde kan een andere zorgverzekering nemen en de verzekeringnemer kan dan de oude zorgverzekering opzeggen. Zie deze link op de website van de umcverzekering: http://www.umczorgverzekering.nl/verzek ... w=Standard
In alle polisvoorwaarden van basisverzekeringen is dit terug te vinden. Bijvoorbeeld in de polisvoorwaarden van de Amersfoortse https://www.amersfoortse.nl/asset?id=/s ... l-2013.pdf ( artikel 16.2.2, pagina 10)
lid 2 De verzekeringnemer die een ander dan zichzelf heeft verzekerd, kan de zorgverzekering opzeggen indien de verzekerde krachtens een andere zorgverzekering wordt verzekerd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Opzeggen gedurende kalenderjaar soms mogelijk
-
-
Re: Opzeggen gedurende kalenderjaar soms mogelijk
Op die link wordt als voorbeeld genoemd als je in het buitenland gaat wonen. Emigreer ze... Verder is een echtscheiding een mogelijkheid als je een gemeenschappelijke polis hebt (ook fijn als je dat er voor over hebt om van je zorgverzekering af te komen), of je zou opnieuw 18 jaar moeten worden en van de polis van je ouders uitgeschreven worden.
Kortom, dat is maar voor zeer weinigen weggelegd. En ik kan me voorstellen dat je met een scheiding wel even iets anders aan je hoofd hebt als het regelen van een andere zorgverzekeraar. Dat kan wel een paar maanden (tot 1 januari) wachten.
Kortom, dat is maar voor zeer weinigen weggelegd. En ik kan me voorstellen dat je met een scheiding wel even iets anders aan je hoofd hebt als het regelen van een andere zorgverzekeraar. Dat kan wel een paar maanden (tot 1 januari) wachten.
-
Re: Opzeggen gedurende kalenderjaar soms mogelijk
Maar in de polisvoorwaarden worden geen beperkingen opgelegd aan de reden van elders verzekeren. Dus volgens mij moet dit altijd mogelijk zijn in geval van een verzekeringnemer.