LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] orthodontist niet vergoed bij mijn dochter

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
mow

orthodontist niet vergoed bij mijn dochter

Ongelezen bericht door mow »

Vanmorgen hadden wij de eerste afspraak bij de ortho.
Mijn dochter 11 jaar heeft nog steeds melksnijtandjes boven en volgens de foto zitten er ook geen nieuwe boven.
Vandaar de verwijzing naar de ortho om te bekijken hoe nu verder omdat de hoektanden de kleintjes dreigen te verdrukken.
De ortho gaf aan goed te informeren naar de verzekering.
Wij hebben als gezin een basis [ 2x 92,95]en aanvullende module 2 verzekering[2x 8,95] bij Univé EN een aanvullende tandarts verzekering voor de 2 volwassenen[2x 8,95] omdat de kids automatisch meeverzekerd zijn,dachten wij ,dat zit oké met 221,70 dus

na een zeer kort telefoontje met de desk van univé kwam ik er rap achter dat er 1 persoon in de hoogste module verzekerd moet zijn á 36,95 ipv 8,95
de ortho valt niet onder de tandarts dekking die voor kids gratis is.

Mijn dochter is op dit moment dus voor 0,0 euro verzekerd bij de ortho en heb nu geen idee hoe dit op te lossen.
advies was om in het nieuwe jaar van 2010 1 volwasen verzekerde in de hoogste module te doen zodat dochter lief over een jaar naar de ortho kan.
verder mag je het uitzoeken met je mond vol tanden.

mow

Re: orthodontist niet vergoed bij mijn dochter

Misschien ben ik wat naief wat dat aangaat ,maar een kind heeft recht op goede zorg,ook gebitszorg.
Wij dachten dat we met de aanvullende tandartsverzekering een goede dekking hadden.
het feit dat ouders in een veel duurdere aanvullende 3 of 4 verzekering moeten zitten om een kind een beugeltje aan te laten meten.
.
Hierdoor krijgen we klasseverdeling....... mensen die het kunnen betalen die krijgen de beste zorg,degene die het minder hebben ook mindere zorg....
net als in amerika dus,maar de kinderen hoeven daar niet de dupe van te worden en by the way,de vergelijking van de schoenen vind ik flauw.
Doch als we hadden geweten dat het nodig was waren we idd in de 3 of zelfs 4 gegaan.
Kan er verder niets aan veranderen,maar is toch wel een waarschuwing naar ouders die heeel misschien een vermoeden hebben dat hun kindertjes ooit eens ...ja je weet maar niet ,ga maar naar 4. :wink:
een ortho is immers geen tandarts....dus die verzekering dekt dat niet

antonh

Ongelezen bericht door antonh »

@mow,
als er medische noodzaak is moet het ziekenfonds betalen hoor.
Was bij onze dochter ook.
Als het is om alleen wat tanden recht te zetten vergeet het dan maar.
Dan wordt het schoonheid.
Ik ben ook maar gewoon aanvullend verzekerd en zeker geen top.

mow

bedankt voor je reactie,we hebben een vervolg afspraak bij de orthodontist die bij de eerste afspraak digitale foto's heeft gemaakt van de stand van de kaak en tanden.
Bij de 2de afspraak komt hij met een behandelplan,en het kostenplaatje.
Laat het weten wat hij er van vind .

Gesloten