Tot en met 2008 kreeg ik altijd voor het betalen van de eigen bijdrage een acceptgiro; dit jaar niet meer.
Nu blijkt er in december 2008 een nieuwsbrief verzonden te zijn (die ik dus NIET heb ontvangen) waarin wordt gesteld dat bij betaling van de premie basis- en aanvullendeverzekering per automatische incasso de eigen bijdrage miv 2009 dan ook automatisch wordt geïnd. Wil je dit niet moet je bezwaar aantekenen.
Nu heb ik mijn eerste eigen bijdrage al betaald én wordt deze nogmaals van mijn rekening afgehouden terwijl ik dus van niets wist.
Ik heb het nu maar weer teruggevraagd (maar dat kan wel even gaan duren).Bovendien vind ik uitsluitend reageren omdat je iets NIET wilt een vreemde gang van zaken; mag dit zo maar? Ik weet dat in andere gevallen (bijv. loterijen per automatische incasso) dit niet mag.
Let wel; premiebetaling per automatische incasso wil ik WEL.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SIZ/eigen bijdrage 2009
Re: SIZ/eigen bijdrage 2009
In mijn topic over TRIAS had ik het over het zelfde verhaal. Mijn zorg verzekering TRIAS had ook de eigen bijdrage van 155 van mijn rekening geschreven. Ik wilde een betalingsregeling. Ik heb het nu gestorneerd op advies van TRIAS zelf. Daarna krijg je een acceptgirokaart, en dan wel een regeling getroffen worden.
Maar de vraag of ze de eigen bijdrage zomaar mogen innen van je rekening? Daar heb ik ook mijn twijfel over. Je hebt immers wel toestemming geven voor de maandelijkse premie, en niet voor andere zaken. Wellicht dat iemand met kennis van zaken van incasso's hierover helderheid kan geven.
Maar de vraag of ze de eigen bijdrage zomaar mogen innen van je rekening? Daar heb ik ook mijn twijfel over. Je hebt immers wel toestemming geven voor de maandelijkse premie, en niet voor andere zaken. Wellicht dat iemand met kennis van zaken van incasso's hierover helderheid kan geven.