| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oude zorgverzekeraar stuurt nota in juli 2014
-
teigetje77
oude zorgverzekeraar stuurt nota in juli 2014
Sinds 2014 zit ik bij IZA Cura zorgverzekeraar.
Nu kreeg ik in juli dit jaar nog een nota van mijn oude
zorgverzekeraar, omdat ik vorig jaar wel hulp heb gezocht
voor mijn psychische problemen, maar naar mijn insziens heb
ik mijn eigen risico helemaal betaald.
Hoe kan ik dit oplossen?
Hoe kan ik dit oplossen?
Re: oude zorgverzekeraar stuurt nota in juli 2014
Heeft u al gebeld naar de verzekering? Dat kan heel verhelderend zijn, aangezien zij de rekening kunnen inzien en wij niet.teigetje77 schreef:Sinds 2014 zit ik bij IZA Cura zorgverzekeraar.
Hoe kan ik dit oplossen?
Daarnaast kan het wel zijn dat ze in juli een rekening sturen over iets wat in 2013 plaats vond. En ik meen dat geestelijke gezondheidszorg niet altijd 100% vergoed wordt.
Volgens mij mogen ze tot 5 jaar na dato nog een rekening sturen.
-
Geip Suusje
Als je als consument meer dan 2 jaar na levering pas een rekening krijgt is de vordering verjaard.
Men (tandartsen bv) steggelt vaak dat er onderscheid is tussen product en dienst.
Maar wat maakt de dienst zo onderscheidend dat rekening zoveel later (de beweerde 5 jaar) nog gepresenteerd zou kunnen worden?
Zodra de dienst geleverd is moet de rekening de deur uit.
Men (tandartsen bv) steggelt vaak dat er onderscheid is tussen product en dienst.
Maar wat maakt de dienst zo onderscheidend dat rekening zoveel later (de beweerde 5 jaar) nog gepresenteerd zou kunnen worden?
Zodra de dienst geleverd is moet de rekening de deur uit.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 13 sep 2014 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals femmiej als zei, zorgverzekeraar mag tot 5 jaar rekeningen sturen.Geip Suusje schreef:Als je als consument meer dan 2 jaar na levering pas een rekening krijgt is de vordering verjaard.
-
Geip Suusje
Zullen ze best proberen. Als je vol houdt hoef je die niet te betalen.puma73 schreef:Zoals femmiej als zei, zorgverzekeraar mag tot 5 jaar rekeningen sturen.Geip Suusje schreef:Als je als consument meer dan 2 jaar na levering pas een rekening krijgt is de vordering verjaard.
Maar ik geef toe: in dit topic is het niet van toepassing.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 13 sep 2014 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Betaal jij de incasso en deurwaarderskosten?? Reactie is een slechte raad. Heeft ooit de verjaringsklok horen luiden, maar weet niet waar de verjaringsklepel is.Geip Suusje schreef:Zullen ze best proberen. Als je vol houdt hoef je die niet te betalen.puma73 schreef:Zoals femmiej als zei, zorgverzekeraar mag tot 5 jaar rekeningen sturen.Geip Suusje schreef:Als je als consument meer dan 2 jaar na levering pas een rekening krijgt is de vordering verjaard.
Bij psychische hulp gold in 2013 ook een eigen bijdrage boven de wettelijkeNu kreeg ik in juli dit jaar nog een nota van mijn oude
gr HenkVergoeding van hulp bij psychische klachten in 2013
In 2013 vergoedde uw basiszorgverzekering de eerste 5 gesprekken met een psycholoog. Wel betaalde u een eigen bijdrage van € 20 per consult. Voor een internetbehandelingstraject (e-health) betaalde u een eigen bijdrage van € 50. Deze eigen bijdragen zijn in 2014 vervallen.
-
Mathilde D.
Er kan inderdaad sprake zijn van eigen bijdragen, naast het eigen risico.
Ook is het mogelijk, dat u meer behandelingen heeft gehad, dan de verzekering vergoedt. Dan wordt het " teveel" door de zorgverzekeraar aan de zorgverlener betaald, waarna u de rekening krijgt. Dit kan hoog oplopen.
Lees de links over de veranderingen in de vergoeding en de eigen bijdrage.
http://financieel.infonu.nl/verzekering ... -2013.html
http://www.ggz-nhn.nl/nl/Sites/Clienten ... drage.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... lemen.html
Ook is het mogelijk, dat u meer behandelingen heeft gehad, dan de verzekering vergoedt. Dan wordt het " teveel" door de zorgverzekeraar aan de zorgverlener betaald, waarna u de rekening krijgt. Dit kan hoog oplopen.
Lees de links over de veranderingen in de vergoeding en de eigen bijdrage.
http://financieel.infonu.nl/verzekering ... -2013.html
http://www.ggz-nhn.nl/nl/Sites/Clienten ... drage.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... lemen.html
Zou je ook zo reageren als het rekeningen betreft van klanten van jouw werkgever waar jouw salaris uit wordt betaald?Geip Suusje schreef:Zullen ze best proberen. Als je vol houdt hoef je die niet te betalen.
-
Geip Suusje
@GJvdZ
Wat wil je nou? Zorgverzekeraars eisen contractueel dat zorgverleners bij hun declaren. Als ze dat niet binnen 6 maaanden doen vervalt de claim.
Moet ik dan als (beweerde!) zorgafnemer accepteren dat ik jaren later, als bewijzen lang en breed verdwenen zijn, nog verantwoordelijk ben voor een rekening?
Stel toch eens voor dat Albert Heijn dat zou doen met je boodschappen, zou jij er op in gaan? Maak jij je dan druk om het salaris van de cassieres?
Het minimale wat de zorgverlener moet doen is je een gespecificeerde factuur meegeven zodra je er de deur uit gaat. Het is per slot van rekening de zorgafnemer zelf die klant is. Dan ben je eerlijk bezig. Maar nu verschuilt men zich achter zorgverzekeraars.
Ik heb mijn tandarts wel eens gevraagd of ik niet direct met hun kon afrekenen. Ik wil zelf niets liever dan boter bij de vis. Maar nee dat was "teveel gedoe".
Wat wil je nou? Zorgverzekeraars eisen contractueel dat zorgverleners bij hun declaren. Als ze dat niet binnen 6 maaanden doen vervalt de claim.
Moet ik dan als (beweerde!) zorgafnemer accepteren dat ik jaren later, als bewijzen lang en breed verdwenen zijn, nog verantwoordelijk ben voor een rekening?
Stel toch eens voor dat Albert Heijn dat zou doen met je boodschappen, zou jij er op in gaan? Maak jij je dan druk om het salaris van de cassieres?
Het minimale wat de zorgverlener moet doen is je een gespecificeerde factuur meegeven zodra je er de deur uit gaat. Het is per slot van rekening de zorgafnemer zelf die klant is. Dan ben je eerlijk bezig. Maar nu verschuilt men zich achter zorgverzekeraars.
Ik heb mijn tandarts wel eens gevraagd of ik niet direct met hun kon afrekenen. Ik wil zelf niets liever dan boter bij de vis. Maar nee dat was "teveel gedoe".
Kun jij dit staven met een link daar naar toe??Geip Suusje schreef:@GJvdZ
-
Geip Suusje
Ik kan nu even niet zo snel een 6 maanden-voorbeeld link ophoesten, maar die heb ik wel gezien.puma73 schreef:Kun jij dit staven met een link daar naar toe??Geip Suusje schreef:@GJvdZ
Eerste de beste Google geeft 1 jaar. Dat is iig niet 2 of 5 jaar.
Zie Artkel 13e (1 jaar)
http://www.menzis.nl/web/file?uuid=129d ... c363becc16
Artikel 11.1
De zorgaanbieder moet bij de zorgverzeraar declareren.
(De feitelijke klant=patient mag kennelijk niet rechtstreeks zaken doen met zorgverlener)
Gevonden!
Artikel 4.8.
De zorgverlener dient de declaratie binnen 6 maanden na de verrichting bij de verzekeraar in.
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 097201,d.Z