Onlangs een rekening ontvangen vd neuroloog voor het jaarlijks consult van mijn zoon ivm epilepsie.Mijn zoon moet ieder jaar 1x voor controle naar de neuroloog. Als wij aan de beurt zijn dan krijg ik net de tijd om de deur te sluiten want er wordt alleen gevraagd hoe gaat het nog klachten nee dan tot volgend jaar maar weer.Door de medicatie is de epilepsie heel goed onder controle.
Nu komt het probleem van de rekening. Doordat mijn zoon regelmatig in frankrijk werkt voor euro disney is hij wisselend in nederland en dan weer in frankrijk verzekerd. Nu was zijn de consulten in februari 2013 geweest en 4 februari 2014 en die periodes was hij verzekerd bij zorg en zekerheid. De totale rekening is €330,10. Bestaande uit €106,52 honoranium neuroloog en €223,58 prestatiecode.
Navraag bij het kennermer gasthuis haarlem gedaan en daar vertelde ze dat je een soort van abonnement hebt omdat je een chronische aandoening hebt .Dat "abonnement loopt van 18/04-2013 tot 17/04/2014.!! Maar in april was hij in frankrijk vezekerd dus zeggen ze dien de nota maar in frankrijk in!!
Na een bezoek aan een verzekeringswinkel van Z&z werd er gezegd dat ze het gingen voorleggen bij het NZA want ze wisten er ook niet wat mee te doen.
In de email kreeg ik als antwoord. Dat het ziekenhuis een bepaalde vergoeding krijgt per patiënt ongeacht wat er gedaan wordt. Dus maw als je alleen een consult nodig hebt heb je pech ,maar het kan ook zijn dat er verder onderzoek nodig is en dat moet ook van die vergoeding betaalt worden(nu weet ik ook dat de arts het niet nodig vindt om bloed te prikken!!)
Z&Z zegt nu dat we de rekening in moeten dienen in frankrijk en als ze dat weigeren we een klacht moeten indienen en vragen waarom ze niet vergoeden. Als het niet lukt om het vergoedt te krijgen dan moet ik de declaratieaanvraag+afwijzing+klacht opsturen naar Z&Z dan gaan ze misschien verder kijken.Want ze zeggen nu zelf al frankrijk zal wel vragen welke datum het consult was en zegt dan 4/2/2014 was je in nederland verzekerd!!
Heeft iemand hier dit ook wel eens meegemaakt of heeft iemand een advies voor mij?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] rekening nav jaarlijksconsult neuroloog
-
Mathilde D.
Re: rekening nav jaarlijksconsult neuroloog
Misschien is het mogelijk om met terugwerkende kracht een formulier 106 van het Franse ziekenfonds te krijgen. Zie de volgende tekst van de website van het Zorginstituut NL (http://www.zorginstituutnederland.nl/ve ... buitenland )
Zie ook http://www.cbhc.nl/en .
PS:
- heeft uw zoon navraag gedaan bij het SVB of het mogelijk is om in NL verzekerd te blijven?
- bij een consumentenprogramma op TV is een soortgelijk probleem aan de orde geweest: ik meen me te herinneren dat een Spaans ziekenfonds weigerde een Nederlandse ziekenhuisrekening te betalen, aangezien daarop niet gespecificeerd wordt wat er exact aan zorg geleverd is.
- ik begrijp het probleem ( van de datums) en vermoed dat dit een moeilijke klus wordt, dus daarom een idee om het op een andere manier op te lossen.
- ik raad u overigens aan om die herhalingsconsulten van €330 in NL te stoppen. Ik denk dat ze dat in Frankrijk goedkoper kunnen.
Ik raad u aan om dit telefonisch na te vragen bij het ZIN in Diemen, tel. (020) 797 85 55Werkt u in een verdragsland en heeft medische zorg nodig in Nederland? Vraag bij het ziekenfonds in uw werkland een formulier 106 aan. Meldt u daarmee aan voor de verdragspolis van zorgverzekeraar CZ. Op de website van CZ vindt u een aanmeldingsformulier voor de verdragspolis. Lever het ingevulde formulier met de gevraagde bijlagen in bij een CZ-kantoor of stuur het op naar CZ, Postbus 90152, 5000 LD Tilburg.
U kunt alleen een formulier 106 krijgen als u wettelijk verplicht verzekerd bent in uw werkland.
Zie ook http://www.cbhc.nl/en .
PS:
- heeft uw zoon navraag gedaan bij het SVB of het mogelijk is om in NL verzekerd te blijven?
- bij een consumentenprogramma op TV is een soortgelijk probleem aan de orde geweest: ik meen me te herinneren dat een Spaans ziekenfonds weigerde een Nederlandse ziekenhuisrekening te betalen, aangezien daarop niet gespecificeerd wordt wat er exact aan zorg geleverd is.
- ik begrijp het probleem ( van de datums) en vermoed dat dit een moeilijke klus wordt, dus daarom een idee om het op een andere manier op te lossen.
- ik raad u overigens aan om die herhalingsconsulten van €330 in NL te stoppen. Ik denk dat ze dat in Frankrijk goedkoper kunnen.
Re: rekening nav jaarlijksconsult neuroloog
dank je wel mathilde
Het probleem is dat mijn zoon vanaf 6 januari 2013 t/m8 februari 2013 in nederland was dus nederlands verzekerd. En vanaf 9 februari 2013 had hij een contract van disney gekregen tot 1 oktober 2013. In 2014 was het eigenlijk hetzelfde vanaf 6 januari 2014 t/m14 februari 2014 in nederland verzekerd en toen een contract tot oktober 2014.Volgens Z&Z moet hij steeds uit /in geschreven worden als hij voor een buitenlands bedrijf gaat werken. Zelfs al zou hij er maar 1 week werken kan je niet in nederland verzekerd blijven. Ook heb ik nu schrijven gekregen van het svb dat je moet aantonen dat je in het buitenland werkt en hier dus niet een verplichte basisverzekering hoeft te hebben. Je moet dit aantonen met een arbeidsovereenkomst en salarisstrook van het bedrijf waarvoor je werkt.In zijn geval dus eurodisney.Ik ga zeker contact opnemen met het ZIN kijken wat hun erover zeggen.
Het probleem is dat mijn zoon vanaf 6 januari 2013 t/m8 februari 2013 in nederland was dus nederlands verzekerd. En vanaf 9 februari 2013 had hij een contract van disney gekregen tot 1 oktober 2013. In 2014 was het eigenlijk hetzelfde vanaf 6 januari 2014 t/m14 februari 2014 in nederland verzekerd en toen een contract tot oktober 2014.Volgens Z&Z moet hij steeds uit /in geschreven worden als hij voor een buitenlands bedrijf gaat werken. Zelfs al zou hij er maar 1 week werken kan je niet in nederland verzekerd blijven. Ook heb ik nu schrijven gekregen van het svb dat je moet aantonen dat je in het buitenland werkt en hier dus niet een verplichte basisverzekering hoeft te hebben. Je moet dit aantonen met een arbeidsovereenkomst en salarisstrook van het bedrijf waarvoor je werkt.In zijn geval dus eurodisney.Ik ga zeker contact opnemen met het ZIN kijken wat hun erover zeggen.