LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met VGZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2159
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

1. Verzekerde behoort tot een van de volgende categorieën
Verzekerde moet nierdialyse ondergaan
Verzekerde moet oncologische behandelingen met chemotherapie of radiotherapie ondergaan
Verzekerde kan zich uitsluitend met een rolstoel verplaatsen en heeft geen aangepast vervoer
Verzekerde is visueel gehandicapt en kan zich niet zelfstandig of zonder begeleiding verplaatsen
Er zijn heel veel andere situaties van ziekte te bedenken, waarbij iemand is aangewezen op zittend ziekenvervoer. Bijvoorbeeld hele oude, zieke mensen, die naar het ziekenhuis moeten voor bijvoorbeeld een foto of een consult bij de specialist.
De oplossing hiervoor is het kiezen van een aanvullende zorgverzekering bij de juiste zorgverzekeraar die het vervoer wel vergoedt.
De Amersfoortse vergoedt wel. Aanvulling "Uitgebreid", €38. ( Zie http://www.kiesbeter.nl/zorgverzekering ... itgebreid/ . Kijk in de rechterkolom. Ziekenvervoer staat bijna helemaal onderaan. )
Ook Zilveren Kruis " Beter Af plus polis 3 sterren" wel, ca. 27 euro, vergoedt tot €1000.
Ook PNO extra ( €30) en PNO Compleet(€54) vergoeden ziekenvervoer buiten de basisverzekering.
En ook ONVZ Benfit en Optifit(€22 en €38 euro).
Deltalloyd Extra, Compleet en Comfort(€22,€34 en €51) vergoeden wel.
Ohra Extra aanvullend, Uitgebreid en Extra uitgebreid (€19,€34,€60) vergoeden wel.
FBTO:wel( Module therapien basis, slechts 8 euro, totale premie wordt 86+8=104.
Menzis: niet( extraverzorgd1-3)
VGZ: niet( uitgebreid en plus)
DSW:niet( Standaard en Top)
De Friesland: niet( Standaard, Extra, Optimaal) Jammer!
Agis: niet( Compleet, Gezinnen, Comfort)
Samenvattend: alleen de ex-particuliere ziektekostenverzekeraars bieden ziekenvervoer aan in de aanvullende polissen.

Misschien kan je nog snel wisselen volgende week op maandag of donderdag? De zorgverzekeringen die het vervoer in de aanvullende verzekering hebben, verdienen een pluim. De regels van de basisverzekering zijn eigenlijk veel te streng. Hoe kan van iemand die herstellende is verwacht worden dat die met het openbaar vervoer kan gaan? Dat lukt echt niet en soms is er niet eens openbaar vervoer.
Als er forumleden zijn die van hun eigen verzekeraar weten dat dit vergoed wordt via een bepaalde aanvullend vezekering dan hoor ik dat graag.
Mathilde.

Jayson83
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:30

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Jayson83 »

Hallo allemaal ik ben Jayson sinds 01 Januari 2013 ben ik overstapt van VGZ naar IZA Cura.
Vandaag wou ik mijn Maand Premie betalen van me nieuwe Zorgvezekeraar zie ik tot mijn verbazing dat VGZ geld heeft afgeschreven van mijn rekening, het rare der van is dat er een afkortingen (GT) achterstaat dat zou betekenen dat ik zelf via internet bankieren zou hebben betaald op 30-01-2013 vandaag dus. :evil: :evil: Als dat het geval zou zijn zou ik een sms op me mobiel ontvangen moeten hebben dat heb ik allemaal na gechekt. De laatste keer dat ik gebruik heb gemaakt van internetbankieren is 23-01-2013. Ook heb ik bij me bank gecheckt of mijn mobiele nummer zou zijn gewijzigd door internet crimineeltjes maar dat is niet het geval.

Wat kan ik nu doen? want met bellen kom ik er nooit doorheen.
En hoe ik alle andere berichten heb gelezen raken emails ook zoek bij VGZ.
Ik wil me geld terug en zo snel mogelijk!
Wie kan me helpen of heeft er tips of een voorbeeld brief die ik naar VGZ kan sturen per post?

Misschien zijn er meer mensen die dit probleem ook hebben en van de reacties of tips gebruik kunnen maken! Dus ben je overgestapt van VGZ naar een andere verzekeraar check dan je rekeningen want je zou ook de *** kunnen zijn netals mij :( :evil: :evil: !! En ja ik weet dat IZA Cura de Zorgpaket van VGZ gebruikt Bedrag klopt niet dus me geld terug!!!

Rob.pey
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 okt 2012 17:15

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Rob.pey »

Beste forum leden,
Medio 2012 schreef ik op dit forum mijn klacht over Vgz zorgverzekeraar ivm zittend ziekenvervoer na mijn revalidatie therapie.
Helaas kon ik na dit zittend ziekenvervoer fluiten ik heb van Vgz geen cent gekregen.
Maar gelukkig is er ook nog een andere verzekering die de taxi betaalde het was dan wel geen zorgverzekeraar maar het probleem is wel opgelost.

Alle onkosten zijn door die verzekeraar betaald tot op de laatste cent.
De revalidatie is nu afgelopen.
Ik hoop dat de mensen die het zelfde gezeur met Vgz hebben als ik er ook uitkomen.
Ik wens iedereen met dit probleem veel sterkte en beterschap toe!

Groet
Rob

beruntung78
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 apr 2012 23:12

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door beruntung78 »

GROOTS NIEUWS!!!

Na 3 jaren van strijd voeren met vgz "zorg"verzekeraar ben ik dankzij het SKGZ eindelijk verlost van die %$#^)@.

Je moet eerst een instantie als het SKGZ inschakelen om eindelijk je gelijk te krijgen. Terwijl ze het ook makkelijk zelf konden regelen met mij.

Ik wist niet dat slechte/negatieve reclame maken voor jezelf een onderdeel van jullie bedrijfsvoering is/was.

NU NOOIT MEER vgz!!!

En mensen, doe geen zaken met de inkasso unie. Zij zijn een incassobureau en geen deurwaarder. Ze kunnen je alleen maar bang maken maar mogen juridisch gezien helemaal niets!

Heeft er iemand vragen, neem dan contact met me op!

Met vriendelijke groet,

Beruntung78

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

vandaag als zorgverlener oom met deze arrogante club geconfronteerd... machtigingsaanvraag voor een even logische als voor de hand liggende vervolg behandeling afgewezen op vage gronden. Er is iets afgewezen wat niet eens is aangevraagd, en bij telefonisch contact blijft men bij afwijzing. Waarom dan een kapitale behandeling met 6 implantaten wel machtigen als je er niets op mag maken ontgaat mij geheel.. Vervolgens de arrogantie dat op mijn verzoek de adviserend tandarts te spreken , of dat hij mij later terugbelt: nee doen we niet, naam mocht ik ook niet hebben. ik wordt niet snel boos op een telefoniste , die is alleen maar de boodschapper natuurlijk, maar nu wel, voor het eerst in dik 25 jaar in de zorg..
Dus gaan we maar mailen met VGZ dat ik e.e.a. toch graag even door wil spreken want dit kan natuurlijk niet. Een klacht hogerop gaan ze gewoon inhoudelijk al verliezen, kost alleen maar onnodig tijd geld en energie van alle betrokkenen. Maar het zou mij niets verbazen als het erop aankomt. Hoe maken we de zorg onnodig duur, nu ja onder andere zo dus..En dat ligt in dit geval toch echt aan de verzekeraar en niet aan een zorgverlener die met een vork schrijft of fraudeert of zo... En met name van VGZ valt mij deze heel erg tegen daar waar zij zo`n stellig bericht over controles op tandartsrekeningen in de pers brachten. Wat zij nu doen is ook fraude namelijk. een ander woord heb ik er vooralsnog niet voor. Tenzij blijkt dat het een opstapeling van communicatiefouten is, maar die zijn dan wel allemaal intern daar met een resultaat wat gewoon niet kan...

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

patiënt heeft vanuit de bassiverzekering eind vorig jaar 6 implantaten geplaatst gekregen , met machtiging. Die zitten er dus al in. De aanvraag die ik net gedaan heb voor maken van de drukknoppen erop, ook vanuit de basisverzekering want het een volgt uit het ander, is afgewezen. Gaat onder de regeling bijzondere tandheelkunde voor de volledige prothese op implantaten. Gewoon wetgeving voor dus, en geen tot nauwelijks eigen beleid van zorgverzekeraars mogelijk daardoor.
Waarom dan implantaten machtigen als er niets op mag? er wordt afgewezen op basis van voorgeschiedenis, terwijl die op moment van machtigen implantaten niet anders was. Hopelijk iets duidelijker zo.

beruntung78
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 apr 2012 23:12

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door beruntung78 »

vgz gebruikt mazen in de wet om verzekerden ongewild langer aan hun te binden. Je mag niet van verzekering veranderen als je nog een achterstand heb (wat heel begrijpelijk is trouwens).
Maar als ze die "achterstand" nu gewoon uit hun duim zuigen dan is de verzekerde gedwongen bij hun te blijven. Hierop volgt een leuk kat en muis spelletje met de geweldige vgz telefoondienst (ingehuurde callcenter?). Die het je zo moeilijk (moeten?) maken dat je op een gegeven moment opgeeft. Want je hebt wel wat beters te doen of je hebt de energie er niet voor omdat je al genoeg aan je hoofd hebt.

Ze beseffen niet dat ze hierdoor prive levens van mensen dusdanig negatief beinvloeden.
En dat alles voor 1 ding. GELD.

Zoveel mogelijk geld scheppen totdat eindelijk politiek den haag zich hiermee gaat bemoeien. Maar dat zie ik op dit moment niet zo snel gebeuren gezien de onzin die daar op dit moment gebeurd!

Dus ze kunnen blijven doorgaan...

Ik heb laten zien dat je je recht kan halen. Geef niet op. Machtig desnoods een vertrouweling en schakel het SKGZ in!

Dit concludeer/baseer ik op mijn eigen ervaringen en uit verhalen van een aantal lotgenoten!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

Het is te zot voor woorden dat dit soort zaken via de SKGZ zou moeten gaan, waar wellicht , in mijn , of eigenlik het geval van mijn patient, even telefonisch overleg met een Adviserend tandarts afdoende kan zijn om eea op te helderen en recht te zetten. Trieste is dus dat nu iemand vanwege de duur van de klachtenprocedure op vakantie moet met een slecht zittende bovenprothese terwijl juist verheugd was dat het , tot dit ertussendoor fietste, allemaal geregeld was voor vertrek. Dus innieder geval emotionelemschade toegebracht door iemand bij VGZ die niet evrder gekeken heeft dan de neus lang was en niet verder gevraagd over wat er wellicht onduidelijk was, maar gewoon afwijzen.
Heb ik geen goed woord voor over, de onkunde en onverschilligheid druipt er vooralsnog vanaf, en ik ben benieuwd hoe vlot dit opgepakt wordt. De brief met de klacht is de deur uit, met het verzoek indien mogelijk eea vlot te behandelen, kan ik patient misschien nog blij maken voor de vakantie...

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

beruntung78 schreef:vgz gebruikt mazen in de wet om verzekerden ongewild langer aan hun te binden. Je mag niet van verzekering veranderen als je nog een achterstand heb (wat heel begrijpelijk is trouwens).
Maar als ze die "achterstand" nu gewoon uit hun duim zuigen dan is de verzekerde gedwongen bij hun te blijven. Hierop volgt een leuk kat en muis spelletje met de geweldige vgz telefoondienst (ingehuurde callcenter?). Die het je zo moeilijk (moeten?) maken dat je op een gegeven moment opgeeft. Want je hebt wel wat beters te doen of je hebt de energie er niet voor omdat je al genoeg aan je hoofd hebt.

Ze beseffen niet dat ze hierdoor prive levens van mensen dusdanig negatief beinvloeden.
En dat alles voor 1 ding. GELD.

Zoveel mogelijk geld scheppen totdat eindelijk politiek den haag zich hiermee gaat bemoeien. Maar dat zie ik op dit moment niet zo snel gebeuren gezien de onzin die daar op dit moment gebeurd!

Dus ze kunnen blijven doorgaan...

Ik heb laten zien dat je je recht kan halen. Geef niet op. Machtig desnoods een vertrouweling en schakel het SKGZ in!

Dit concludeer/baseer ik op mijn eigen ervaringen en uit verhalen van een aantal lotgenoten!
Geachte heer/mevrouw,

Ik begrijp dat u problemen hebt met VGZ. Wilt u uw klantgegevens en telefoonnummer mailen naar [email protected]? Dan zoeken we het graag voor u uit.

Met vriendelijke groet,

Anne
Webcare VGZ

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

vroem schreef:Het is te zot voor woorden dat dit soort zaken via de SKGZ zou moeten gaan, waar wellicht , in mijn , of eigenlik het geval van mijn patient, even telefonisch overleg met een Adviserend tandarts afdoende kan zijn om eea op te helderen en recht te zetten. Trieste is dus dat nu iemand vanwege de duur van de klachtenprocedure op vakantie moet met een slecht zittende bovenprothese terwijl juist verheugd was dat het , tot dit ertussendoor fietste, allemaal geregeld was voor vertrek. Dus innieder geval emotionelemschade toegebracht door iemand bij VGZ die niet evrder gekeken heeft dan de neus lang was en niet verder gevraagd over wat er wellicht onduidelijk was, maar gewoon afwijzen.
Heb ik geen goed woord voor over, de onkunde en onverschilligheid druipt er vooralsnog vanaf, en ik ben benieuwd hoe vlot dit opgepakt wordt. De brief met de klacht is de deur uit, met het verzoek indien mogelijk eea vlot te behandelen, kan ik patient misschien nog blij maken voor de vakantie...
Geachte heer/mevrouw,

Wilt u uw klantgegevens en telefoonnummer mailen naar [email protected]? Dan zoeken we graag voor u uit of we sneller tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Anne
Webcare VGZ

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

Webcare VGZ schreef:
vroem schreef:Het is te zot voor woorden dat dit soort zaken via de SKGZ zou moeten gaan, waar wellicht , in mijn , of eigenlik het geval van mijn patient, even telefonisch overleg met een Adviserend tandarts afdoende kan zijn om eea op te helderen en recht te zetten. Trieste is dus dat nu iemand vanwege de duur van de klachtenprocedure op vakantie moet met een slecht zittende bovenprothese terwijl juist verheugd was dat het , tot dit ertussendoor fietste, allemaal geregeld was voor vertrek. Dus innieder geval emotionelemschade toegebracht door iemand bij VGZ die niet evrder gekeken heeft dan de neus lang was en niet verder gevraagd over wat er wellicht onduidelijk was, maar gewoon afwijzen.
Heb ik geen goed woord voor over, de onkunde en onverschilligheid druipt er vooralsnog vanaf, en ik ben benieuwd hoe vlot dit opgepakt wordt. De brief met de klacht is de deur uit, met het verzoek indien mogelijk eea vlot te behandelen, kan ik patient misschien nog blij maken voor de vakantie...
Geachte heer/mevrouw,

Wilt u uw klantgegevens en telefoonnummer mailen naar [email protected]? Dan zoeken we graag voor u uit of we sneller tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Anne
Webcare VGZ
Beste Anne, brief ligt als het goed is vandaag in de bus bij het op de website opgegeven adres voor klachten.
Door de onverwachte en vreemde afwijzing zijn inmiddels wel alle afspraken noodzakelijkerwijs geannuleerd. Zoals al eerder door mij geschreven (lezen schijnt bij VGZ toch een probleem te zijn, of komt het door de strikte vervolgprotocollen waar ik een van de adviserend tandartsen gisteren aan de telefoon had?)
Onwerkbaar voor medewerkers van VGZ (probleem lijkt te liggen bij een directie die bepaalde processen in de zorg blijkbaar niet begrijpt, ondanks dat ze een fors salaris ontvangen daarvoor)en het hoeft niet want andere landelijk werkende verzekeraars, met nog meer verzekerden dan VGZ en met dus nog meer aanvragen verwerken zoiets ook gewoon gelijk op correcte wijze, zonder onterechte afwijzingen, zonder iets af te wijzen wat niet eens is aangevraagd en zonder bij contact erover te volharden in afwijzing met als argumentatie iets wat vanwege een andere afgegeven machtiging eigenlijk al een gepasseerd station is.
VGZ(m.n. de verantwoordelijken voor o.a. berichtgevingen uit m.n. begin 2012 en ook 2013) heeft het overigens over zichzelf afgeroepen dat ik op deze geconstateerde procedures en rol (inmiddels aantoonbaar overbetaalde directie m.i.) zo doorga.

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

vroem schreef:
Webcare VGZ schreef:
vroem schreef:Het is te zot voor woorden dat dit soort zaken via de SKGZ zou moeten gaan, waar wellicht , in mijn , of eigenlik het geval van mijn patient, even telefonisch overleg met een Adviserend tandarts afdoende kan zijn om eea op te helderen en recht te zetten. Trieste is dus dat nu iemand vanwege de duur van de klachtenprocedure op vakantie moet met een slecht zittende bovenprothese terwijl juist verheugd was dat het , tot dit ertussendoor fietste, allemaal geregeld was voor vertrek. Dus innieder geval emotionelemschade toegebracht door iemand bij VGZ die niet evrder gekeken heeft dan de neus lang was en niet verder gevraagd over wat er wellicht onduidelijk was, maar gewoon afwijzen.
Heb ik geen goed woord voor over, de onkunde en onverschilligheid druipt er vooralsnog vanaf, en ik ben benieuwd hoe vlot dit opgepakt wordt. De brief met de klacht is de deur uit, met het verzoek indien mogelijk eea vlot te behandelen, kan ik patient misschien nog blij maken voor de vakantie...
Geachte heer/mevrouw,

Wilt u uw klantgegevens en telefoonnummer mailen naar [email protected]? Dan zoeken we graag voor u uit of we sneller tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Anne
Webcare VGZ
Beste Anne, brief ligt als het goed is vandaag in de bus bij het op de website opgegeven adres voor klachten.
Door de onverwachte en vreemde afwijzing zijn inmiddels wel alle afspraken noodzakelijkerwijs geannuleerd. Zoals al eerder door mij geschreven (lezen schijnt bij VGZ toch een probleem te zijn, of komt het door de strikte vervolgprotocollen waar ik een van de adviserend tandartsen gisteren aan de telefoon had?)
Onwerkbaar voor medewerkers van VGZ (probleem lijkt te liggen bij een directie die bepaalde processen in de zorg blijkbaar niet begrijpt, ondanks dat ze een fors salaris ontvangen daarvoor)en het hoeft niet want andere landelijk werkende verzekeraars, met nog meer verzekerden dan VGZ en met dus nog meer aanvragen verwerken zoiets ook gewoon gelijk op correcte wijze, zonder onterechte afwijzingen, zonder iets af te wijzen wat niet eens is aangevraagd en zonder bij contact erover te volharden in afwijzing met als argumentatie iets wat vanwege een andere afgegeven machtiging eigenlijk al een gepasseerd station is.
VGZ(m.n. de verantwoordelijken voor o.a. berichtgevingen uit m.n. begin 2012 en ook 2013) heeft het overigens over zichzelf afgeroepen dat ik op deze geconstateerde procedures en rol (inmiddels aantoonbaar overbetaalde directie m.i.) zo doorga.
Geachte heer/mevrouw,

Zonder uw klantgegevens kan ik niets voor u nakijken op dit moment, vandaar dat ik u vroeg om uw gegevens naar ons e-mail adres te sturen.

U geeft aan dat u uw klacht naar ons adres toegestuurd hebt. Zodra wij deze ontvangen, nemen wij deze in behandeling. Indien u alsnog uw klantgegevens per e-mail naar ons toestuurt, kunnen wij wellicht eerder iets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,

Anne
Webcare VGZ

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

ik heb telefonisch reeds gisteren contact gehad met 1 van de adviserend tandartsen in dienst van VGZ, die stelde dat schriftelijke klachtindiening enige optie was. Dat blijkt dus niet te kloppen begrijp ik uit bovenstaande?
Een simpel verzoek om eea telefonisch af te handelen, met mondelinge toelichting op zaken die mi bekend zouden moeten zijn maar niet bekeken worden bij beoordeling van een dergelijke aanvraag (wat mij verbijsterd want zet de deur open voor fraude...nu blijken er maar een handvol praktijken volgens VGZ die fraude plegen of op zijn minst onduidelijk declareren (wat indicatie betreft) dat doen dus dat maakt het risico wel veel kleiner, maar toch..)
maar goed, je krijgt een mail van mij.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Problemen met VGZ

Ongelezen bericht door vroem »

eerlijk is eerlijk, heden terugkoppeling van webcare gelezen, is opgelost, met excuses van de kant van VGZ. Met enige voor patiënt nog steeds heel vervelend bijverschijnsel dat het zeer waarschijnlijk niet meer lukt voor haar vakantie...
Ik heb ook in reactie VGZ verzocht de procedures bij beoordeling van aanvragen aan te passen, want daar klopt iets niet blijkbaar.

Gesloten