LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tandartsnota ontvangen van een jaar geleden

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Melkan

Tandartsnota ontvangen van een jaar geleden

Ongelezen bericht door Melkan »

Vorige week een tandartsnota ontvangen waarin een bedrag van € 160 op stond. In eerste instantie wilde ik hem gewoon betalen tot ik net even goed keek waar het allemaal voor was. Wat blijkt? De afspraak was van mei 2012. Ik was toen nog geen 18 dus gratis meeverzekerd met die van mijn ouders. Ik zit al een jaar niet meer bij deze tandarts omdat ik veel problemen met haar had. Dus de afspraak was op mei 2012 en 2 maanden daarna zou ik 18 worden, even nagevraagd bij mijn vader en hij heeft nog altijd de aanvullende av top verzekering. Ik ben toen nog 3 maanden nadat ik 18 was geworden nog meeverzekerd geweest met mijn vader. Ik denk dat iets hier niet klopt? Kan ik bezwaar indienen tegen deze nota of moet ik hem gewoon betalen?

Jantje7

Re: Tandartsnota ontvangen van een jaar geleden

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Deze nota wordt door de zorgverzekering betaald. Gewoon via je vader in laten sturen. Mag geen probleem zijn.

Jantje7

Melkan

Vergeten erbij te zeggen dat ik niet meer meeverzekerd ben met mijn vader! Ik heb een studentenverzekering die niet veel vergoed..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Toen de behandeling plaatsvond was je toch nog geen 18 ?

Melkan

Ik zou pas 2 maanden na de behandeling 18 worden

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het valt gewoon onder de verzekering die je (in dit geval je vader) in die tijd had. Niet onder de huidige verzekering. Je vader kan hem gewoon indienen bij zijn verzekeraar, eventueel wel met een begeleidend briefje (niet lang, paar regels is voldoende) waar die nota vandaan komt.

Melkan

Wat moet ik er dan ongeveer inzetten?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat je onlangs deze nota van 2012 hebt ontvangen en dat je hem wil declareren via de verzekering van je vader, omdat je toen via hem was verzekerd. Eventueel kun je nog de behandeldata noemen, die moeten sowieso op die nota staan.

Meer is niet nodig, het gaat er alleen maar om dat er geen verwarring kan ontstaan doordat de nota zo laat binnen is gekomen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:Dat je onlangs deze nota van 2012 hebt ontvangen en dat je hem wil declareren via de verzekering van je vader, omdat je toen via hem was verzekerd. Eventueel kun je nog de behandeldata noemen, die moeten sowieso op die nota staan.

Meer is niet nodig, het gaat er alleen maar om dat er geen verwarring kan ontstaan doordat de nota zo laat binnen is gekomen.
Nog duidelijker wordt het al de vader dat gewoon opschrijft. Als TS een brief naar de verzekeraar van de vader stuurt kan dat voor verwarring zorgen.

Melkan

Heel erg bedankt zal het morgenochtend allemaal gelijk gaan regelen!

Gesloten