LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oude rekening ziekenhuis!!! Krijg je je geld nog? (Menzis)

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vivo

Oude rekening ziekenhuis!!! Krijg je je geld nog? (Menzis)

Ongelezen bericht door vivo »

Ik heb hier een oude rekening (van een flink bedrag) uit 2008. Hij is zo oud, omdat hij laat door het ziekenhuis verstuurd is, een paar keer afgewezen door administratieve codefouten van t ziekenhuis in de rekening. Ook is hij een keer zoekgeraakt bij Menzis.

Met heeel veeel moeite heb ik hier voor mij nu een nieuwe orginele rekening gekregen van het ziekenhuis. In mijn verzekeringsvoorwaarden van 2008 staat; voor 31 december indienen anders krijg je niets vergoed. Telefonisch zegt Menzis toe dat dit veranderd is en ik de rekening tot 3 jaar na dato nog kan indienen. In de algemene verzekeringsvoorwaarden van 2010 is hier echter niets meer over terug te vinden. Omdat ik dit vreemd vond heb ik dit zelfs 3x telefonisch nagevraagd; mevrouw, u kunt nog 3 jaar na dato indienen zonder problemen.

Ik vind het maar vreemd allemaal en vertrouw het niet helemaal.
Als ik de rekening nu opstuur en hij raakt weer zoek, heb ik met die telefonische toezeggingen natuurlijk geen poot meer om op te staan. 31 december is dan voorbij en dan ben ik te laat!

Wie heeft ervaring met Menzis en 'oude' rekeningen?

prins_jr

Re: Oude rekening ziekenhuis!!! Krijg je je geld nog? (Menzis)

Ongelezen bericht door prins_jr »

Pff. gelukkig, is dus niet alleen bij mij zo!
nou ga er maar niet vanuit dat je de facturen betaalt krijgt!

ik heb begin 2008 kopie facturen uit 2007 ingediend, dit nadat men mijn declaraties en orginele facturen niet zou hebben ontvangen........ helemaal noppes! niets, nul komma nu krijg je van die gasten. kopie facturen behandelen we niet, en zeker niet als die een jaar later verstuurd zijn krijg je als reactie! ha! watnou een jaar later verstuurd.... ik raak ze toch niet kwijt.

In september 2009 wederom een declaratie ingediend, in december herrinnering aan menzis verstuurd, betaling van premie heb ik vanaf november stop gezet, en vandaag een fijne incasso brief op de mat gekregen.

Weer niet ontvangen?? haha stelletje oplichters. gelukkig heb ik hem deze keer ook per fax verzonden. laat de dagvaarding maar komen stelletje oplichters.

vanaf 2011 ga ik fijn weer terug naar Zilverenkruis Achmea.... dan maar een paar euro meer premie.

klusman

Ongelezen bericht door klusman »

Beste Prins..jr.

Succes bij achmea, maar als u daar geen originele facturen instuurt, ontvangt u ook geen vergoeding.

Deurwaarder Mark

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

prins_jr schreef:In september 2009 wederom een declaratie ingediend, in december herrinnering aan menzis verstuurd, betaling van premie heb ik vanaf november stop gezet, en vandaag een fijne incasso brief op de mat gekregen.

Weer niet ontvangen?? haha stelletje oplichters. gelukkig heb ik hem deze keer ook per fax verzonden. laat de dagvaarding maar komen stelletje oplichters.
Wees maar voorzichtig met dat niet betalen van de premie... want voor je het weet, wordt je niet alleen gedagvaard, maar ook veroordeeld!

En let op, binnenkort wordt je aangemeld bij het CVZ als wanbetaler en wordt de premie via je salaris geincasseerd.

http://www.cvz.nl/verzekeringen/zvw/wan ... alers.html

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Deurwaarder Mark schreef:
prins_jr schreef:In september 2009 wederom een declaratie ingediend, in december herrinnering aan menzis verstuurd, betaling van premie heb ik vanaf november stop gezet, en vandaag een fijne incasso brief op de mat gekregen.

Wees maar voorzichtig met dat niet betalen van de premie... want voor je het weet, wordt je niet alleen gedagvaard, maar ook veroordeeld!

En let op, binnenkort wordt je aangemeld bij het CVZ als wanbetaler en wordt de premie via je salaris geincasseerd.

http://www.cvz.nl/verzekeringen/zvw/wan ... alers.html
Aanvulling op bericht van Deurwaarder Mark:

Met premie achterstand kan je niet overstappen

vivo

Ongelezen bericht door vivo »

Even een update, de 2e rekening moet nu ondertussen we al 3 maanden bij hun zijn maar, we hebben net gekeken, er is nog steeds geen bedrag gestort op onze rekening!
Vreemd...

Gesloten