LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 apr 2009 12:05
Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
Zorgverzekeraars geven richtlijnen af v.w.b. hun schadeafhandelingstermijn. Deze termijnen verschillen onderling sterk. Zo zijn er verzekeraars, zoals bijv Agis en ONVZ, die zeer snel de schade afhandelen. Turien & Co scoort hoort bij de partijen die al jaren het minst goed scoort. Deze partij geeft als richtlijn 2 tot 3 weken af. Echter uit de praktijk blijkt dat deze termijn verdubbeld over een periode van een half jaar of zelfs meer dan dat. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het betalen van de rekeningen van zorgaanbieders. Echter als je een aantal rekeningen hebt (zeker met orthodontie en tandartskosten dus schade die betaald wordt vanuit een aanvullende verzekering), dan kan dat bedrag aanzienlijk worden. Als de Turien gewoon zich houdt aan de 2 tot 3 weken is er niets aan de hand. Echter doordat dit (meer dan) verdubbeld krijg je als verzekerde te maken met herinneringen, waarbij als je die niet op betaald ook nog eens te maken krijgt met incassokosten die je niet kunt verhalen op de verzekeraar lees tussenpersoon. Navraag bij Turien gedaan uiteraard, zij gaven aan dat je schadeafhandeling mensenwerk is en dat daar dus fouten kunnen optreden, daarnaast zou ik in een steekproef zijn meegenomen. Deze wordt handmatig uitgevoerd en hierdoor heeft de behandeling vertraging opgelopen. Het kan toch niet zo zijn dat de verzekerden de dupe worden van een steekproef? Die fouten waar men over heeft is de volgorde van binnekomst, dit wordt ook stelselmatig door elkaar afgehandeld. Ik heb nu zelfs declaraties waarvan het 8 weken duurt voordat het wordt uitbetaald. let wel, dit is al meer dan 5 maanden gaande. Wie weet raad?
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
Helaas, veel kun je niet doen. Eerst schriftelijke klacht met korte reactie-termijn, waarin je vermeldt dat je de klacht bij de SKGZ wil neerleggen. (immers jij moet snel geholpen worden). Daarna klacht bij SKGZ.
Daarna zorgen dat je in ieder geval volgend jaar een andere zorgverzekeraar krijgt.
Daarna zorgen dat je in ieder geval volgend jaar een andere zorgverzekeraar krijgt.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 apr 2009 12:05
Re: Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
Bedankt voor je reactie Mathilde.
Die klacht is in de maak.
Een andere zorgverzekeraar is nog niet zo makkelijk. Ik heb twee kinderen die vollop in de orthodontie zitten. Overstappen naar een andere verzekeraar brengt veelal een wachttijd met zich mee op dit aspect....
Die klacht is in de maak.
Een andere zorgverzekeraar is nog niet zo makkelijk. Ik heb twee kinderen die vollop in de orthodontie zitten. Overstappen naar een andere verzekeraar brengt veelal een wachttijd met zich mee op dit aspect....
Re: Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
Ik ken geen zorgverzekraar met een wachttijd voor kosten uit de aanvullende verzekering. Wil je een goede dekking hebben voor orthodontie, dan zal je wel maandelijks veel premie moeten betalen. Het is een kwestie van een rekensom maken wanneer de premies bekend zijn. En dan meteen overstappen!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 07 apr 2009 12:05
Re: Schadeafhandelingstermijn Turien & Co
Staat in de kleine lettertjes(onder voorbehoud van acceptatie). Je wordt onderworpen aan een vragenlijst. A.h.v. deze lijst wordt bepaald of je met een wachttermijn wordt geconfronteerd voor een bepaalde handeling.