Je bedoelt een aansprakelijkheidsverzekering (AVP), niet WA verzekering. Die heb je alleen nodig voor je auto/motor. Het is detail, maar het kan nooit kwaad om over de juiste dingen te spreken om verwarring te voorkomen.ik79 schreef:Mijn vrouw is Chinese (Ik zit ook in China) en het gross van de chinese mensen hebben niet eens een ziektekosten verzekering. Mijn vrouw overigens wel. Ik kan het ook mensen niet aan hun verstand brengen dat wij een WA verzekering hebben. Ik ga haar overigens niet laten betalen voor dit lol.grun schreef:Hoe is je vrouw verzekerd? Aangezien zij de oorzaak is. Heeft ze geen WA verzekering?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
sorry voor de late reactie, ik krijg nooit een melding in mijn email. De persoon die zei dat het in de polisvoorwaarden staat dat ik een nederlandse zorgverzekering nodig heeft, die heeft het over het Europese plan. Ik heb het master plan. Deze verzekering dient wanneer ik in Nederland op vakantie zou zijn als ziektekosten verzekering, dus ik heb geen andere nodig.Mathilde D. schreef:Je kunt toch gewoon op basis van 20.3.1, zoals ik al eerder zei, hun afwijzing betwisten?20.3.1. Bestaande aandoeningen/gebreken
Niet verzekerd zijn de kosten die bij aanvang van de verzekering redelijkerwijs te verwachten vielen en/of waarvan bij aanvang van de verzekering zodanige omstandigheden bekend of aanwezig waren dat het maken van medische uitgaven redelijkerwijs te verwachten viel.
U kunt de weigering van de vergoeding betwisten door te zeggen: 1. Kosten vielen niet te verwachten
2. Er waren geen omstandigheden bekend, waardoor er medische uitgaven te verwachten vielen.
Als ze als reden nu 20.3.4 zouden hebben aangevoerd, dan zat je moeilijker .
Verder is er ook iemand die zegt dat in de polisvoorwaarden staat dat je nog een nederlandse zorgverzekering moet hebben. Als dat klopt, zit je helemaal fout.
De verzekering houdt bij hoog en laag vast dat alle zaken in het verleden niet vergoed worden. ik heb bijvoorbeeld een spinal fusion operatie moeten ondergaan begin 2013. Wanneer er nu iets gebeurt met deze bewuste disk, dan zou dat niet vergoed worden aangezien dat een bestaande kwestie is. Dat is hoe de verzekering denkt. Dus een neus die na 15 jaar opnieuw breekt is volgens de verzekering een reden om het niet te vergoeden. Ik heb al bezwaar aangemaakt .
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Wat een ongelofelijk kletsverhaal van uw verzekeraar. Goed geheelde breuken breken nooit meer op die plaats, want er is een laag bot extra overheen gegroeid. Slecht geheelde breuken geven bijna altijd ongemak.
Remodelleringsfase
Als het lichaam de breuk eenmaal heeft gerepareerd, is het werk nog niet gedaan. Het lichaam wil het bot 'remodelleren' om het sterker te maken. U zult merken dat als de breuk genezen is, u nog steeds kunt zien waar het bot gebroken is. Het lichaam probeert om het bot eruit te laten zien zoals het eruitzag voor het gebroken werd. Bij kinderen kan het lichaam het bot er weer uit laten zien zoals voor de breuk. (Als kinderen een bot breken, is na een paar jaar niet meer zichtbaar waar de breuk heeft gezeten.) Tijdens het eerste jaar na de breuk is het remodelleringsproces op volle toeren bezig.
http://www.isala.nl/patienten/folders/6 ... botbreuken
Remodelleringsfase
Als het lichaam de breuk eenmaal heeft gerepareerd, is het werk nog niet gedaan. Het lichaam wil het bot 'remodelleren' om het sterker te maken. U zult merken dat als de breuk genezen is, u nog steeds kunt zien waar het bot gebroken is. Het lichaam probeert om het bot eruit te laten zien zoals het eruitzag voor het gebroken werd. Bij kinderen kan het lichaam het bot er weer uit laten zien zoals voor de breuk. (Als kinderen een bot breken, is na een paar jaar niet meer zichtbaar waar de breuk heeft gezeten.) Tijdens het eerste jaar na de breuk is het remodelleringsproces op volle toeren bezig.
http://www.isala.nl/patienten/folders/6 ... botbreuken
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
wilhelmima1 schreef:Wat een ongelofelijk kletsverhaal van uw verzekeraar. Goed geheelde breuken breken nooit meer op die plaats, want er is een laag bot extra overheen gegroeid. Slecht geheelde breuken geven bijna altijd ongemak.
Remodelleringsfase
Als het lichaam de breuk eenmaal heeft gerepareerd, is het werk nog niet gedaan. Het lichaam wil het bot 'remodelleren' om het sterker te maken. U zult merken dat als de breuk genezen is, u nog steeds kunt zien waar het bot gebroken is. Het lichaam probeert om het bot eruit te laten zien zoals het eruitzag voor het gebroken werd. Bij kinderen kan het lichaam het bot er weer uit laten zien zoals voor de breuk. (Als kinderen een bot breken, is na een paar jaar niet meer zichtbaar waar de breuk heeft gezeten.) Tijdens het eerste jaar na de breuk is het remodelleringsproces op volle toeren bezig.
http://www.isala.nl/patienten/folders/6 ... botbreuken
Dat is precies wat ik ook vind.
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Een update, en dit is te bizar voor woorden.
Ik krijg nu deze email.
"Op basis van de verstrekte gegevens zeggen wij de verzekering op. Dat kan op grond van artikel 5.5 van de algemene voorwaarden: wij kunnen de verzekering opzeggen, nadat wij een vergoeding op grond van deze verzekering hebben gedaan of afgewezen, en ook binnen 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gebracht van een gebeurtenis die ons kan verplichten tot het doen van een vergoeding.
Wij zeggen de verzekering daarom op per 1 februari 2017. Dit betekent dat er na deze datum geen verzekeringsdekking meer is"
Ze zeggen dus de verzekering op, omdat ik een klacht heb gemaakt. Dit is te bizar voor woorden, heeft iemand hier ervaring mee??
Ik krijg nu deze email.
"Op basis van de verstrekte gegevens zeggen wij de verzekering op. Dat kan op grond van artikel 5.5 van de algemene voorwaarden: wij kunnen de verzekering opzeggen, nadat wij een vergoeding op grond van deze verzekering hebben gedaan of afgewezen, en ook binnen 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gebracht van een gebeurtenis die ons kan verplichten tot het doen van een vergoeding.
Wij zeggen de verzekering daarom op per 1 februari 2017. Dit betekent dat er na deze datum geen verzekeringsdekking meer is"
Ze zeggen dus de verzekering op, omdat ik een klacht heb gemaakt. Dit is te bizar voor woorden, heeft iemand hier ervaring mee??
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Beste Ik,
- controleer de polisvoorwaarden of dit werkelijk mogelijk is en of de termijn van opzegging klopt. Het lijkt mij te snel.
( ik heb het zojuist gecontroleerd. Bij InsuretoStudy staat: binnen 30 dagen nadat de verzekeraar op de hoogte is gebracht van een gebeurtenis die de
verzekeraar kan verplichten tot het geven van een vergoeding;
• binnen 30 dagen nadat de verzekeraar een vergoeding op grond van deze verzekering heeft
gedaan of afgewezen;
- opzegging van een verzekering komt in de praktijk geregeld voor: in ieder geval bij autoverzekeringen.
- ik raad tevens aan om anti-reclame te maken op internet. Daarmee kun je anderen waarschuwen. Conclusie: dit is een verzekeraar met voorwaarden die onacceptabel zijn. Ik zal eens informeren of dit in Nederland geaccepteerd wordt.
Ik heb verder geen idee wat je kunt doen om een andere verzekeraar te krijgen. Misschien deze : https://www.expatverzekering.nl/advies? ... GwodwjYNrQ ?
- controleer de polisvoorwaarden of dit werkelijk mogelijk is en of de termijn van opzegging klopt. Het lijkt mij te snel.
( ik heb het zojuist gecontroleerd. Bij InsuretoStudy staat: binnen 30 dagen nadat de verzekeraar op de hoogte is gebracht van een gebeurtenis die de
verzekeraar kan verplichten tot het geven van een vergoeding;
• binnen 30 dagen nadat de verzekeraar een vergoeding op grond van deze verzekering heeft
gedaan of afgewezen;
- opzegging van een verzekering komt in de praktijk geregeld voor: in ieder geval bij autoverzekeringen.
- ik raad tevens aan om anti-reclame te maken op internet. Daarmee kun je anderen waarschuwen. Conclusie: dit is een verzekeraar met voorwaarden die onacceptabel zijn. Ik zal eens informeren of dit in Nederland geaccepteerd wordt.
Ik heb verder geen idee wat je kunt doen om een andere verzekeraar te krijgen. Misschien deze : https://www.expatverzekering.nl/advies? ... GwodwjYNrQ ?
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Er zijn genoeg andere verzekeringen, die tevens hetzelfe soort pakket aanbieden. Wanneer je zoekt naar studentenverzekering buitenland vind je er tig. Dank je wel voor de moeite. Als je iets gevonden heb, zou je me dat kunnen laten weten? Ik zit er over te denken om wanneer ik een andere verzekering gevonden heb hun rechtshulp te gebruiken. Ik ga ook kat in de zak aanspreken. Dit is echt te bizar voor woorden.Mathilde D. schreef:Beste Ik,
- controleer de polisvoorwaarden of dit werkelijk mogelijk is en of de termijn van opzegging klopt. Het lijkt mij te snel.
( ik heb het zojuist gecontroleerd. Bij InsuretoStudy staat: binnen 30 dagen nadat de verzekeraar op de hoogte is gebracht van een gebeurtenis die de
verzekeraar kan verplichten tot het geven van een vergoeding;
• binnen 30 dagen nadat de verzekeraar een vergoeding op grond van deze verzekering heeft
gedaan of afgewezen;
- opzegging van een verzekering komt in de praktijk geregeld voor: in ieder geval bij autoverzekeringen.
- ik raad tevens aan om anti-reclame te maken op internet. Daarmee kun je anderen waarschuwen. Conclusie: dit is een verzekeraar met voorwaarden die onacceptabel zijn. Ik zal eens informeren of dit in Nederland geaccepteerd wordt.
Ik heb verder geen idee wat je kunt doen om een andere verzekeraar te krijgen. Misschien deze : https://www.expatverzekering.nl/advies? ... GwodwjYNrQ ?
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
De hoofdverzekeraar van jouw verzekering is de Europesche in Amsterdam. Ik heb gevraagd of de polisvoorwaarde , waarin staat dat ze de verzekering binnen 30 dagen mogen opzeggen, " normaal " is. Het antwoord was " ja", m.a.w. een dergelijke voorwaarde moet ook elders terug te vinden zijn. Ze legden dit uit aan de hand van voorbeelden: bijvoorbeeld als voor de zesde keer een mobieltje stolen is of als er meerdere keren ingebroken is. In dit soort gevallen wordt het zesde mobieltje en de zoveelste inbraak nog wel vergoed, maar daarna wordt er opgezegd.
Zij gingen er wel vanuit dat de schade die je nu gehad hebt , nog wel betaald zou moeten worden door hen.
Een andere opmerking was dat " bij alle verzekeringen van de Europesche een basisverzekering in NL op de achtergrond aanwezig moet zijn".
Zij gingen er wel vanuit dat de schade die je nu gehad hebt , nog wel betaald zou moeten worden door hen.
Een andere opmerking was dat " bij alle verzekeringen van de Europesche een basisverzekering in NL op de achtergrond aanwezig moet zijn".
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Dan hebben ze keihard gelogen tegen mij, een Nederlandse basis verzekering is niet nodig wanneer je het master plan zou hebben, dit dient als een basis verzekering in Nederland en je mag geen dubbele verzekering hebben.
Mathilde D. schreef:De hoofdverzekeraar van jouw verzekering is de Europesche in Amsterdam. Ik heb gevraagd of de polisvoorwaarde , waarin staat dat ze de verzekering binnen 30 dagen mogen opzeggen, " normaal " is. Het antwoord was " ja", m.a.w. een dergelijke voorwaarde moet ook elders terug te vinden zijn. Ze legden dit uit aan de hand van voorbeelden: bijvoorbeeld als voor de zesde keer een mobieltje stolen is of als er meerdere keren ingebroken is. In dit soort gevallen wordt het zesde mobieltje en de zoveelste inbraak nog wel vergoed, maar daarna wordt er opgezegd.
Zij gingen er wel vanuit dat de schade die je nu gehad hebt , nog wel betaald zou moeten worden door hen.
Een andere opmerking was dat " bij alle verzekeringen van de Europesche een basisverzekering in NL op de achtergrond aanwezig moet zijn".
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Ga je op reis buiten de EU? Kies dan het Master Plan. Deze verzekering biedt volledige dekking voor medische uitgaven en is noodzakelijk voor een visumaanvraag. Acute tandheelkundige uitgaven zijn meeverzekerd voor €400. Blijf je binnen de EU en wil je zekerheid, kies dan ook voor Master Plan.
Ik heb ook blijkbaar de email verwijderd dat ze gezegt hebben dat ik geen basis verzekering nodig had.. (edit)
(edit 2) ik had mij uitgeschreven uit Nederland, dat was de reden dat ik geen basis verzekering nodig had. Dat had ik zelf nagevraagd voor ik uit Nederland vertrok EN vermeld tegen de verzekering.
En dat mobieltje dat 6x gestolen is, is iets heel anders dan een operatie betalen die zij nog nooit hebben betaald om te beginnen.
Ik heb ook blijkbaar de email verwijderd dat ze gezegt hebben dat ik geen basis verzekering nodig had.. (edit)
(edit 2) ik had mij uitgeschreven uit Nederland, dat was de reden dat ik geen basis verzekering nodig had. Dat had ik zelf nagevraagd voor ik uit Nederland vertrok EN vermeld tegen de verzekering.
En dat mobieltje dat 6x gestolen is, is iets heel anders dan een operatie betalen die zij nog nooit hebben betaald om te beginnen.
Mathilde D. schreef:De hoofdverzekeraar van jouw verzekering is de Europesche in Amsterdam. Ik heb gevraagd of de polisvoorwaarde , waarin staat dat ze de verzekering binnen 30 dagen mogen opzeggen, " normaal " is. Het antwoord was " ja", m.a.w. een dergelijke voorwaarde moet ook elders terug te vinden zijn. Ze legden dit uit aan de hand van voorbeelden: bijvoorbeeld als voor de zesde keer een mobieltje stolen is of als er meerdere keren ingebroken is. In dit soort gevallen wordt het zesde mobieltje en de zoveelste inbraak nog wel vergoed, maar daarna wordt er opgezegd.
Zij gingen er wel vanuit dat de schade die je nu gehad hebt , nog wel betaald zou moeten worden door hen.
Een andere opmerking was dat " bij alle verzekeringen van de Europesche een basisverzekering in NL op de achtergrond aanwezig moet zijn".
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
dus... je verzekering wordt opgezegd i.v.m. schadeverloop? (6 x een mobieltje claimen is erg veel)
Er moet een reden gegeven worden, zeggen ze nu op omdat dit( in hun ogen) de zoveelste claim is of omdat je heb geklaagd?
Er moet een reden gegeven worden, zeggen ze nu op omdat dit( in hun ogen) de zoveelste claim is of omdat je heb geklaagd?
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
De enige reden die gegeven is, is wat ik hierboven gekopieerd heb.. En nu het volgende. Een vriendin heeft gebeld en gezegd dat haar dochter in China gaat sturen en InsureToStudy verteld dat ze GEEN Nederlandse basis verzekering nodig heeft. Ik heb dit zometeen dus zwart op wit.
Frantic2 schreef:dus... je verzekering wordt opgezegd i.v.m. schadeverloop? (6 x een mobieltje claimen is erg veel)
Er moet een reden gegeven worden, zeggen ze nu op omdat dit( in hun ogen) de zoveelste claim is of omdat je heb geklaagd?
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Overigens in de 6 maanden dat ik de verzekering heb, heb ik in totaal 2 claims gemaakt toen ik ziek was.
Frantic2 schreef:dus... je verzekering wordt
opgezegd i.v.m. schadeverloop? (6 x een mobieltje claimen is erg veel)
Er moet een reden gegeven worden, zeggen ze nu op omdat dit( in hun ogen) de zoveelste claim is of omdat je heb geklaagd?
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Vriendin heeft gebeld met de leugen dat haar dochter gaat studeren in China. Dat ze haar haar uit laat schrijven wanneer ze vertrekt. De verzekering heeft meerdere malen verteld (en stuurt haar een email om het te bevestigen) dat ze absoluut geen ziektekosten verzekering meer hoeft te gebruiken, ze kan die echt stop zetten.
Mathilde D. schreef:De hoofdverzekeraar van jouw verzekering is de Europesche in Amsterdam. Ik heb gevraagd of de polisvoorwaarde , waarin staat dat ze de verzekering binnen 30 dagen mogen opzeggen, " normaal " is. Het antwoord was " ja", m.a.w. een dergelijke voorwaarde moet ook elders terug te vinden zijn. Ze legden dit uit aan de hand van voorbeelden: bijvoorbeeld als voor de zesde keer een mobieltje stolen is of als er meerdere keren ingebroken is. In dit soort gevallen wordt het zesde mobieltje en de zoveelste inbraak nog wel vergoed, maar daarna wordt er opgezegd.
Zij gingen er wel vanuit dat de schade die je nu gehad hebt , nog wel betaald zou moeten worden door hen.
Een andere opmerking was dat " bij alle verzekeringen van de Europesche een basisverzekering in NL op de achtergrond aanwezig moet zijn".
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Zwart op wit nu.
"Beste Nikky,
Zoals net telefonisch afgesproken zend ik je hierbij het dekkingsoverzicht van de MasterPlan voor de reis naar China.
Wanneer je zoon zich laat uitschrijven uit Nederland en in laat schrijven in China dan is er geen verplichting meer voor een Basiszorgverzekering voor hem in Nederland.
Met de MasterPlan dekking heeft hij alle dekking die nodig zijn om in China te verblijven.
Medische kosten zijn tegen kost prijs verzekerd dus geen limiet.
Alleen de bestaande kwalen zijn wel uitgesloten op de verzekering.
In deze dekking zit ook repatriëring 1ste en 2de graat. Dit betekent dat wanneer er iets gebeurd met zijn grootouders, ouders of zussen/broers wij hem terug haal naar Nederland en daarna weer terug naar China.
Dit geldt ook dat wanneer er iets levensbedreigend aan de hand is met hem wij 2 familieleden naar China kunnen laten gaan en weer terug.
De volgende dekkingen zitten ook in het pakket:
Ongevallen, Aansprakelijkheid, rechtsbijstand, inboedel en de reis verzekering.
MasterPlan dekking heeft een werelddekking hij kan dus ook op vakantie naar een ander land dan blijft hij verzekerd onder de Masterplan dekking ook wanneer hij op vakantie naar Nederland komt.
Mochten er vragen zijn kun je ons altijd mailen of bellen.
Via de website kan de verzekering aangevraagd worden http://www.insuretostudy.com
Groet Marcella
Prettig weekend"
"Beste Nikky,
Zoals net telefonisch afgesproken zend ik je hierbij het dekkingsoverzicht van de MasterPlan voor de reis naar China.
Wanneer je zoon zich laat uitschrijven uit Nederland en in laat schrijven in China dan is er geen verplichting meer voor een Basiszorgverzekering voor hem in Nederland.
Met de MasterPlan dekking heeft hij alle dekking die nodig zijn om in China te verblijven.
Medische kosten zijn tegen kost prijs verzekerd dus geen limiet.
Alleen de bestaande kwalen zijn wel uitgesloten op de verzekering.
In deze dekking zit ook repatriëring 1ste en 2de graat. Dit betekent dat wanneer er iets gebeurd met zijn grootouders, ouders of zussen/broers wij hem terug haal naar Nederland en daarna weer terug naar China.
Dit geldt ook dat wanneer er iets levensbedreigend aan de hand is met hem wij 2 familieleden naar China kunnen laten gaan en weer terug.
De volgende dekkingen zitten ook in het pakket:
Ongevallen, Aansprakelijkheid, rechtsbijstand, inboedel en de reis verzekering.
MasterPlan dekking heeft een werelddekking hij kan dus ook op vakantie naar een ander land dan blijft hij verzekerd onder de Masterplan dekking ook wanneer hij op vakantie naar Nederland komt.
Mochten er vragen zijn kun je ons altijd mailen of bellen.
Via de website kan de verzekering aangevraagd worden http://www.insuretostudy.com
Groet Marcella
Prettig weekend"
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Misschien kun je dit zelf met de Europesche bespreken? Stel dat de Gevolmachtigde jou verkeerd heeft voorgelicht?
Ik raad je aan om dit document in ieder geval goed te bewaren. Verder weet ik het ook niet. De polisvoorwaarden zijn erg slecht als ze werkelijk zo worden toegepast. Dus ik raad je aan om de polisvoorwaarden van de eventuele volgende verzekering hierop te controleren.
Ik kan je geen advies geven, omdat je je nu in een onmogelijke situatie bevindt.
Ik raad je aan om dit document in ieder geval goed te bewaren. Verder weet ik het ook niet. De polisvoorwaarden zijn erg slecht als ze werkelijk zo worden toegepast. Dus ik raad je aan om de polisvoorwaarden van de eventuele volgende verzekering hierop te controleren.
Ik kan je geen advies geven, omdat je je nu in een onmogelijke situatie bevindt.
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Hoe bedoel je dat als ik vragen mag? Dat ik in een onmogelijke situatie zit? Ik heb niemand gevolmachtigd, althans niet op het moment.
Mathilde D. schreef:Misschien kun je dit zelf met de Europesche bespreken? Stel dat de Gevolmachtigde jou verkeerd heeft voorgelicht?
Ik raad je aan om dit document in ieder geval goed te bewaren. Verder weet ik het ook niet. De polisvoorwaarden zijn erg slecht als ze werkelijk zo worden toegepast. Dus ik raad je aan om de polisvoorwaarden van de eventuele volgende verzekering hierop te controleren.
Ik kan je geen advies geven, omdat je je nu in een onmogelijke situatie bevindt.
Re: Probleem met mijn ziektenkosten verzekering
Even een update. De ombudsman kon niets voor mij betekenen aangezien deze boeven bende zich niet hebben geregistreerd bij de Nederlandse bond van verzekeringen.
Het Kifid daarintegen helpt mij met plezier en zijn nu bezig. Die zijn nu al een kleine 2 weken bezig en hopelijk hebben ze snel goed nieuws
Het Kifid daarintegen helpt mij met plezier en zijn nu bezig. Die zijn nu al een kleine 2 weken bezig en hopelijk hebben ze snel goed nieuws