Heej, ik ben momenteel verzekerd bij OHRA en sta op het punt om een sensibilisatiekuur te beginnen en vroeg me af of dit vergoedt word. Staat alles behalve duidelijk op de site en in de voorwaarden.
Toelichting sensibilisatiekuur: Dit is een kuur die er voor is om allergieen (met name hooikoorst) in 3 tot 5 jaar te genezen door middel van het dagelijk toenemen van druppels om zo weerstand op te bouwen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sensibilisatiekuur
Re: Sensibilisatiekuur
Gewoon even bellen met je verzekeraar.
hooikoorts is niet te genezen ,heb het zelf .lisannehanssen schreef:
Toelichting sensibilisatiekuur: Dit is een kuur die er voor is om allergieen (met name hooikoorst) in 3 tot 5 jaar te genezen door middel van het dagelijk toenemen van druppels om zo weerstand op te bouwen.
effe bellen met je verzekeraar.
Heb zelf ook hooikoorts en ben dus net op zoek gegaan naar die kuur op internet maar veel positieve reacties zijn er niet over te vinden, zelfs mensen waarbij het erger is geworden etc.ciske schreef:hooikoorts is niet te genezen ,heb het zelf .lisannehanssen schreef:
effe bellen met je verzekeraar.
Hooikoorts heeft totaal niets te maken met je weerstand.
-
nee het is niet te genezen,maar je kan er wel over heen groeien.
mijn man had het 20 jr terug heeeeeeeeeeel erg,en de opvolgende jaren,jullie weten de symptomen wel,niet naar buiten,want dan liepen de tranen over zijn wangen ,jeuk,etc etc niezen...
maar de laatste 3 jaar wordt het veeeeeeeeeeeeel minder....het schijnt dat het lichaam op een gegeven moment antistoffen opbouwt ofzo
was op tv en we hebben het nagevraagd bij de kno.daar liep hij zo erg had hij het,vandaar
mijn man had het 20 jr terug heeeeeeeeeeel erg,en de opvolgende jaren,jullie weten de symptomen wel,niet naar buiten,want dan liepen de tranen over zijn wangen ,jeuk,etc etc niezen...
maar de laatste 3 jaar wordt het veeeeeeeeeeeeel minder....het schijnt dat het lichaam op een gegeven moment antistoffen opbouwt ofzo
was op tv en we hebben het nagevraagd bij de kno.daar liep hij zo erg had hij het,vandaar
-
wat is 'genezen'. Ik zeg als er iets is wat er voor zorgt dat je er geen last meer van hebt/ dat het over is dan is het genezen. En het klopt dat je er 'over heen kan groeien', maar wat er dan gebeurt is dat je lichaam antistoffen opbouwt tegen datgeen waar je allergisch voor bent, oftewel weerstand opbouwt tegen die stoffen.
Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar de kno arts. Maar ik zal de verzekering bellen. Bedankt voor de reacties.
Mijn huisarts heeft me doorgestuurd naar de kno arts. Maar ik zal de verzekering bellen. Bedankt voor de reacties.