LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Originele Nota

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
HeKr

Originele Nota

Ongelezen bericht door HeKr »

Onlangs wat gedeclareerd bij mijn verzekering (Zilverenkruis Achmea).
Daarbij de originele nota meegestuurd. Ik heb bericht gekregen dat het niet vergoed wordt, waarop ik een bezwaarbrief heb gestuurd.

Mogelijk wordt mijn nota niet vergoed, maar ik krijg ook mijn originele nota niet terug. Die is voor de administratie van de verzekering.

Is het normaal dat de verzekering de originele nota houd, ook als ze niets vergoeden?

Walter van V

Re: Originele Nota

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja, dat is normaal. Ik neem aan dus u een kopie gemaakt heeft voor de eigen administratie. Zo nee heeft u voor de eventuele belastingverwerking voldoende aan de brief/afwijzing van de verzekeraar. En anders even kopie opvragen bij zorgverlener.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

Copy hoeft niet geprint, scannen en digitaal opslaan mag ook, makkelijker wissen en geen printkosten en je kunt bij sommige het gescande ook digitaal insturen, helaas ontbreek nog een lijst met verzekeraars die dit accepteren!

HeKr

Natuurlijk heb ik een kopie maar wat ik niet begrijp is dat ik de originele nota niet terug krijg als de verzekering niets vergoed.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

snap ik ook niet, maar ja, zij stellen zelf (volgens mij allemaal) die regeltjes zo. Het waarom, daar kunnen zij beter zelf antwoord op geven..

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb bericht gekregen dat het niet vergoed wordt, waarop ik een bezwaarbrief heb gestuurd.
Ging het bezwaar over het feit dat de rekening niet vergoed werd of over het feit dat je de rekening niet terug kreeg?

Ik heb ooit 1 keer een originele rekening nodig gehad, die niet door mijn ziektekostenverzekering vergoed werd (ik kon deze namelijk elders declaren, als deze niet vergoed werd door de verzekering). De verzekering heeft toen netjes de rekening teruggestuurd met daarop een stempel dat het niet vergoed werd. Maar verder heb je de rekening niet nodig. Voor de belasting zijn de vergoedings berichten voldoende.

HeKr

Het gaat om het feit dat ik de nota niet terug krijg als er niet vergoed wordt.
Een medewerkster van Achmea vertelde mij dat de nota noiit terug komt bij de aanvrager. Dat is wat ik erg vreeemd vind, het is mijn nota, ik heb hem betaald en mogelijk dat ik hem ergens anders kan declareren

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik dacht dat mijn bijdrag van 26 Nov 2007 08:41 duidelijk was en precies over jouw probleem gaat. Maar lezen is ook een vak apart :lol:

rugzak

Ongelezen bericht door rugzak »

En die nota's die niet terug komen gebruiken de zorgverzekeraars om de markt nog beter in kaart te brengen.
Zo weten ze ook wat alles kost en kunnen ze de leveranciers nog meer onder druk zetten om de prijzen te verlagen.
Aan de andere kant zullen ze niet de prijzen van uw zorgverzekering verlagen.
Kijk maar eens hier en daar op internet in jaarverslagen wat de zorgverzekeringen aan winsten maken.
Mooie gebouwen, verhuizingen naar een nieuw gebouw uiteraard is eens per zoveel jaar heel gebruikelijk.
Ook zijn de vergoedingen van bestuurders niet echt laag te noemen.
Bijv. hr. van Boxtel van Menzis : rond de 200.000
Sorry een beetje off topic maar moest het even kwijt.

Gesloten