Ik heb een tandartsverzekering bij IAK. Voor mijn dochter had ik daar een aanvullende tandartsverzekering. Toen zij 22 jaar werd heeft IAK de aanvullende verzekering omgezet in een gewone tandartsverzekering zonder mij in te lichten. Ik kreeg aanmaningen terwijl ik al jaren onze premie automatisch betaalde.Geen enkele uitleg waarom er meer betaald moest worden. De telefonist van IAK begreep ook niet wat er aan de hand was. Totdat ik me bedacht dat mijn dochter in augustus 22 jaar was geworden en niet meer via de basisverzekering verzekerd was.Ik belde met IAK of dat misschien de reden was van de aanmaningen die ik kreeg. En inderdaad: ze hadden haar ook een tandartsverzekering gegeven.. Omdat ik helemaal niet van aanmaningen houd heb ik de premie toen betaald tot en met december 2011.Wel heb ik een klacht ingediend en gevraagd om een eigen polis voor mijn dochter. Die heb ik nooit gekregen.
Eind november bleek mijn dochter verzekerd te moeten worden bij de Duitse Krankenkasse (we wonen in Duitsland). Daarin zit ook een tandartsverzekering. Ik heb eind december de tandartsverzekering opgezegd (dom dom niet aangetekend) maar dit wordt niet geaccepteerd. Ik moet voor mijn 22 jarige dochter tot 2012 blijven betalen voor een overbodige verzekering.
Het gaat om 25 euro per maand. Mijn dochter woont niet meer thuis. Maar ik blijf nog steeds aanmaningen ontvangen en baal verschrikkelijk van IAK.
Ik heb al heeeeel vaak gebeld, gemaild en nu nog een brief geschreven maar IAK blijft volhouden dat ik moet betalen tot 2012.
Kunnen ze mij verplichten de premie voor mijn dochter te blijven betalen vraag ik me af.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] problemen opzeggen tandartsverzekering IAK 22 jarige dochter
-
Re: problemen opzeggen tandartsverzekering IAK 22 jarige dochter
Volgens mij had je dochter zelf een verzekering af mogen sluiten van haar keus bij een verzekeraar van haar keus.
Vraag de verzekering eens naar de voorwaarden van hun waarin staat dat ze hier toe gerechtigd zijn?
En dat zwart op wit.
Vraag de verzekering eens naar de voorwaarden van hun waarin staat dat ze hier toe gerechtigd zijn?
En dat zwart op wit.
Overigens zijn dit zaken die uw dochter denk ik zelf moet regelen, want meerderjarig, en per 10-01-2011 is de regel jeugdzorg mbt tandarts teruggezet op 18 jaar als leeftijdsgrens, is ook zeer uitgebreid in het nieuws geweest, mede met de bedoeling dat personen waar dit op van toepassing ging zijn zelf even na gaan denken wat men doet men zijn pakket.
daarnaast zijn de regels mbt wonen in duitsland denk ik redelijk helder, en heeft mede te maken met waar men werkt of de verzekering in Nl kan lopen of in duitsland moet lopen.
Snap niet dat u daar blijkbaar zelf niet de regels van kent, maar de verzekering zou die wel moeten kennen, en is wel een argument om een klacht in te dienen over deze gang van zaken denk ik.
overigens zoals gezegd zij is meerderjarig, dus u bent niet (meer) aan te spreken op haar polissen, tenzij u zelf verzekeringnemer bent. oftewel staat zij erbij op uw polis, of is het een losse met een persoonlijk nummer op haar naam. verzekering zal moeten kunnen aantonen of u of uw dochter deze polis bewust heeft afgesloten.
daarnaast een opmerking die u denk ik niet leuk vind: loopt al vanaf augustus... beetje slordig dat u blijkbaar polisbladen en wijzigingen niet goed doorleest, ik neem aan dat die gestuurd zijn tenminste? Als die niet gestuurd zijn (en ook indien wel) de verzekering zal moeten kunnen bewijzen niet alleen dat deze gestuurd zijn, maar ook dat u ze ontvangen heeft!! en dat is slechts zelden het geval....! kunt u wellicht iets mee.
daarnaast zijn de regels mbt wonen in duitsland denk ik redelijk helder, en heeft mede te maken met waar men werkt of de verzekering in Nl kan lopen of in duitsland moet lopen.
Snap niet dat u daar blijkbaar zelf niet de regels van kent, maar de verzekering zou die wel moeten kennen, en is wel een argument om een klacht in te dienen over deze gang van zaken denk ik.
overigens zoals gezegd zij is meerderjarig, dus u bent niet (meer) aan te spreken op haar polissen, tenzij u zelf verzekeringnemer bent. oftewel staat zij erbij op uw polis, of is het een losse met een persoonlijk nummer op haar naam. verzekering zal moeten kunnen aantonen of u of uw dochter deze polis bewust heeft afgesloten.
daarnaast een opmerking die u denk ik niet leuk vind: loopt al vanaf augustus... beetje slordig dat u blijkbaar polisbladen en wijzigingen niet goed doorleest, ik neem aan dat die gestuurd zijn tenminste? Als die niet gestuurd zijn (en ook indien wel) de verzekering zal moeten kunnen bewijzen niet alleen dat deze gestuurd zijn, maar ook dat u ze ontvangen heeft!! en dat is slechts zelden het geval....! kunt u wellicht iets mee.
-
Beste Karinski,
Deze klacht lijkt overeen te komen met een klacht die eerder bij ons in behandeling is geweest, maar we herkennen ons niet helemaal in de beschreven werkwijze en willen dit graag in overleg met u als klant oplossen.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk met onze afdeling zorgklachten contact op te nemen. Of stuur een e-mail met uw gegevens, het onderwerp en een terugbelverzoek naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
IAK Verzekeringen B.V.
Deze klacht lijkt overeen te komen met een klacht die eerder bij ons in behandeling is geweest, maar we herkennen ons niet helemaal in de beschreven werkwijze en willen dit graag in overleg met u als klant oplossen.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk met onze afdeling zorgklachten contact op te nemen. Of stuur een e-mail met uw gegevens, het onderwerp en een terugbelverzoek naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
IAK Verzekeringen B.V.
Ik heb nog eens een brief gestuurd die meer duidelijkheid verschaft heeft hoe een en ander is verlopen. In samenspraak met IAK is het alsnog gelukt de tandartsverzekering op te zeggen. Fijn dat het zo geregeld is.