LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PWZ Achmea.

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kaarsje69

PWZ Achmea.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik lig al jaren in de clinch met ze, nu weer over een premie die in 2006 niet betaald zou zijn. Klopt, want toen was ik verzekerd bij Delta loyd, ook zo'n goede verzekeraar, die mij niet konden vinden de eerste 8 maanden, maar goed.

Kreeg twee brieven binnen van Achmea, het betreft voor alle duidelijkheid het hele jaar 2006. De aanhef begint met, uit onze administratie blijkt, bla, bla. Wellicht is deze aan uw aandacht ontsnapt, wilt u ervoor zorg dragen dat het bedrag voor 3 juli 2010 is overgeschreven? U kunt hierbij gebruik maken van de bijgevoegde acceptgiro kaart. Welke?

Brief nr. 2.

U heeft aangegeven dat u een betalingsregeling wenst voor de openstaande premie van € 1056,00 .Dit betreft de premie over de periode van 1 januari tot en met 1 januari 2007.

Wij hebben met uw afgesproken? Huh? dat de betalingsachterstand in 1 termijnen als volgt betaald.
Incasso op 01-01-1013.
U dient de betalingen van de termijnen volgens bovenstaande regeling te voldoen, het is helaas niet mogelijk om een nieuwe regeling te treffen!

De bedragen(?) gaan via automatische incasso en ik moet er rekening mee houden dat ik mijn maandelijkse premie nog gewoon moet voldoen? Ben al jaren bij ze weg.

Als ik de afgesproken regeling niet nakom, vervalt de regeling en is het volledige bedrag ineens opeisbaar.

Naar mijn inziens, moet ik het zo wie zo ineens betalen, terwijl ik al jaren dit geintje aan het afbetalen ben?

Maar de toonzetting en het lef, ik vind het wel grappig!
Over drie jaar, krijg ik een deurwaarder op de stoep, zal hem een appelflap geven. :lol:

Wie wat waar, wat een zooitje zeg bij die gasten!

jor

Re: PWZ Achmea.

Ongelezen bericht door jor »

kaarsje69 schreef: Brief nr. 2.
U heeft aangegeven dat u een betalingsregeling wenst voor de openstaande premie van € 1056,00 .Dit betreft de premie over de periode van 1 januari tot en met 1 januari 2007.

Wij hebben met uw afgesproken? Huh? dat de betalingsachterstand in 1 termijnen als volgt betaald.
Incasso op 01-01-1013.
U dient de betalingen van de termijnen volgens bovenstaande regeling te voldoen, het is helaas niet mogelijk om een nieuwe regeling te treffen!

Als ik de afgesproken regeling niet nakom, vervalt de regeling en is het volledige bedrag ineens opeisbaar.

Naar mijn inziens, moet ik het zo wie zo ineens betalen, terwijl ik al jaren dit geintje aan het afbetalen ben?
De toonzetting is zeker niet vriendelijk maar dat is bij de meeste bedrijven die geld van je tegoed hebben. Je had dus kennelijk een betalingsregeling en ben je die soms niet helemaal nagekomen? Want dan is het complete openstaande bedrag direct opvorderbaar al word de soep meestal niet zo heet gegeten als die word opgediend.Maar goed, jij hebt wel voor hetere vuren gestaan toch? :wink:

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Zekers heb ik voor hetere vuren gestaan Jor,

Alleen deze brieven lagen op de zelfde dag in de bus, dus ik heb ergens een betaling regeling getroffen voor 2013, heb je hem?

Dus ik heb als ik even logische nadenk, heb ik een betalingsregeling afgesproken om het op op 01-01-2013 afbetaald gaat worden?

Nou een goeie god die in dat jaar op 01-01-2013 iets kan afschrijven!

Zie je de logica, of ontstapt die je? Ik heb ook even moeten denken hoor, maar dat was maar heel even. :wink:

Lees ook even het tweede deel in 2013, is het terstond opvorderbaar, is toch een droom van een incassant?

Ik zou ze zo willen in scannen, want dit gelooft geen hond?
Vind ze wel vriendelijk hoor .............

jor

Ongelezen bericht door jor »

kaarsje69 schreef: Alleen deze brieven lagen op de zelfde dag in de bus, dus ik heb ergens een betaling regeling getroffen voor 2013, heb je hem?

Dus ik heb als ik even logische nadenk, heb ik een betalingsregeling afgesproken om het op op 01-01-2013 afbetaald gaat worden?

Nou een goeie god die in dat jaar op 01-01-2013 iets kan afschrijven!

Zie je de logica, of ontstapt die je? Ik heb ook even moeten denken hoor, maar dat was maar heel even. :wink:

Lees ook even het tweede deel in 2013, is het terstond opvorderbaar, is toch een droom van een incassant?
Ik moest iets langer denken (of beter lezen :wink: ) maar dit is inderdaad heel apart. Wel, keurig de oliebollen die overblijven uitdelen aan de deurwaarder die op 01-01-2013 aan de deur staat.

Gesloten