Ik heb gisteravond de uitzending van Zembla gezien en het zit me nog steeds tot hier. Topsalarissen in de publieke sector (dus betaald van onze premies en belastingen) van ruim boven de balkenende norm.
De ergste bloedzuigers vind ik nog de zorgverzekeraars. Elk jaar weer een forse premiestijging, zgn omdat de kosten elk jaar duurder worden. Ja, de kosten van de salarissen ja. Bij CZ alleen al krijgen minimaal zes mensen een salaris ruim boven de Balkenende norm. Een salaris van 350.000 euro is toch niet normaal meer. Dat wordt betaald van onze premies! Per jaar zijn we weer een paar honderd euro extra kwijt aan premies en hun salaris gaat er weer met tientallen duizend euro op voorruit.
De minister president verdient 190.000 euro en zijn verantwoordelijkheid is véél en véél groter. Kan hier echt met mijn pet niet bij dat hier niet wettelijk ingegrepen wordt. Hooguit 150.000 euro zou voor deze functies op zijn plaats zijn. Waarom zou zo iemand als hoofd van een ziekenhuis bijv., meer moeten verdienen dan de minister-president? En dan komt het argument dat ze dan overstappen naar de private sector. Nou, dan gaan ze toch. Er is dan heus wel een andere geschikte persoon te vinden die het voor dat salaris wel doet. Zelfverrijking en machtsmisbruik over de kosten van onze premies.
En er is voor de gewone burger ook geen alternatief. Je moet je verplicht voor ziektekosten verzekeren, maar van alle verzekeraars gaan de kosten (salarissen) en de premies dus ook fors omhoog. Wordt tijd dat ik minister-president wordt. Ben echt pissig!
Wat ze in de private sector doen, moeten ze zelf weten. Maar in de publieke sector de salarissen van ons belastinggeld en premies zo belachelijk hoog maken is echt schandalig!!!
Oh ja, en dan raar vinden dat de kosten elk jaar stijgen ondanks de concurrentie. Zolang de salarissen en bonussen niet aan banden worden gelegd zal dat ook gewoon elk jaar door blijven gaan.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Salarissen in publieke sector
Re: Salarissen in publieke sector
Ik begrijp je boosheid, maar we moeten wel alles in perspectief blijven zien.
Ik vind ook dat een Min. President te weinig verdiend in NL.
CZ bijvoorbeeld heeft 3,3 miljoen verzekerden. De te hoge salarissen hebben dus hooguit enkele dubbeltjes effect op uw Jaarpremie.
Neem niet weg dat het een verkeerd voorbeeld is van de directie van zorgverzekeraars. Politiek moet dit aanpakken.
Voor u persoonlijk is het effect van deze salarissen miniem.
Ik vind ook dat een Min. President te weinig verdiend in NL.
CZ bijvoorbeeld heeft 3,3 miljoen verzekerden. De te hoge salarissen hebben dus hooguit enkele dubbeltjes effect op uw Jaarpremie.
Neem niet weg dat het een verkeerd voorbeeld is van de directie van zorgverzekeraars. Politiek moet dit aanpakken.
Voor u persoonlijk is het effect van deze salarissen miniem.
Ik ben het hier niet met je eens Testcase, want wat als ik mijn dubbeltje voor hun salarissen niet meer wil betalen en het kwartje van Kok niet meer en de salarissen van de ambtenaren die zich zelf grote bonussen en vergoedingen toe kennen? De banksector, die met overheidssteun overeind werden gehouden van ons geld? Ja, het zou ons iets over opleveren, klopt een dikke rekening en Bos is weg, dus niet meer aansprakelijk, hij zit nu thuis op ons belasting geld, maar goed, zijn kindjes zijn blij, ik minder!
Alle kleine beetjes maken een hele berg, dat weet je zelf ook wel en waarom zou ik blij moeten zijn om iets meer te betalen voor hun top salarissen, mijn dup, is er ene op de gloeiende plat, klopt, maar vele duppies maken een miljoen!
Een burgermeester die in Maastricht werd af geserveerd om omstreden aankopen van een vakantie huis, is nu minister. Nou snap jij het nog, ik niet, want ik als normale burger in de bak worden geknald, belangen verstrengeling is not done. Nou zeg ik niet dat hij een slechte burgermeester was, maar hij had de schijn tegen en paf een betere baan!
Moet een normale burger eens proberen, dit land is krom en staat bol van vriendjes politiek. Corrupt, wel nee joh, kom je daar nou bij?
Nu gaan ze de mensen van de pvv onderzoeken, zijn er een aantal met een strafblad, nou over Duivendak wisten ze het al jaren en hij zat heerlijk in de pluche bij groen links!
Maar we gaan even de pvv afbreken, terwijl de pvv wel de rollators en krukken in het basis pakket heeft weten te houden. Maar dan reist bij mij de volgende vraag, wie beslist er over de basispakket van de zorg verzekeringen?
De politiek toch niet, of toch wel?
De ambtenaren gaan op de schop, eindelijk, de extra belasting op de energie rekening gaan ze aan morrelen, eindelijk. Ik vind ze goed bezig en de tijd zal het leren! Woz kunnen de gemeenten niet omhoog gooien, want de huizen prijzen dalen, die ze trouwens zelf gewaardeerd hadden, want plots was je huis 30% meer waard, terwijl een baksteen een baksteen blijft!
Maar dokken moest je, want het was zo bepaald, ach...........
Mensen namen extra leningen, want de overwaarde van hun huis, maar nogmaals die baksteen bleef maar een baksteen! Ik neem aan dat je wel bekend met de schuldsaneringen, uit huiszettingen, faillissementen, voedselbanken?
En dat komt allemaal door dat ene dubbeltje, die iedereen wou graaien!
, ik vind het geen leuk spelletje meer, jij wel?
Alle kleine beetjes maken een hele berg, dat weet je zelf ook wel en waarom zou ik blij moeten zijn om iets meer te betalen voor hun top salarissen, mijn dup, is er ene op de gloeiende plat, klopt, maar vele duppies maken een miljoen!
Een burgermeester die in Maastricht werd af geserveerd om omstreden aankopen van een vakantie huis, is nu minister. Nou snap jij het nog, ik niet, want ik als normale burger in de bak worden geknald, belangen verstrengeling is not done. Nou zeg ik niet dat hij een slechte burgermeester was, maar hij had de schijn tegen en paf een betere baan!
Moet een normale burger eens proberen, dit land is krom en staat bol van vriendjes politiek. Corrupt, wel nee joh, kom je daar nou bij?
Nu gaan ze de mensen van de pvv onderzoeken, zijn er een aantal met een strafblad, nou over Duivendak wisten ze het al jaren en hij zat heerlijk in de pluche bij groen links!
Maar we gaan even de pvv afbreken, terwijl de pvv wel de rollators en krukken in het basis pakket heeft weten te houden. Maar dan reist bij mij de volgende vraag, wie beslist er over de basispakket van de zorg verzekeringen?
De politiek toch niet, of toch wel?
De ambtenaren gaan op de schop, eindelijk, de extra belasting op de energie rekening gaan ze aan morrelen, eindelijk. Ik vind ze goed bezig en de tijd zal het leren! Woz kunnen de gemeenten niet omhoog gooien, want de huizen prijzen dalen, die ze trouwens zelf gewaardeerd hadden, want plots was je huis 30% meer waard, terwijl een baksteen een baksteen blijft!
Maar dokken moest je, want het was zo bepaald, ach...........
Mensen namen extra leningen, want de overwaarde van hun huis, maar nogmaals die baksteen bleef maar een baksteen! Ik neem aan dat je wel bekend met de schuldsaneringen, uit huiszettingen, faillissementen, voedselbanken?
En dat komt allemaal door dat ene dubbeltje, die iedereen wou graaien!
, ik vind het geen leuk spelletje meer, jij wel?
@ kaarsje
Op de hoofdlijn zijn we het toch eens. Die salarissen zijn te hoog en staat niet in verhouding tot hun vernatwoordelijkheid als zorgverzekeraar, daar moet wat aangedaan worden. Overigens vind ik ook dat de prmeie te weinig verdient.
Het enige wat ik zeg dat we alles in perspectief moeten blijven zien en dat we de discussie zuiver moeten houden dat dient alleen maar de zaak.
Ik ging in op de stelling van doemaarwat dat stelde:
Ook jij haalt er zaken bij die wel interessant zijn op te bediscussiëren(leers etc) maar feitelijk met het aangesneden onderwerp niets van doen hebben. Dat maakt de discussie troebel en krijgt het een te hoog "het zijn allemaal zakkenvullers"-gehalte. Dat slaat de discussie dood en dat is zonde.
Wij als burger moeten wel de politiek blijven aanspreken op hun verantwoordelijk. En dat kunnen we met onze stem. Laten we die vooral blijven gebruiken. Een politicus kan niets met de boodschap: "Jullie zijn allemaal een steleltje ....."
Op de hoofdlijn zijn we het toch eens. Die salarissen zijn te hoog en staat niet in verhouding tot hun vernatwoordelijkheid als zorgverzekeraar, daar moet wat aangedaan worden. Overigens vind ik ook dat de prmeie te weinig verdient.
Het enige wat ik zeg dat we alles in perspectief moeten blijven zien en dat we de discussie zuiver moeten houden dat dient alleen maar de zaak.
Ik ging in op de stelling van doemaarwat dat stelde:
Het is feitelijke onzin om te denken dat die hoge salarissen de oorzaak zijn van de premiestijgingen. Daar zitten hele andere gronden onder. Ook interssant om te bediscussieren maar niet in relatie met het salaris.Oh ja, en dan raar vinden dat de kosten elk jaar stijgen ondanks de concurrentie. Zolang de salarissen en bonussen niet aan banden worden gelegd zal dat ook gewoon elk jaar door blijven gaan.
Ook jij haalt er zaken bij die wel interessant zijn op te bediscussiëren(leers etc) maar feitelijk met het aangesneden onderwerp niets van doen hebben. Dat maakt de discussie troebel en krijgt het een te hoog "het zijn allemaal zakkenvullers"-gehalte. Dat slaat de discussie dood en dat is zonde.
Wij als burger moeten wel de politiek blijven aanspreken op hun verantwoordelijk. En dat kunnen we met onze stem. Laten we die vooral blijven gebruiken. Een politicus kan niets met de boodschap: "Jullie zijn allemaal een steleltje ....."
ik ben het wel eens met de stelling dat de minister president te weinig salaris krijgt, relatief en absoluut. Mede gezien verantwoordelijkehden. Vind ook dat dat voor vele andere posten geldt, maar vind ook dat men ook eens wat meer ruggegraat mag tonen door consequenties te verbinden aan wanprestatie.
Dat concurrentie per se tariefdaling moet betekenen is natuurlijk onzin. Concurreren kan je ook op andere zaken bv kwaliteit. Hogere kwaliteit of andere ijkpunten mogen/kunnen trouwens ook best hogere kosten met zich meebrengen.
Dat concurrentie per se tariefdaling moet betekenen is natuurlijk onzin. Concurreren kan je ook op andere zaken bv kwaliteit. Hogere kwaliteit of andere ijkpunten mogen/kunnen trouwens ook best hogere kosten met zich meebrengen.
Helemaal mee eens.vroem schreef:ik ben het wel eens met de stelling dat de minister president te weinig salaris krijgt, relatief en absoluut. Mede gezien verantwoordelijkehden. Vind ook dat dat voor vele andere posten geldt, maar vind ook dat men ook eens wat meer ruggegraat mag tonen door consequenties te verbinden aan wanprestatie.
Wanprestaties moet gestraft worden, en niet met een gouden handdruk beloond!
@ Testcase,
Ik denk dat de hoge salarissen en de hoge bonussen er wel degelijk mee te maken hebben, maar ook de invloeden van buitenaf en de salarissen van de bestuursleden.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we een plaatje voor geschoteld krijgen die niet echt klopt, medicijnen moeten aan alle kanten goedkoper worden. Apothekers leven als god in Frankrijk. Medische behandeling worden te vaak gedaan die niet echt nodig zijn, van onze premie en dat weet ik bijna zeker, gaat er ook een deel naar buitenlandse gezondsheidszorg.
Naar mijn mening is het nieuwe ziektekosten stelsel een nieuwe melkkoe geworden.
Ik kan bepaalde dingen niet los zien, want veel gaat om geld en dat heet idd het grote graaien, helaas.
Niet iedereen doet er aan mee, ik weet, maar de verlokking..............
Ik denk dat de hoge salarissen en de hoge bonussen er wel degelijk mee te maken hebben, maar ook de invloeden van buitenaf en de salarissen van de bestuursleden.
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat we een plaatje voor geschoteld krijgen die niet echt klopt, medicijnen moeten aan alle kanten goedkoper worden. Apothekers leven als god in Frankrijk. Medische behandeling worden te vaak gedaan die niet echt nodig zijn, van onze premie en dat weet ik bijna zeker, gaat er ook een deel naar buitenlandse gezondsheidszorg.
Naar mijn mening is het nieuwe ziektekosten stelsel een nieuwe melkkoe geworden.
Ik kan bepaalde dingen niet los zien, want veel gaat om geld en dat heet idd het grote graaien, helaas.
Niet iedereen doet er aan mee, ik weet, maar de verlokking..............