LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem met Agis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
VanDaelen

Probleem met Agis

Ongelezen bericht door VanDaelen »

-Op 22 december 2007 werd ik 18.
-Diezelfde week krijg ik een brief van Agis met een te betalen bedrag van 96 euro.
-Ik besluit 2 weken later over te stappen naar ZEKUR ( hoort bij Unive volgens mij).
- Nadat dat ik erachter kwam dat ZEKUR niet mn andere verzekering opzegt heb ik toch maar een brief gestuurd naar Agis om mn verzekering te beeindigen.
- Op 21 januari krijg ik een brief van Agis dat zij mn brief hebben ontvangen maar dat mn verzekering gwn doorloopt tot 31 december.
- Ik krijg steeds brieven met acceptgiro's en uiteindelijk vandaag krijg ik een brief van Inkasso Unie met een openstaande bedrag van 424 euro Shocked en dit binnen 8 dagen moet betalen. Ook staat er in die brief dat ik niet in termijnen kan betalen en dat het geen zin heeft om naar Agis te bellen.

Is er iemand die me advies kan geven hoe ik dit het best kan aanpakken?
Ik zou dit zeer op prijs stellen.

Mvg

anita1971

Re: Probleem met Agis

Ongelezen bericht door anita1971 »

U had voor 1 januari op moeten zeggen. Daarna had u nog (ik geloof ) 2 maanden om een nieuwe zorgverzekering te kiezen.
U bent nu toch echt te laat geweest en zult de kosten moeten betalen.

VanDaelen

Dus dat wordt 424,- ophoesten??

Hoe zit het dan met termijnen??
Kan het niet in termijnen betalen??

anita1971

Ongelezen bericht door anita1971 »

Het is algemeen bekend dat u voor 1 januari op had moeten zeggen. U heeft verzuimt de rekeningen te betalen dus als Agis zegt, nu betalen, dan is het nu betalen.
Wellicht kunt u een telefoontje naar het incassoburo proberen.

BasO

Ongelezen bericht door BasO »

Neem contact op met Radar :

link

Succes

BasO

Zie ook:

Link

Heb je een offerte van Agis ontvangen rond je verjaardag?

VanDaelen

Ja een paar dagen voor mn 18de verjaardag

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

Ben je met die offerte akkoord gegaan? In dat geval ben je vanaf 1 januari (de maand die volgt op je 18e verjaardag) bij Agis verzekerd. Als jij niet op de offerte van Agis bent ingegaan, dan heeft Agis geen enkel recht om jou aan de polis te houden. Aangezien je in december zelf premie aan Agis hebt betaald, kan het heel goed zijn dat Agis dit ziet als jouw acceptatie van de offerte en je daarmee (in dat geval terecht) als verzekerde beschouwt van 1-1-2008 t/m 31-12-2008.
Overigens, opzeggen vóór 1 januari (zoals anita zei) is al helemaal niet mogelijk omdat je tot 31 december 2007 nog niet zelfstandig verzekerd was.

VanDaelen

Conclusie??
Ik hoef niks te betalen??

BasO

Het lijkt mij ook dat Agis niet zomaar mag aannemen dat je klant bij hun wilt worden als je niet bent ingegaan op hun aanbod. Bij Postbus51 staat dat je 4 maanden de tijd hebt om je aan te melden bij een zorgverzekeraar . Daaruit kan je concluderen dat je vrij bent om voor Agis of een andere verzekeraar te kiezen. Heb je Radar al gebeld?
Bel morgen ook de NZA

Dit is een link

Succes morgen!

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

De vraag is of je die rekening van € 96 euro hebt betaald.
Als je die wél hebt betaald, kan Agis dat beschouwen als acceptatie van hun offerte, en ben je daarmee een contract voor 1 jaar aangegaan.
Als je die niet hebt betaald, is er geen overeenkomst tot stand gekomen.

Omdat je zelf een opzeggingsbrief hebt gestuurd, die ook door Agis ontvangen is geeft je eigenlijk al aan dat je weldegelijk een overeenkomst met Agis bent aangegaan. Die loopt dan van 1 januari tot 31 december en is ook pas per 31 december op te zeggen.
In dat geval zal je dus alle premies aan Agis moeten betalen.

Gesloten