LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tandarts aanvullend

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
davert
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2007 05:03

tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door davert »

beste mensen,ik zit al heel lang bij trias,volgens mijn tandarts,is de duurste aanvullende tandartsverzekering die ik nu heb bij trias,degene tot t hoogste(1250 euro per jaar)vergoed,klopt dat ook?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door Walter van V »

van Trias wel, er zijn andere maatschappijen die meer vergoeden. maar daar betaal je ook premie naar...

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Beste Davert,

ik vind eigenlijk dat je dit zelf in de polisvoorwaarden of bij de klantenservice zou moeten nagaan. De polisvoorwaarden zijn heel belangrijk en elk jaar kunnen zij wijzigen, zowel inhoudelijk als in de maximale vergoeding. Ook kunnen er door de verzekeraar nieuwe verzekeringen in de markt worden gezet. Het is heel belangrijk dit te volgen, omdat je anders voor onverwachte verrassingen kan komen te staan. En uw tandarts moet je natuurlijk niet direct geloven. Die heeft met meer patienten te maken, die allemaal andere verzekeraars hebben. Bovendien heeft uw tandarts eigenlijk niets te maken met uw verzekering. Want de tandartsen hebben geen contracten met de verzekeraars.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door Walter van V »

Want de tandartsen hebben geen contracten met de verzekeraars.
geen zorginhoudelijke in ieder geval, wel zijn er mogelijkheden om regelrecht te declareren bij diverse zorgverzeekraars, al dan niet met declaratie-overeenkomst. Maar het hoeft uw tandarts niet te boeien waar en hoe u verzekerd bent inderdaad. Zou een slechte zaak zijn, zorgverzekeraars hebben op andere fronten al te veel invloed....

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Je moet ook goed kijken hoeveel procent er van elke behandeling vergoed wordt. ? Als je bijvoorbeeld van elek behandeling 50% vergoed krijgt tot een maximum van bijv. 1250 euro moet je nog steeds een hoop zelf betalen. Ik zou eerder kiezen voor een verzekering waar gewoon 100% van elke behandeling vergoed wordt.

davert
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 dec 2007 05:03

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door davert »

hi hi t is zo wie zo 100%,vergoed,en ok mijn tandarts heeft er misschien niks mee te maken,maar hij gaf me eigenlijk n compliment,en zei dat volgens hem trias t meest vergoed overal tot500 en 750,ik heb net even op de sites gekeken,ik heb ook dit jaar mn tanden laten witmaken 385 euro,allemaal vergoed, +2 kronen van679,want vroeger had ik de goedkoopste en moest vaak bijbetalen,daarom vind ik trias erg goed,grt dave

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door loesje 2 »

volgens mij is het rekensommetje als volgt, als je bij de ene verzekeraar 50% vergoed krijgt tot een bedrag van 1250 Euro moet je dus zelf ook nog 1250 euro bijleggen, de andere 50%, er zijn maar weinig mensen die voor 2500 euro per jaar aan tandarts kosten hebben.

Je kunt dus bij ohra of een andere verzekeraar die gewoon 100% vergoed, een lager verzekerd bedrag nemen. bijv 750 euro als je dan 750 euro uitgeeft hoef je niets bij te leggen.

of wordt dit nu heel ingewikkeld :lol: !

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door kweenie »

Tsja, het is gewoon een afweging van de kosten die je denkt te gaan maken. Als je erg veel kosten denkt te gaan maken, dan is het die bijna 450 euro aan premie wel waard, maar als je niet heel veel dingen hebt, dan is een dekking van 1250 wel wat veel. En er zijn inderdaad meer verzekeraars die tot zulke bedragen dekken, als je die premie er voor over hebt.

Overigens moet je vaak bij een overstap naar zo'n pakket met zo'n hoge dekking wel eerst aantonen dat je gebit op orde is. Dan is de kans dat je het eerste jaar zo veel tandartskosten hebt natuurlijk ook niet zo groot.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door Walter van V »

Als je erg veel kosten denkt te gaan maken,
dat kan niemand voorspellen (vaak ook de tandarts niet.. de hoge kosten bv wortelkanaalbehandelingen zijn toch vaak zaken die onvoorzien zijn.), is een verkeerd uitgangspunt ook mi. Een verzekering is er voor ONVOORZIENE kosten die je niet zelf kunt cq wilt dragen. Dat er inmiddels hele kuddes zijn die een meerjaren herstelplan van jaren pappen en nathouden door de verzekering vergoed gaan proberen te krijgen, zal op termijn de voorwaarden voor acceptatie alleen maar doen toenemen denk ik. Zo maar wisselen zal op termijn steeds moeilijker worden.

angel94mich96
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007 00:17

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door angel94mich96 »

Ik ben verzekerd bij De Friesland en krijg 80% vergoed met een maximum van € 1000 en betaal hiervoor maar € 17,95. Dit vind ik niet duur en de declaraties worden binnen 1 week vergoed.

henkshem
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 dec 2007 02:02

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door henkshem »

Hallo Davert,

De beste Tandartsverzekering met de meest uitgebreide dekking biedt OZF-ACHMEA.

Kijk even op de site dan kun je maandag nog bellen om e.e.a. te regelen. Via de Stichting Zorg voor Koopkracht kun je collectieve korting aanvragen.
Ik bezit een slecht gebit en ben daar al een aantal jaren verzekerd, geen maximum altijd 80% vergoeding, met uitzondering van Orthodontie max. € 1250.

Groeten
Henkshem

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: tandarts aanvullend

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk dat je wel een indruk hebt voor de kosten voor je tandarts. Als je nog nooit een gaatje hebt gehad, dan is het niet gek om er vanuit te gaan dat je komend jaar niet ineens voor 1000 euro kosten hebt. Andersom, als je elke keer bij de tandarts wel iets hebt, dan is een aanvullende verzekering misschien een goede optie.

Een verzekering is trouwens niet alleen om onvoorziene kosten die je niet zelf kunt dragen te dekken. Het kan ook zijn om enige zekerheid en duidelijkheid te geven over de kosten die je komend jaar gaat hebben. Ik vind het zelf prettig om die zekerheid te hebben. Daarom wil ik persoonlijk een verzekering die 100% vergoedt (tot een maximum) en geen 75 of 80%. Ondanks dat het misschien wat duurder is. (En terzijde, ik vind het daarom ook principieel onjuist om een verplicht eigen risico te hebben.)

Gesloten