LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overstap naar DSW voor steun
overstap naar DSW voor steun
Ik ben overgestapt van de friesland (onderdeel achmea) naar DSW om deze kleine club te steunen in het monopoly geweld van de grote jongens. Bovendien biedt DSW een prima premie, hoewel de niet aller laagste. Op vergelijkings sites zoals independer (grootaandeel houder achmea) kwam Kiemer er als goedkoopste uit (overigens stond DSW erbij, beetje in grijstinten en je kan niet doorklikken zoals bij de anderen).
In de brief die ik van de friesland ontving, stond naast het betreuren van mijn opzegging, een aanbod om in te schrijven bij Kiemer: 'de zeer voordelige online zorgverzekering van de friesland. Kiemer is voordelig omdat u tegen scherpe premie(s) ruime vergoedingen ontvangt en vrij kunt kiezen uit zorgverlener's'. Heel grappig, blijkbaar kan het veel goedkoper.
Het geeft maar weer aan hoe slecht deze 'marktwerking' werkt; grote jongens hebben geld en maken de dienst uit. Drukken kleinere spelers de markt uit dmv Kiemers, Independers en Rouvoeten. Ben benieuwd hoelang Schippers (VVD) toestaat dat de grote jongens zich scheel verdienen. Zal wel afhangen van de mogelijkheid om door te stromen na haar ministerschap, dat zie je wel eens vaker....
In de brief die ik van de friesland ontving, stond naast het betreuren van mijn opzegging, een aanbod om in te schrijven bij Kiemer: 'de zeer voordelige online zorgverzekering van de friesland. Kiemer is voordelig omdat u tegen scherpe premie(s) ruime vergoedingen ontvangt en vrij kunt kiezen uit zorgverlener's'. Heel grappig, blijkbaar kan het veel goedkoper.
Het geeft maar weer aan hoe slecht deze 'marktwerking' werkt; grote jongens hebben geld en maken de dienst uit. Drukken kleinere spelers de markt uit dmv Kiemers, Independers en Rouvoeten. Ben benieuwd hoelang Schippers (VVD) toestaat dat de grote jongens zich scheel verdienen. Zal wel afhangen van de mogelijkheid om door te stromen na haar ministerschap, dat zie je wel eens vaker....
Re: overstap naar DSW voor steun
Overigens zit ik nu even te denken over Rouvoet. Hoeveel zou die verdienen bij ZN? 3 ton, 4 ton? Waarom is er eigenlijk geen Balkenende norm bij zorgverzekeraars. Wat is het verschil met woningcooperaties? Het is een publieke zaak met publieks geld.
Dat soort zaken is vooral symboolpolitiek om de aandacht van de echte problemen (de ongebreidelde groei van de zorguitgaven) te vermijden. Gooi de discussie op de salarissen van enkelen en je kunt de belangrijke discussie overslaan. Zelfs als die mensen voor niks hun werk zouden doen zie je dat totaal niet terug in de zorgkosten of premies. Rouvoet verdient 160k. Dat ca. 0,0002% van het zorgbudget. Zinloze discussie dus.mart12 schreef:Overigens zit ik nu even te denken over Rouvoet. Hoeveel zou die verdienen bij ZN? 3 ton, 4 ton? Waarom is er eigenlijk geen Balkenende norm bij zorgverzekeraars. Wat is het verschil met woningcooperaties? Het is een publieke zaak met publieks geld.
leuk dat je weet dat rouvoet 160k verdient! Wist ik niet, lijkt mij weinig als je kijkt naar zijn staat van dienst en wat andere bestuurders binnen zorgverzekeraars verdienen.
Zorgkosten terugdringen prima, maar wie betaalt daarvoor, het lijken niet de zorgverzekeraars te zijn
Zorgkosten terugdringen prima, maar wie betaalt daarvoor, het lijken niet de zorgverzekeraars te zijn
MichielFRL schreef:Een zorgverzekering kan zeker goedkoper, maar dan moet je inboeten op service.
Het grote voordeel van De Friesland Zorgverzekeraar is dat als je in Friesland woont je in diverse plaatsen een winkel hebt van De Friesland waar je met vragen terecht kan en declaraties kan inleveren.
Vooral voor ouderen is dit erg fijn. Het kost echter ook geld. Service kost geld en dat vind je terug in de prijs/premie. Alles heeft voors en tegens.
Het is al jaren zo dat een klein aantal spelers de dienst uitmaakt, op elk denkbaar gebied.
Doordat er diverse labels gevoerd worden lijkt er een groot aanbod, maar het aantal daadwerkelijke aanbieders is beperkt,min het geval van zorgverzekeraars een stuk of zes.
helemaal met je eens! Locaal kan een zv zeer belangrijk zijn. Daar gaat het in mijn geval (en die van velen anderen) niet over. Probleem is dus dat ZV buiten hun gebied treden (doordat ze worden opgekocht), en daardoor rare dingen gaan doen. AFM zit lekker stil, zal wel een overheids belangetje zitten
-
Mart12, heb je het topic over de declaratie bij de DSW gelezen? https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 0&t=151826
DSW is geen echte restitutieverzekeraar, hoewel dit wel in de polisvoorwaarden benoemd wordt.
Dus als je van plan bent alleen van gecontracteerde zorgverleners gebruik te maken is er niets aan de hand bij DSW, maar anders wel ( vooral GGZ en zelfstandige kaakchirurgie). De marktconforme tarieven zijn laag, dus bij (niet-spoed) zorg in het buitenland krijg je minder vergoeding dan bij andere zorgverzekeraars.
DSW is geen echte restitutieverzekeraar, hoewel dit wel in de polisvoorwaarden benoemd wordt.
Dus als je van plan bent alleen van gecontracteerde zorgverleners gebruik te maken is er niets aan de hand bij DSW, maar anders wel ( vooral GGZ en zelfstandige kaakchirurgie). De marktconforme tarieven zijn laag, dus bij (niet-spoed) zorg in het buitenland krijg je minder vergoeding dan bij andere zorgverzekeraars.
-
Idd DSW klinkt leuk,maar weet uit omgeving,hoop mensen zijn er hier bij verzekert...
Dat veel niet vergoed wordt...
Wel ben ik het eens met wat mensen hier zeggen,bep grote hebben de macht.
Ik zit zelf bij cz was ooit oz maar gingen samen,heb nooooit problemen zeg het eerlijk,maar betaal wel top premie..
Wat me irriteert is dat ze gewoon zeggen,WIJ HANDELEN NIET UIT WINSTOOGMERK whoooo wat zou de directeur verdienen,me zolen!!!!
Dat veel niet vergoed wordt...
Wel ben ik het eens met wat mensen hier zeggen,bep grote hebben de macht.
Ik zit zelf bij cz was ooit oz maar gingen samen,heb nooooit problemen zeg het eerlijk,maar betaal wel top premie..
Wat me irriteert is dat ze gewoon zeggen,WIJ HANDELEN NIET UIT WINSTOOGMERK whoooo wat zou de directeur verdienen,me zolen!!!!
Tsja de zorgpremies vallen nog wel mee als je bedenkt wat je ervoor terugkrijgt. De nederlander heeft bij geboorte een van de hoogste levensverwachtingen ter wereld. Welliswaar is de babysterfte bij geboorte hier wat hoger, maar dat ligt vooral aan ouderwetse en eigenwijze moeders die graag thuis bevallen ipv in het ziekenhuis.
Bedenk even dat een premie van 1200 euro voor een heel jaar lang zorg niet zo absurd is terwijl er voor het dubbele zonder blikken of blozen een vakantie naar kreta wordt geboekt dat na 2 weken voorbij is.
Bedenk even dat een premie van 1200 euro voor een heel jaar lang zorg niet zo absurd is terwijl er voor het dubbele zonder blikken of blozen een vakantie naar kreta wordt geboekt dat na 2 weken voorbij is.
Er is kort geleden een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat bij een ouderwetse thuisbevalling de risico's van een complicatie kleiner is dan bij de (verplichte) ziekenhuisbevalling in b.v. de Verenigde Staten.olaf79 schreef:
Welliswaar is de babysterfte bij geboorte hier wat hoger, maar dat ligt vooral aan ouderwetse en eigenwijze moeders die graag thuis bevallen ipv in het ziekenhuis.
Tsja onderzoeken spreken elkaar tegen. De situatie in NL kun je beter vergelijken met Belgie, Duitsland of de Scandinavische landen.puma73 schreef:Er is kort geleden een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat bij een ouderwetse thuisbevalling de risico's van een complicatie kleiner is dan bij de (verplichte) ziekenhuisbevalling in b.v. de Verenigde Staten.olaf79 schreef:
Welliswaar is de babysterfte bij geboorte hier wat hoger, maar dat ligt vooral aan ouderwetse en eigenwijze moeders die graag thuis bevallen ipv in het ziekenhuis.
Het z.g. ouderwetse thuis bevallen is niet zo ouderwets. Als het beter zou zijn om bevallingen in het ziekenhuis te doen dan zou die "ouderwetse" manier wel afgeschaft zijn. Het feit dat dit nog steeds gedaan wordt spreekt voor zich.olaf79 schreef:Tsja onderzoeken spreken elkaar tegen. De situatie in NL kun je beter vergelijken met Belgie, Duitsland of de Scandinavische landen.puma73 schreef:Er is kort geleden een onderzoek gepubliceerd waaruit blijkt dat bij een ouderwetse thuisbevalling de risico's van een complicatie kleiner is dan bij de (verplichte) ziekenhuisbevalling in b.v. de Verenigde Staten.olaf79 schreef:
Het salaris van Rouvoet is gewoon te vinden op internet.mart12 schreef:leuk dat je weet dat rouvoet 160k verdient! Wist ik niet, lijkt mij weinig als je kijkt naar zijn staat van dienst en wat andere bestuurders binnen zorgverzekeraars verdienen.
Bij de andere zorgbestuurders zijn het overigens ook maar enkelingen die veel verdienen (al is zelfs daar "veel" nog relatief). De inkomsten van enkele bestuurders wordt m.i. vooral aangegrepen om iedere serieuze discussie over de zorgkosten de kop in te drukken. De echte kosten van de zorg zitten ergens anders. Denk bijvoorbeeld aan bureaucratische overhead en ineffecient werken. Vorige week was nog in het nieuws hoeveel papierwerk (letterlijk papierwerk) tandarts die in zorginstellingen werken moeten doen om hun vergoedingen te krijgen. Daar wordt nog steeds gebruikt gemaakt van handingevulde doordruk formulieren, die handmatig moeten worden verwerkt. Leuk voor de werkgelegenheid, maar killing voor zorgkosten. Er zijn genoeg alternatieven beschikbaar om dit veel efficienter te doen (dat komt niet alleen de kosten ten goede, maar ook de kwaliteit).
-
Misschien verstandig dat Radar naar aanleiding van de brief van Rouvoet aan het adres van DSW eens gaat onderzoeken in de wondere wereld van de zorgverzekeraars?
In het kort komt de brief erop neer dat DSW moet dimmen en in het gereel gaat lopen samen met de anderen. Dat lijkt mij toch een soort kartelvorming. Vooral als er nog een branche organisatie nauw betrokken is bij e.e.a.
Ook in de wereld van de energie en zorgverzekeraars is de overheid degene die nog snel wat zaken er door heen wil drukken ten nadele van de burgers. Zoals de wet van Schippers over vrije zorgkeuze.
Geef mij het ziekenfonds maar: 1 bestuur, 1 bedrag, vaste regels.
Nu zijn er veel nutteloze bestuurders en organisaties die bakken en bakken vol met geld kosten.
Jij en ik mogen dat ophoesten. Maar waarschijnlijk vergis ik mij, want na het loslaten van het ziekenfonds zou door marktwerking de zaak goedkoper worden.....hahaha.
Hoe is Ditzo als zorgverzekeraar? Biedt voor mij meer dan de Friesland.
In het kort komt de brief erop neer dat DSW moet dimmen en in het gereel gaat lopen samen met de anderen. Dat lijkt mij toch een soort kartelvorming. Vooral als er nog een branche organisatie nauw betrokken is bij e.e.a.
Ook in de wereld van de energie en zorgverzekeraars is de overheid degene die nog snel wat zaken er door heen wil drukken ten nadele van de burgers. Zoals de wet van Schippers over vrije zorgkeuze.
Geef mij het ziekenfonds maar: 1 bestuur, 1 bedrag, vaste regels.
Nu zijn er veel nutteloze bestuurders en organisaties die bakken en bakken vol met geld kosten.
Jij en ik mogen dat ophoesten. Maar waarschijnlijk vergis ik mij, want na het loslaten van het ziekenfonds zou door marktwerking de zaak goedkoper worden.....hahaha.
Hoe is Ditzo als zorgverzekeraar? Biedt voor mij meer dan de Friesland.