| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Terugbetaling ook na 3 jaar nog mogelijk ?
Terugbetaling ook na 3 jaar nog mogelijk ?
Facturen i.v.m. behandeling moeten bij de ziektekostenverzekeringsmaatschappij binnen drie jaar na behandeling worden ingediend. Is die drie jaar een keiharde eis of kan een maatschappij als een soort 'coulance' ook na drie jaar nog facturen in behandeling nemen en vergoeden ?
Re: Terugbetaling ook na 3 jaar nog mogelijk ?
3 jaar is de regel, aldus het burgerlijk wetboek. Dat is dus wettelijk vastgelegd, uiteraard mag een zorgverzekeraar daar een langere termijn van maken, maar coulance is een eenzijdige geste, alles >3 jaar kan jij niet eisen van ze.François schreef:Facturen i.v.m. behandeling moeten bij de ziektekostenverzekeringsmaatschappij binnen drie jaar na behandeling worden ingediend. Is die drie jaar een keiharde eis of kan een maatschappij als een soort 'coulance' ook na drie jaar nog facturen in behandeling nemen en vergoeden ?
Ik zou het dus lief vragen.
Het gaat hier om een verjaringstermijn. Deze kun je stuiten door aan de verzekeraar (schriftelijk) duidelijk te maken dat je nog altijd aansprak maakt op de uitbetaling. Na stuiting gaat dezelfde verjaringstermijn opnieuw lopen.
Dat moet TS dan wel doen voor het verstrijken van de wettelijke verjaringstermijn van in dit geval 3 jaar.door alfatrion » 06 jul 2014 17:03
Het gaat hier om een verjaringstermijn. Deze kun je stuiten door aan de verzekeraar (schriftelijk) duidelijk te maken dat je nog altijd aansprak maakt op de uitbetaling. Na stuiting gaat dezelfde verjaringstermijn opnieuw lopen.
gr Henk
Hartelijk dank voor de reacties, daar heb ik wat aan !
Ik ben wat laat met mijn antwoord omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat ik via e-mail een melding zou krijgen als er gereageerd zou zijn, maar ik zie pas nu dat ik dat in het gebruikerspaneel moet aanduiden als ik dat wens (standaard staat e-mailnotificatie kennelijk uit).
Ik ben wat laat met mijn antwoord omdat ik in de veronderstelling verkeerde dat ik via e-mail een melding zou krijgen als er gereageerd zou zijn, maar ik zie pas nu dat ik dat in het gebruikerspaneel moet aanduiden als ik dat wens (standaard staat e-mailnotificatie kennelijk uit).
Let wel, een stuitingsbrief moet je dus binnen die 3 jaar sturen om zo die termijn te verlengen. Dat staat er niet met zoveel woorden.François schreef:Hartelijk dank voor de reacties, daar heb ik wat aan !
Dat heb ik begrepen, dank u !