LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PGB toetsen

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
radd

PGB toetsen

Ongelezen bericht door radd »

Hoi

Een vraag over het PGB
waar mijn zus nu zit moet men 860,- per maand betalen voor het schoonmaken van kamer en voor de was
dat maal 6 bewoners (5160,-)
ik vindt dit verschrikkelijk veel
ook geeft men geen uitleg betreft de kosten en wat men er voor leverd
er was een bedrag afgesproken voor het geheel wat precies overeen kwam met het PGB mijn zus krijgt en toen het PGB werd verhoogd werd het bedrag voor de zorg ook ineens hoger
is er een instelling die dit kan toetsen of de bedragen wel gevraagd mogen worden voor wat mijn zus aan zorg krijgt.

spooks

Re: PGB toetsen

Ongelezen bericht door spooks »

volgens mij moet er altijd een zorgovereenkomst zijn waarin staat wat er geleverd word aan zorg, dit heeft te maken met zzp scores, deze scores gaan van 1 t/m 9 of 10. 1 is het minst zwaar en 10 het zwaarst waarin iemand al terminaal is. Instelling worden naar score betaald en met personeel ingezet. Hierin word ook de was en huishoudelijk werk meegenomen. Vls mij kan je bij acares zulke folders/boekjes aanvragen

radd

Ongelezen bericht door radd »

er staat wel beschreven waarvoor het bedrag is maar niet echt omschreven
voorbeeld: 2758.- per maand voor dagbesteding maar wat voor dagbesteding staat er niet
en 860,- schoonmaakkosten vind ik vrij veel voor een slaap/woonkamer van 20 vierkante meter en dat x 6 personen is dat toch een leuk bedrag voor de beheerders.
ik vind het vreemd dat men precies weet hoeveel PGB mijn zus krijgt en daar het bedrag naar maken
ze kreeg vorig jaar iets van 68.000 op jaar basis en daar konden hun het voor doen.
dit jaar is het hoger geworden iets van 72.000 per jaar en ineens werd alles duurder.
ik zou het logisch vinden dat men een offerte heeft waarin staat verzorging kost .....€ en daar doen we dit voor.
Dagbesteding kost......€ en daar krijgt ze dit voor
maar als je hun er over aanspreekt dan worden ze boos

Het gaat trouwens om een Thomashuis waar een man en vrouw met 2 kinderen de zorg leveren.

spooks

Ongelezen bericht door spooks »

dat is idd vreemd, vind ook dat de kosten verantwoord moeten worden!!!
je hebt gelijk!
grt

Gesloten