LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandarts kostenvergoeding

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Louis66
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 11:51

Tandarts kostenvergoeding

Ongelezen bericht door Louis66 »

Mijn vrouw ging met een kapotte brug naar de tandarts.
Hij stelde voor te kijken of hij te repareren was of een nieuwe brug.
Na onderzoek was de conclusie repareren.
Wij hebben de meest uitgebreide tandartsverzekering van IZZ en de vrgoeding voor een nieuwe brug is € 250.
Wij verwachtten dus algehele vergoeding, temeer omdat de goedkoopste oplossing was gekozen.
Wij ontvingen de rekening van de tandarts van € 199,16 en daar was dan de vergoeding van.............€ 19,80 vanaf.
Na een telefonade met IZZ bleek, dat er op de rekening codes staan die worden vegoed en dat was er slechts eentje tw. opnieuw vastzetten kroon. Uiteraard vroeg ik dus of een nieuwe kroon wel vergoed werd. En jawel,die zou geheel vergoed zijn.
Ik vroeg uiteraard door, dat wanneer de tandarts inplaats van die specificaties een nieuwe kroon op de rekening gezet zou hebben die vergoed zou zijn en het antwoord was .......... Ja.
Wellicht kan iemand mij dit uitleggen, want nu de kosten van de gezondheidszorg de pan uit rijzen gaan we op deze manier werken.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Tandarts kostenvergoeding

Ongelezen bericht door Walter van V »

Ik vroeg uiteraard door, dat wanneer de tandarts inplaats van die specificaties een nieuwe kroon op de rekening gezet zou hebben die vergoed zou zijn en het antwoord was .......... Ja.
Wellicht kan iemand mij dit uitleggen, want nu de kosten van de gezondheidszorg de pan uit rijzen gaan we op deze manier werken.
en dat is dus fraude, en als hij slim is gaat de tandarts daar niet aan meewerken..

De verzekering kan in principe niet nagaan of wat er op de rekening staat ook daadwerkelijk gebeurt is, dat kan alleen met mondonderzoek, en dat is voor dit soort bedragen niet echt de meoite natuurlijk.

Maar om dan van de tandarts te verlangen valsheid in geschrifte te plegen omdat de vergoeding door de verzekering u niet uitkomt...

Overigens: een nieuwe brug kost minimaal een 1300-1400,=, dus per saldo bent u nog veel goedkoper uit..

En voortaan kunt u dus waarschijnlijk beter de tandarts om een schriftelijke begroting vragen, kunt u vooraf een inschatting maken over de vergoeding, en op grond daarvan uw beslissing nemen of u het er wel of niet voor over heeft... De keuze niets doen is in de meeste gevallen overigens geen optie. En de tandarts zal, als het een goede is, de aard van de behandeling hopelijk niet van uw verzekeringsvergoedingen af laten hangen..maar van de medische noodzaak.

Louis66
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2007 11:51

Re: Tandarts kostenvergoeding

Ongelezen bericht door Louis66 »

Het is toch zowiezo te zot voor woorden, dat je voor een dure tandartsverzekering van 7 handelingen er slechts eentje vergoed krrijgt.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: Tandarts kostenvergoeding

Ongelezen bericht door Walter van V »

tja..maar daarvoor moet u bij de zorgverzekering zijn. Een andere kiezen die niet op code vergoedt maar op maximumbedrag per jaar, zoals bv ONVZ, OHRA, ZilverenKruis, VGZ, Meeus , Fortis ASR, Avero om er een paar te noemen...

Marktwerking heet dat.

Gesloten