LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Problemen met VGZ
Problemen met VGZ
Ik heb in december 2010 een nieuwe zorgverzekering aangevraagd via independer.nl en gekozen voor VGZ. Na veel gebel en gemail van mijn kant bleek VGZ deze niet te accepteren omdat ik nog een rekening open had staan van jaren geleden bij mijn oude zorgverzekeraar. Heb het jaar 2011 voor lief genomen en nog een jaartje bij mijn oude verzekering gezeten in een pakket waar veel minder in zat dan wat ik nodig had. Begin december 2011 opnieuw via independer.nl een aanvraag gedaan voor een nieuwe zorgverzekering. VGZ kwam hier weer als beste uit de test voor mij (al was het een ander pakket dan het jaar ervoor). Nogmaals deze verzekering aangevraagd en na 2 weken niets gehoord te hebben er achteraan gegaan. Opnieuw vele ontelbare telefoontjes en mailtjes naar VGZ. Die konden mij niet helpen dus ik moest maar naar independer bellen. Na contact van independer met VGZ kreeg ik de belofte dat alles goed kwam. Ik was op mijn hoede en belde na een paar dagen nog geen bevestiging gekregen te hebben weer naar VGZ en independer. Elke keer dat ik belde begreep geen enkel iemand waar ik het over had en wat ik bedoelde. Iedereen kwam weer met een andere verklaring of reden, wat nergens over ging. Als ik dan een beetje op mijn strepen ging staan kreeg ik elke keer opnieuw beloftes zelfs na meerdere malen vragen of het goed kwam, dat het goed kwam, maar het kwam niet goed. Ik vroeg om een bevestiging elke keer, en zou deze binnen 2 werkdagen ontvangen, maar nooit wat gekregen. Na een laatste telefoontje van mij wat zoals altijd verliep (geen idee waar ik het over had, beschuldigingen mijn kant op, maar het kwam goed) heb ik ze laten weten dat ik ervan af zag. Halfverwege januari 2012 heb ik moe van het strijden, eieren voor mijn geld gekozen omdat ik onverzekerd was en medicijnen nodig had (ik zal al een paar dagen zonder) en een nieuwe zorgverzekering aangevraagd buitenom independer. Deze verzekering bleek beter bij mij te passen bij nader inzien. Ik heb gelijk 2 maanden betaald en dacht dat het allemaal achter de rug was. Helaas... 2 februari kreeg ik dan mijn langverwachte polis van VGZ!!! De dagtekening was 27 januari 2012. En ook zat er een brief bij van mijn andere verzekering dat ik mijn maandelijkse premie terug gestort zou krijgen omdat ik mijn polis bij hun opgezegd had. 2 weken na aanvraag en betaling van 2 maanden! Wie doet dat nou? Ik gelijk weer gebeld, mijn inmiddels opgezegde verzekering door VGZ of ik nog bij hun terug kon, dat kon binnen 30 dagen als ik het zelf regelde en VGZ met mijn verhaal en dat ik er niet mee akkoord ging. Gepraat, Geen idee waar je het over hebt, Begrijp er niets van, Ga het even overleggen, In de wacht gezet enz, kreeg ik na ruim een half uur het verlossende woord, ze had doorgegeven dat ik mijn verzekering om die en die reden op wilde zeggen. Na meerdere malen gevraagd te hebben of ik er dan echt vanuit kon gaan of dit zo was en daarop altijd ja als antwoord kreeg en ik binnen korte termijn een bevestiging hier van kreeg via de post begon het wachten weer. 1 week, niets... Een klacht ingediend via hun website... Binnen 2 werkdagen zou ik bericht krijgen over mijn klacht... Nog 1 week, niets... Ik gebeld, weer dat ellelange verhaal uitgelegd, wat krijg ik als antwoord? U zult een jaar bij ons verzekerd moeten zijn. We hebben 12 januari u een brief gestuurd met de bevestiging. In dit geval geldt bij wie de aanvraag het langst staat. Anders had u het voor 31 januari moeten regelen. U kunt wel een klacht indienen. Oftewel, je hebt geen poot om op te staan. Ik heb duidelijk gezegd dat ik hier niet mee akkoord ga, maar heb ik inderdaad geen poot meer om op te staan? Zijn er nog anderen die hier ervaring mee hebben? Wat kan ik doen in dit geval?
-
- Contacteer:
Re: Problemen met VGZ
Geachte heer/mevrouw,
Mijn naam is Daniëlle en ik ben medewerker van het webcare team van VGZ.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen met uw klantgegevens en telefoonnummer naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
VGZ webcare team
Mijn naam is Daniëlle en ik ben medewerker van het webcare team van VGZ.
Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen met uw klantgegevens en telefoonnummer naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
VGZ webcare team
Ik ben inmiddels gebeld door VGZ. Een vriendelijke, behulpzame meneer die alles uitgezocht heeft en mij na een week terug gebeld heeft. Waar het mis is gegaan is een raadsel, maar hun excuses en kon eventueel overstappen naar andere zorgverzekeraar. Toch voor gekozen bij VGZ te blijven, omdat ik niet 100% zeker wist of ik nog steeds terug kon naar andere zorgverzekeraar. Was mijn eigen keuze, want had nog weg gekund. Vandaag een bos bloemen binnen gekregen met nogmaals hun excuses. Jammer dat het zo gelopen is, maar foutjes zijn menselijk. Jammer dat het via radar moet, maar ben toch blij alsnog een luisterend oor gehad te hebben. Meerdere malen hebben ze hun excuses aangeboden en die accepteer ik. We gaan met een schone lei beginnen. Bedankt voor de bloemen, VGZ!
Vriendelijke groet,
Leanne
Vriendelijke groet,
Leanne
-
- Contacteer:
Hoi Leanne,
Fijn om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Melvin Boender
Webcare Coöperatie VGZ
Fijn om te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost.
Met vriendelijke groet,
Melvin Boender
Webcare Coöperatie VGZ