Zoals ik hier op het forum regelmatig lees zijn verzekeringen bedoeld om kosten te verzekeren die je zelf niet kunt dragen. Daarom kwamen mijn partner en ik afgelopen maand wederom tot de conclusie dat de zorgverzekering toch echt een stuk goedkoper kan. Ik zou mijn huisarts niet herkennen al zou ie voor me staan en ook mijn vriendin is in blakende gezondheid. Daarnaast zijn we in de gelukkige omstandigheid dat we een financiële tegenvaller kunnen hebben waarmee een hoog Eigen Risico geen bezwaar is.
Echter, net als voorgaande jaren kwamen we ook afgelopen maand niet verder dan 'we moeten er zo echt even naar kijken', waarna onze aandacht weer werd afgeleid door lichtjes, wijn, oliebollen en Chris Rea.
Nu had ik vorige week de heldere ingeving dat de werkgever van mijn partner, een grote universiteit waar ze al 6 jaar werkt, vast een collectieve ziektekostenverzekering zou kennen. Waar deze niet altijd voordeliger zijn, bleek dit voor mijn partner zeker wel het geval te zijn. De zeer uitgebreide verzekering, die zij 12 jaar geleden heeft afgesloten en nooit meer na heeft omgekeken, past niet meer bij onze huidige situatie.
Kortweg is de vraag waar ik niet direct een duidelijk antwoord op kan vinden: Kan mijn partner, die al 12 jaar lang een individuele polis heeft en al 6 jaar bij haar huidige werkgever werkt, tussentijds overstappen naar de collectiviteit van haar werkgever?
(Ik heb hier overigens ook Aon voor benaderd maar daar heb ik (nog) geen reactie van ontvangen. Ook heb ik mijn partner gevraagd dit op haar werk na te vragen en in elk geval haar Eigen Risico aan te passen, ik hoop dat ze hier binnen 6 jaar op terug komt
![Wink :wink:](./../images/smilies/icon_wink.gif)
Alvast bedankt,
Dyllanw