Mathilde D. schreef:
ONVZ doet het niet goed, want je eerste link zijn de polisvoorwaarden uit 2017 en je tweede link zijn enkel de algemene regels ( privacy en aanmelding etc.) en niet de vergoedingen.
In de vergoedingen staat op welke zorg en diensten u recht heeft, en wat u daarvoor moet doen. Wat is de maximale vergoeding? Heb ik een verwijzing of toestemming vooraf nodig? Het staat overzichtelijk bij elkaar.
Vanaf 2018 werkt het anders
Wij hebben de polisvoorwaarden voor 2018 'vertaald', en ze een nieuwe indeling gegeven. De inhoud van uw verzekering verandert daardoor niet.
We spreken niet meer van polisvoorwaarden, maar van algemene regels en vergoedingen.
WieberMan schreef:Onderwerp
polisvoorwaarden Zorgverzekeraar
Bericht
Zorgverzekeraar ONVZ biedt ons de polisvoorwaarden alleen digitaal aan.
Op mijn vraag om de voorwaarden ook op papier toe te sturen, heb ik tot twee keer toe een afwijzend antwoord gekregen. Mag een verzekeraar weigeren om de polisvoorwaarden op verzoek op papier toe te sturen?
Neen, de zorgverzekeraar in dit geval ONVZ is verplicht de polisvoorwaarden per post te verstrekken als een verzekerde (U) daarom verzoekt. In een tijdperk als deze is het uiteraard begrijpelijk dat ook zorgverzekeraars steeds meer digitaal gaan communiceren, maar in de wet staat het heel helder en duidelijk: Op verzoek van een ieder moeten polissen en voorwaarden op papier worden verstrekt als daar op enig moment om wordt verzocht. In dit geval dient ONVZ zich dan ook te houden aan de geldende wet- en regelgeving.
Ik adviseer u om een klacht bij ONVZ in te dienen en hen hierop te wijzen dat zij een wettelijke plicht hebben hieraan te voldoen als daarom verzocht wordt.