Mijn moeder is sinds 1981 invalide ( ze heeft een linkeronderbeen prothese).In al die jaren is er veel bijgekomen, zoals atrose, versleten knieeën , versleten rug, nek; verder heeft ze astma.
Om het maar simpel zeggen: elke dag vergaat de mijn moeder van de pijn in de rug, schouders en handen.
Sinds jaren heeft ze :
Een electrische kar waarmee ze nog enigszins de stad in kan gaan;
Een traplift;
Een aangepaste ( verlaagde) keuken.
Mijn moeder kan amper 5 m vrijuit lopen , een pot pindakaas opendraaien, omdat ze daar de kracht niet voor heeft.Ook is ze regelmatig in behandeling van een orthopedisch centrum aan de Overtoom in Amsterdam.
In die keuken heeft ze al ruim 20 jaar een speciale stoel, een zgn. "tripplestoel", welke ze gebruikt voor o.a. koken , etc.Na al die tijd is dat ding kapot gegaan ( gebroken).Nu heeft de huisarts een brief gestuurd naar de Unive waarin staat dat ze een nieuwe nodig heeft, dit i.v.m. extra steun aan haar ( op röntgenfoto's gebleken) versleten rug waaraan ze elke dag pijn heeft.
Nu is er onlangs een nieuwe geplaats door de firma Emcart.Vlak daarna werd er een persoon gestuurd door de Unive om te bekijken of mijn moeder er "wel recht op heeft" , terwijl ze dat andere ding al 20 jaar had! Die man zat in een stoel in de woonkamer, waar mijn moeder ook zat.Hij keek haar alleen aan, kent de medische geschiedenis totaal NIET van mijn moeder, maar wat adviseert dit heerschap aan de Unive: " mevrouw heeft het niet nodig, er is geen noodzaak, mevrouw kan het werk ( lees: koken) ook zittend op een rollator (!!!) doen."
Natuurlijk moet er gecontroleerd worden, maar mijn moeder heeft die verrekte Tripplestoel echt 1000% nodig.Gisteren gebeld naar Emcart, kreeg ik te horen dat ze "uit coulance" de stoel laten staan zolang het ( terechte ) bezwaar aan de Unive loopt.
Wat en hoe moet je mankeren bij de Unive wil je deze stoel mogen behouden? Mijn moeder kan gewoon niet zonder, en het stoort mijn mateloos dat deze persoon ( gestuurd door de Unive) die bij ons thuis was, een vreselijk verkeerde conclusie trekt van dat mijn moeder het wel zonder kan.
Misschien is dit wat voor in het programma "Radar" te betrekken? Want dit is echt asociaal.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Plaatsing "Tripplestoel"
Re: Plaatsing "Tripplestoel"
Van wie heeft moeder deze stoel gekregen?In die keuken heeft ze al ruim 20 jaar een speciale stoel, een zgn. "tripplestoel", welke ze gebruikt voor o.a. koken , etc