LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service Agis

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Veldmuis33

Slechte service Agis

Ongelezen bericht door Veldmuis33 »

In 2012 zijn wij tijdelijk in financieel slecht weer beland waardoor we 1 maand premie achterstand hebben opgelopen. Bij aanvang van de volgende maand ontvingen wij een brief van een deurwaarder waarin we gesommeerd werden twee maanden in eens te betalen anders werden we uit de aanvullende verzekering gegooid. Terecht dat Agis op deze manier handelde, we hadden immers een betalingsachterstand opgelopen. Direct konden we gelukkig de betaling aan de deurwaarder voldoen. Zou je denken opgelost?... Helaas vanaf december heb ik maandelijks zo een drie tot vier keer per maand contact met de klantenservice van Agis om maar weer aan te geven dat de betalingsachterstand voldaan is en dat zij hun administratie op orde moeten brengen. Uiterst vervelend!! Daarnaast willen zij de declaratie van een fors bedrag niet vergoeden, vanwege onze vermeende betalingsachterstand. Ik word er meer dan moedeloos van. Ik vraag mij af of meer mensen dit soort problemen hebben /hadden met Agis en hoe zij hiermee omgaan.

vroem

Re: Slechte service Agis

Ongelezen bericht door vroem »

veel mensen weten dat je ook als particulier een incassobureau kunt inschakelen. Zou een optie zijn, wanneer er geen rechtsbijstandsverzekering is. Ik zou dus gewoon Agis manen middels een aangetekende brief, met bewijsstukken erbij dat u gelijk heeft (ervan uitgaande dat dat zo is), en ze aansprakelijk stellen voor alle al gemaakte kosten om uw recht te krijgen, en alle toekomende kosten incl gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten. Geef ze zeg een dag of 10-14 de tijd , daarna actie.

Veldmuis33

Ongelezen bericht door Veldmuis33 »

Hallo Vroem,

Bedankt voor je reactie. Ik was niet op de hoogte dat je als particulier ook een deurwaarder kon inschakelen. Ik geef ze inderdaad nog even de tijd om te reageren, zit nu op werkdag 7. Mochten ze niet gaan reageren of opnieuw "dreigbrieven" gaan sturen zal ik je advies gaan onderzoeken.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Waarom daarop wachten? Doen zij ook niet als de situatie andersom is...onderzoeken kost alleen wat tijd.
Wel zorgen dat je dossier vormt dus schriftelijk of per mail. Makkelijke dingen kunnen per telefoon, maar als er twee telefoontjes nodig zijn en het komt nog niet goed, komt het dat met een derde ook niet.
Heb ook een situatie nu met een verzekeraar van de achmea club. Gaat niet om heel veel geld maar wel een principe, namelijk onterecht afgewezen.
Een mail, twee weken later per telefoon want geen reactie op mail, man aan telefoon zegt dat nabetaald wordt, komt er reactie op mijn mail met min of meer de inhoud dat het wel goed verwerkt is...niet dus. Mail terug met klip en klare uitleg, nog geen reactie. Die hebben dus tot na het weekend, dan ga ik een ander liedje zingen. Zijn er nu al een maand mee bezig, voor iets heel simpels...
Zelf zorgverlener zijnde weet ik dat zorgverzekeraars heel veel geld verdienen aan uitstellen van uitbetalingen, ook al zijn die rechtmatig. Gaat voor mij om een klein bedrag, maar heel veel kleine bedragen bij heel veel verzekerden het hele jaar door tikt lekker aan, zo ook de situatie dat ik reclameer maar dat velen wellicht zeggen: laat maar teveel moeite...extra winst verzekeraar dan dus, eigenlijk door een vorm van fraude namelijk zich niet houden aan eigen regels en voorwaarden.

Gesloten