LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PMA zorgverzekering premiebetaling per jaar.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
GreatKingRat

PMA zorgverzekering premiebetaling per jaar.

Ongelezen bericht door GreatKingRat »

Dag, ik ben onlangs overgestapt van Menzis naar PMA (ook van Menzis) en heb gekozen voor een jaarlijkse premie betaling (i.p.v. per kwartaal o.i.d). Ik kan echter nergens vinden wanneer het premie bedrag middels automatische incasso wordt afgeschreven. Weet iemand dit?

Mathilde D.

Re: PMA zorgverzekering premiebetaling per jaar.

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Het is ook mogelijk en wel zo netjes als u een acceptgiro ontvangt. Bij jaarbetaling heeft u meestal de keus tussen acceptgiro en automatische incasso. Ik raad u aan om uw toestemming voor automatische incasso in te trekken, nu u op jaarbetaling bent overgegaan ( mits dat mogelijk is bij deze zorgverzekeraar). Dat brengt waarschijnlijk als voordeel mee dat de zorgverzekeraar ook geen automatische incasso meer kan gebruiken voor het innen van overige rekeningen( eigen risico en door de zorgverzekeraar teveel uitgekeerde bedragen aan zorgverleners).

GreatKingRat

Ik bel morgen wel even om zeker te weten wanneer de afschrijving plaats vindt.

GreatKingRat

Vandaag gebeld. Het zou waarschijnlijk volgende week afgeboekt worden. Later tijdens het telefoongesprek bleek dat het waarschijnlijk vandaag al afgeboekt is. Ik heb gevraagd of ik de betalings termijn nog kon veranderen (eigen financiële middelen enigszins overschat :) ). Dat was geen probleem. Als het geld inderdaad al is afgeboekt kan ik de bank bellen om het te stoneren. Menzis zal intussen de termijn aanpassen. Ervan uitgaande dat alles goed gegaan is deed Menzis dus totaal niet moeilijk (waarom zouden ze ook, maar dat terzijde).

Gesloten