LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schandalige actie Vgz
Schandalige actie Vgz
Als kleine zelfstandige worstelend met de crisis heeft mijn vriendin 6 maanden achterstand bij vgz opgelopen. Hierop volgde een betalingsregeling met het incassobureau. De achterstanden tot juni 2014 werden hierin meegenomen. Vanaf juli heb ik de administratie overgenomen en lopen de incasso's probleemloos via vgz. Ik heb de betalingsregeling versneld afgelost. Vgz zegt dat het incassobureau aan vgz heeft gemaild dat de regeling niet netjes word nagekomen. Het incassobureau ontkent dit. Het incassobureau heeft mij tweemaal telefonisch bevestigd dat de regeling netjes is nagekomen en ze hebben een mail gestuurd naar vgz om dit te bevestigen. Vgz zegt de mail niet te hebben ontvangen. Als dank wordt mijn vrouw nu alsnog aangemeld bij het zorginstituut. En juist nu op het einde van het jaar. Echt te schandalig voor woorden!
Re: Schandalige actie Vgz
Vreemd inderdaad, vooral omdat u aangeeft dat alle betalingen inmiddels voldaan zijn en er geen enkele achterstand meer is.Roy1976 schreef:Als kleine zelfstandige worstelend met de crisis heeft mijn vriendin 6 maanden achterstand bij vgz opgelopen. Hierop volgde een betalingsregeling met het incassobureau. De achterstanden tot juni 2014 werden hierin meegenomen. Vanaf juli heb ik de administratie overgenomen en lopen de incasso's probleemloos via vgz. Ik heb de betalingsregeling versneld afgelost. Vgz zegt dat het incassobureau aan vgz heeft gemaild dat de regeling niet netjes word nagekomen. Het incassobureau ontkent dit. Het incassobureau heeft mij tweemaal telefonisch bevestigd dat de regeling netjes is nagekomen en ze hebben een mail gestuurd naar vgz om dit te bevestigen. Vgz zegt de mail niet te hebben ontvangen. Als dank wordt mijn vrouw nu alsnog aangemeld bij het zorginstituut. En juist nu op het einde van het jaar. Echt te schandalig voor woorden!
-
U kunt de aanmelding in ieder geval met succes tegenhouden door hiertegen bezwaar te maken. In de tussentijd kan niet worden aangemeld. Daarna kunt u nog bezwaar maken bij de SKGZ in Zeist.
Het kan zijn dat dit een gepasseerd station is. Kijk in de polisvoorwaarden hoe de procedure van aanmelding in elkaar steekt. Volgens mij moet de zorgverzekeraar bij vier maanden achterstand u waarschuwen, en op dat moment kunt u bezwaar maken. Ik ken de exacte termijnen niet, maar zo zit het ongeveer in elkaar. Als u in dit geval helemaal niet bent gewaarschuwd ( misschien ivm die betalingsregeling) dan gelden misschien andere termijnen.
Bezwaar maken moet natuurlijk schriftelijk. Waarschijnlijk kan het niet meer, doordat die 6 maanden al verstreken zijn. U wordt slachtoffer van de rare constructie van betalingsregeling en aanmeldingsperiode die gewoon doorloopt, ook als er wel inhaalbetalingen zijn gedaan. In de polisvoorwaarden staat dat u bij een premieachterstand van twee maanden geinformeerd wordt over een betalingsregeling en de kans dat u uit de verzekering gezet wordt. Volgens mij is het niet erg uit de verzekering gezet te worden, want u MOET direct geaccepteerd wordendoor een andere zorgverzekeraar.
PS. U kunt nu alles snel betalen, maak gewoon een heel groot bedrag over( desnoods lenen). Dan hebt u nog de mogelijkheid van zorgverzekeraar te wisselen. Immers dan heeft u in ieder geval geen betalingsachterstand meer. De juiste verrekening moet later volgen. Ter informatie: er zijn zorgverzekeraars, zoals deAmersfoortse en de ONVZ, die nooit aanmelden bij het ZIN. Die zorgverzekeringen zijn volgens mij een betere keus voor een zelfstandige zoals u of uw vriendin.
Link overheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... etaal.html
Link polisvoorwaarden VGZ 2014: http://www.vgz.nl/sitecollectiondocumen ... itutie.pdf, pagina 10/11, artikel 3.6. ( NB onderstaande tekst komt uit de polisvoorwaarden 2015).
Inhoud relevante polisvoorwaarde: 3.6.7. a. Als u als verzekeringnemer een betalingsachterstand hebt van 4 maandpremies, delen wij u mee dat wij u bij het Zorginstituut Nederland zullen aanmelden zoals opgenomen in artikel 3.6.8. Als de zorgverzekering voor een ander is gesloten, informeren wij deze verzekerde.
b. U of de verzekerde kunt ons uiterlijk binnen 4 weken laten weten het bestaan of de hoogte van de schuld te betwisten. Als wij uw betwisting op tijd hebben ontvangen, stellen wij een onderzoek in. Als wij u meedelen dat wij ons standpunt handhaven, kunt u binnen 4 weken een geschil hierover aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) of aan de burgerlijke rechter voorleggen.
c. Als de betalingsregeling zoals opgenomen in artikel 3.6.6 ingaat nadat er een betalingsachterstand van
4 maandpremies is ontstaan sturen wij u geen mededeling zoals vermeld onder a zolang u de nieuwe premies voldoet.
Het kan zijn dat dit een gepasseerd station is. Kijk in de polisvoorwaarden hoe de procedure van aanmelding in elkaar steekt. Volgens mij moet de zorgverzekeraar bij vier maanden achterstand u waarschuwen, en op dat moment kunt u bezwaar maken. Ik ken de exacte termijnen niet, maar zo zit het ongeveer in elkaar. Als u in dit geval helemaal niet bent gewaarschuwd ( misschien ivm die betalingsregeling) dan gelden misschien andere termijnen.
Bezwaar maken moet natuurlijk schriftelijk. Waarschijnlijk kan het niet meer, doordat die 6 maanden al verstreken zijn. U wordt slachtoffer van de rare constructie van betalingsregeling en aanmeldingsperiode die gewoon doorloopt, ook als er wel inhaalbetalingen zijn gedaan. In de polisvoorwaarden staat dat u bij een premieachterstand van twee maanden geinformeerd wordt over een betalingsregeling en de kans dat u uit de verzekering gezet wordt. Volgens mij is het niet erg uit de verzekering gezet te worden, want u MOET direct geaccepteerd wordendoor een andere zorgverzekeraar.
PS. U kunt nu alles snel betalen, maak gewoon een heel groot bedrag over( desnoods lenen). Dan hebt u nog de mogelijkheid van zorgverzekeraar te wisselen. Immers dan heeft u in ieder geval geen betalingsachterstand meer. De juiste verrekening moet later volgen. Ter informatie: er zijn zorgverzekeraars, zoals deAmersfoortse en de ONVZ, die nooit aanmelden bij het ZIN. Die zorgverzekeringen zijn volgens mij een betere keus voor een zelfstandige zoals u of uw vriendin.
Link overheid: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... etaal.html
Link polisvoorwaarden VGZ 2014: http://www.vgz.nl/sitecollectiondocumen ... itutie.pdf, pagina 10/11, artikel 3.6. ( NB onderstaande tekst komt uit de polisvoorwaarden 2015).
Inhoud relevante polisvoorwaarde: 3.6.7. a. Als u als verzekeringnemer een betalingsachterstand hebt van 4 maandpremies, delen wij u mee dat wij u bij het Zorginstituut Nederland zullen aanmelden zoals opgenomen in artikel 3.6.8. Als de zorgverzekering voor een ander is gesloten, informeren wij deze verzekerde.
b. U of de verzekerde kunt ons uiterlijk binnen 4 weken laten weten het bestaan of de hoogte van de schuld te betwisten. Als wij uw betwisting op tijd hebben ontvangen, stellen wij een onderzoek in. Als wij u meedelen dat wij ons standpunt handhaven, kunt u binnen 4 weken een geschil hierover aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ) of aan de burgerlijke rechter voorleggen.
c. Als de betalingsregeling zoals opgenomen in artikel 3.6.6 ingaat nadat er een betalingsachterstand van
4 maandpremies is ontstaan sturen wij u geen mededeling zoals vermeld onder a zolang u de nieuwe premies voldoet.
Vgz heeft zo hun eigen regels lijkt wel. Blijkbaar staan ze boven alles.
Wij hebben ook een probleem met deze klantonvriendelijke verzekeraar. (Lees geldwolven)
Mijn vrouw had door gerotzooi bij vgz in 2013 een achterstand. Deze is doorgezet naar flanderijn deurwaarders en daar hebben we een nette betalingsregeling die netjes wordt nagekomen.
Deze maand zouden we daar van af zijn. Dachten we.
vandaag kregene we bericht van vgz dat we de maand niet betaald zouden hebben.
dit is wel degelijk betaald en de rest van de afgelopen maanden ook.
Nu blijkt dat ze een aantal maanden hebben verrekend met openstaande vorderingen bjj flanderijn.
Hierdoor onstonden dit jaar 2 mänden achterstand die ze weer hebben doorgestuurd naar flanderijn.
dit is gebeurd zonder ons hiervan in te lichten. Beide partijen niet.
nu is de laatste betaling die bij flanderij open stond ruim verdrievoudigd.
Dit mag toch niet zomaar ongestraft? ?
Hierdoor kan mijn vrouw volgend jaar niet overstappen.
dit is gewoon machtsmisbruik.
Wij hebben ook een probleem met deze klantonvriendelijke verzekeraar. (Lees geldwolven)
Mijn vrouw had door gerotzooi bij vgz in 2013 een achterstand. Deze is doorgezet naar flanderijn deurwaarders en daar hebben we een nette betalingsregeling die netjes wordt nagekomen.
Deze maand zouden we daar van af zijn. Dachten we.
vandaag kregene we bericht van vgz dat we de maand niet betaald zouden hebben.
dit is wel degelijk betaald en de rest van de afgelopen maanden ook.
Nu blijkt dat ze een aantal maanden hebben verrekend met openstaande vorderingen bjj flanderijn.
Hierdoor onstonden dit jaar 2 mänden achterstand die ze weer hebben doorgestuurd naar flanderijn.
dit is gebeurd zonder ons hiervan in te lichten. Beide partijen niet.
nu is de laatste betaling die bij flanderij open stond ruim verdrievoudigd.
Dit mag toch niet zomaar ongestraft? ?
Hierdoor kan mijn vrouw volgend jaar niet overstappen.
dit is gewoon machtsmisbruik.
@pollie, dat je dit plaatst en niet ingaat op mijn eerder gegeven adviezen in het andere topic waar je dit zelfde verhaal schrijft begrijp ik niet.
Blijkbaar gaat het je meer om beschadigen van VGZ dan om daadwerkelijk een structurele oplossing voor je probleem.
*(waarvan wij hier alleen jouw kant en niet die van VGZ en incasso lezen).
jammer...
Blijkbaar gaat het je meer om beschadigen van VGZ dan om daadwerkelijk een structurele oplossing voor je probleem.
*(waarvan wij hier alleen jouw kant en niet die van VGZ en incasso lezen).
jammer...
Waar komt de hetze tegen VGZ eigenlijk vandaan? Ik zit nu een aantal jaren bij deze verzekeraar en heb daarvoor verschillende andere verzekeraars gehad. Ze zijn niet beter of slechter dan anderen. Alles wat ik volgens de polis vergoedt moet krijgen gaat gewoon goed. Meer kan je volgens mij niet verwachten van een verzekeraar.
dit ziet er allemaal bekend uit, ook ik heb dit allemaal meegemaakt, mooier nog in 2011 ben ik voor de rechter gesleept omdat ik zogenaamd geen premies betaalde. ik natuurlijk helemaal ziek van de stress psychische klachten gekregen van alle zorgen, ik naar de rechter met mijn lieve vader, al mijn bewijs geleverd en uiteindelijk niks hoeven te betalen want ik had gelijk, of ik hier wat van gehoord heb naderhand van de VGZ? nee ho maar, nu vorig jaar een brief opeens op de mat van Flanderijn. betalen zul je, nou.. interessant allemaal gekke bedragen nooit wat van gezien en gehoord, eveneens in 2011 nooit ergens een brief van gehad alleen een ambachtelijk stuk gelijk voorkomen, nu exact hetzelfde met de deurwaarder, mooiste nog ik bel deze rare instantie en zeg dat ik deze persoon niet met waar de brief aan geadresseerd is en ik geef door wat mijn initialen zijn en wat mijn klantnummer is, tot de zotte toe zegt mevrouw doodleuk, ja ik pas het direct op de brief aan en ik stuur een nieuwe. die is gek, verbinding verbroken en ik heb ze bewijs gemaild dat ik de genoemde persoon niet ben en raad eens, nooit meer wat van gehoord geen excuus en weer met stress gevuld en psychische klachten. en nu wil ik overstappen van vgz naar anderzorg, krijg ik van hen te horen dat vgz meld dat ik nog een openstaand bedrag heb!!!! gekkehuis ongelovelijk, elke keer neppen zij me en nu moet ik dingen betalen waar ik nooit bericht van heb gehad of wat dan ook, probeer ik een nota te openen kan dat niet. ja 1 waarop aangegeven staat 'betaald u via automatische incasso dat word dit bedrag automatisch geïncasseerd' heel apart, ik betaal dus mijn premie altijd via automatische incasso en nog is er niks geïncasseerd, ik heb net een klachtenbrief per mail en post verstuurd ik ben benieuwd wat ze gaan doen want ik ben niet van plan om iets te gaan betalen waar ik geen gebruik van heb gemaakt en aangezien zij mij a eerder onterecht hebben beschuldigd, komen zij niet meer geloofwaardig over, ik ben sowieso van plan om dit voor te leggen aan mijn advocaat, dit kan niet meer zo.