Ik betaal netjes mijn premies en krijgt opeens een brief van mijn zorgverzekering.
Heeft hier iemand enige verstand van???
Ik heb trouwens nooit een brief ontvangen weet ook niet precies waar het over gaat.
Geachte mevrouw
Op 10 mei hebben wij u op uw betalingsachterstand gewezen. In die brief hebben wij ook aangegeven hoe en waar u bezwaar kon aantekenen als u het niet eens was met het openstaande bedrag. Uit onze administratiemblijkt dat uw premieschuld opgelopen is tot ten minste de hoogte van zes maandpremies en u geen mogelijkheid meer hebt om bezwaar of beroep aan te tekenen. Dit heeft als gevolg dat wij u met ingang van 1 juni 2011 hebben aangemeld bij het college van zorgverzekeringen (CVZ)
Vanaf 1 juni 2011 neemt het CVZ de premie-inning van de basisverzekering van ons over. Van het CVZ ontvangt u hierover bericht. Zolang u bent aangemeld bij het CVZ brengen wij u, indien van toepassing, het eigen risico in rekening. Dit geldt ook voor nota's die door een zorgverlener worden gedeclareerd en die niet of niet volledig worden vergoed.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Premie schuld ?
Re: Premie schuld ?
Als je van dit jaar 5x betaald en vorig jaar 12x dan kan er geen achterstand zijn.
Is er wel automatisch betaald? Want zelf betalen zonder klantnummer is een ramp voor hun.
Dus hoe betaalde je?
Ga met jou bewijs van jou bank naar hun langs en dan is bij geen achterstand dit terug te draaien.
En is het wel voor jou, of iemand met toevallig met dezelfde naam die geen vast adres heeft die ze daarom maar bij jou stoppen?
Is er wel automatisch betaald? Want zelf betalen zonder klantnummer is een ramp voor hun.
Dus hoe betaalde je?
Ga met jou bewijs van jou bank naar hun langs en dan is bij geen achterstand dit terug te draaien.
En is het wel voor jou, of iemand met toevallig met dezelfde naam die geen vast adres heeft die ze daarom maar bij jou stoppen?
-
Dit is vervelend. Bij het CVZ betaal je meer premie dan nu. omdat er een boete in is verwerkt,
Probeer zo snel mogelijk, in ieder geval voor 1 juni , uit te zoeken wat er aan de hand is
Probeer zo snel mogelijk, in ieder geval voor 1 juni , uit te zoeken wat er aan de hand is
-
op 10 mei kun je nog bezwaar aantekenen en 3 dagen later al niet meer? dat klopt sowieso al niet.
maar als jij heel zeker bent alles betaald te hebben zou ik maandag zo vroeg mogelijk al aan de telefoon hangen.
zodra je bij cvz wordt aangemeld moet je je maandelijkse zorg plus een boete betalen.
dit wordt automatisch van je inkomen afgehouden.
daarnaast krijg je ook maandelijks een boete van het cjib.
oftewel, dan heb je een heel groot probleem.
waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt en die moet zo snel mogelijk hersteld worden.
maar als jij heel zeker bent alles betaald te hebben zou ik maandag zo vroeg mogelijk al aan de telefoon hangen.
zodra je bij cvz wordt aangemeld moet je je maandelijkse zorg plus een boete betalen.
dit wordt automatisch van je inkomen afgehouden.
daarnaast krijg je ook maandelijks een boete van het cjib.
oftewel, dan heb je een heel groot probleem.
waarschijnlijk hebben ze een fout gemaakt en die moet zo snel mogelijk hersteld worden.
Ik heb de klanten service opgebeld van Agis. Die hebben mij wel gezegd dat ik alles hebt betaald. En dat ik contact moet opnemen met het incasso van de zorgverzekering. Ik snap er ook totaal niets van meer. En dat ik maandag wordt gebeld over deze situatie.
Ik krijgt elke maand een acceptgirokaart van Agis. En die doe ik via internet bankieren. Alles staat opgeslagen in mijn afschriften. Ik heb ook een klantnummer en een klantenpas.
Ik moet zelf dat geld storten.stofzuigertje schreef:Als je van dit jaar 5x betaald en vorig jaar 12x dan kan er geen achterstand zijn.
Dus hoe betaalde je?
Ik krijgt elke maand een acceptgirokaart van Agis. En die doe ik via internet bankieren. Alles staat opgeslagen in mijn afschriften. Ik heb ook een klantnummer en een klantenpas.
Geachte mevrouw,
In mijn polisblad staat er opeens Betaling Basispremie via bronheffing
Ingangsdatum 01-06-2011. Alle bedragen staan op eens 0,00
Links staat er van op de polisblad
Op deze polis is bestuurrechterlijke premie van de basisverzekering van toepassing. De Agispremie bedraagt € 105,85.
Hierbij ontvangt u uw nieuwe verzamelblad en of polisblad van AgisZorgverzekeringen. Wij verzoeken u
vriendelijk om de vermelde gegeven goed te controleren. Mocht er iets niet kloppen, kunt u ons dan zo
spoedig mogelijk de juiste gegevens doorgeven? We raden u aan ook de aanwijzingen op de achterzijde van
het blad te lezen.
Als u zich hebt aangemeld, ontvangt u binnenkort apart uw klantenpas. Dit geldt ook als u een wijziging
hebt door door gegevens die op de pas vermeld staan. Als u meeverzekerde hebt die op een ander adres woont, sturen wij
het betreffende polisblad en de klantenpas rechtstreeks naar dat adres.
Als u uw verzekering telefonisch of via internet hebt afgesloten, kunt u deze schriftelijk en binnen 14 kalender dagen
na ontvangst van het verzameldblad of polisblad annuleren.
De verzekering wordt per ingangsdatum beeindigd.
In mijn polisblad staat er opeens Betaling Basispremie via bronheffing
Ingangsdatum 01-06-2011. Alle bedragen staan op eens 0,00
Links staat er van op de polisblad
Op deze polis is bestuurrechterlijke premie van de basisverzekering van toepassing. De Agispremie bedraagt € 105,85.
Hierbij ontvangt u uw nieuwe verzamelblad en of polisblad van AgisZorgverzekeringen. Wij verzoeken u
vriendelijk om de vermelde gegeven goed te controleren. Mocht er iets niet kloppen, kunt u ons dan zo
spoedig mogelijk de juiste gegevens doorgeven? We raden u aan ook de aanwijzingen op de achterzijde van
het blad te lezen.
Als u zich hebt aangemeld, ontvangt u binnenkort apart uw klantenpas. Dit geldt ook als u een wijziging
hebt door door gegevens die op de pas vermeld staan. Als u meeverzekerde hebt die op een ander adres woont, sturen wij
het betreffende polisblad en de klantenpas rechtstreeks naar dat adres.
Als u uw verzekering telefonisch of via internet hebt afgesloten, kunt u deze schriftelijk en binnen 14 kalender dagen
na ontvangst van het verzameldblad of polisblad annuleren.
De verzekering wordt per ingangsdatum beeindigd.