Graag zou ik van u willen weten of het verstandig is om bij IZZ van zorg extra 3 over te stappen naar IZZ zorg 1 (of 2).
Ik ben collectief verzekerd, ik draag een bril en heb een gebitsprothese.
Daar de totale maandpremie weer iets omhoog is gegaan, en ik eigenlijk 1 x per driejaar een nieuwe bril nam, lijkt het mijns inziens voordeliger om zorg extra 3 te veranderen in 1 of 2. Daar ik geen kraamzorg en kronen en bruggen en parodontologie nodig heb.
Graag zie ik u reactie tegemoet.
met vriendelijke groet,
elisa
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overstappen van IZZ zorg extra 3 naar zorg extra 1
Re: overstappen van IZZ zorg extra 3 naar zorg extra 1
Jij weet zelf het beste wat je wel en niet nodig hebt dus jij moet zelf die keuze maken.
-
Beste Elisa,
De IZZ zit een beetje moelijk in elkaar. Het lukte mij niet om bij www.kiesbeter.nl de aanvullende verzekeringen te vergelijken. Met veel moeite kwam ik via de website van IZZ te weten dat er 4 aanvullende verzekeringen zijn:
A. " zorg voor de zorg" ( 20 euro)
B. Zorg extra1-3.( resp. 14, 28 en 46 euro)
Het vreemde is dat een B verzekering alleen mag worden afgesloten i.c.m. A. Dus als je Zorgextra 1 wil hebben , betaal je 20+14=34 euro, en voor Zorgextra3 betaal je 20+46=66 euro.
Een extra werkgeversbijdrage, afhankelijk van de CAO, krijg je volgens mij al vanaf " zorg voor de zorg".
Ik raad u aan om eens goed naar de inhoud van A te kijken. Het kan zelfs zijn dat die al voldoende is. Misschien doet u er zelfs beter aan om een hele andere verzekeraar te kiezen. Bijvoorbeeld FBTO. Als u bijv. Lid bent van Eigen Huis kunt u daar een aantrekkelijke korting krijgen. Ik vind IZZ eigenlijk erg duur.
De IZZ zit een beetje moelijk in elkaar. Het lukte mij niet om bij www.kiesbeter.nl de aanvullende verzekeringen te vergelijken. Met veel moeite kwam ik via de website van IZZ te weten dat er 4 aanvullende verzekeringen zijn:
A. " zorg voor de zorg" ( 20 euro)
B. Zorg extra1-3.( resp. 14, 28 en 46 euro)
Het vreemde is dat een B verzekering alleen mag worden afgesloten i.c.m. A. Dus als je Zorgextra 1 wil hebben , betaal je 20+14=34 euro, en voor Zorgextra3 betaal je 20+46=66 euro.
Een extra werkgeversbijdrage, afhankelijk van de CAO, krijg je volgens mij al vanaf " zorg voor de zorg".
Ik raad u aan om eens goed naar de inhoud van A te kijken. Het kan zelfs zijn dat die al voldoende is. Misschien doet u er zelfs beter aan om een hele andere verzekeraar te kiezen. Bijvoorbeeld FBTO. Als u bijv. Lid bent van Eigen Huis kunt u daar een aantrekkelijke korting krijgen. Ik vind IZZ eigenlijk erg duur.
Sorry voor de late reactie.
Bedankt Mathilde, ik vind hem inderdaad ook duur, en ik betaal inderdaad elke maand dus 66 euro voor de extra's.
De werkgeversbijdrage is 8 euro.
Helaas heb ik geen eigen huis, dus de FBTO is dan niets voor mij
Bedankt Mathilde, ik vind hem inderdaad ook duur, en ik betaal inderdaad elke maand dus 66 euro voor de extra's.
De werkgeversbijdrage is 8 euro.
Helaas heb ik geen eigen huis, dus de FBTO is dan niets voor mij