LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Terugvordering onterechte uitkeringen na 5 jaar door ONVZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
JBergman

Terugvordering onterechte uitkeringen na 5 jaar door ONVZ

Ongelezen bericht door JBergman »

Ik kreeg vanochtend een brief van zorgverzekeraar ONVZ op de mat (waar ik sinds 2012 niet meer verzekerd ben). Zij zijn er achter gekomen dat zij mij verspreid over de afgelopen 5 jaar 18 betalingen hebben gedaan die niet voor mij bedoeld waren. Het gaat in totaal over een kleine 1200 euro.
Verzoek is of ik het volledige bedrag binnen 14 dagen terug over wil maken aan ONVZ...

Nu begrijp ik wel dat dit geld is waar ik in destijds geen recht op had, maar nu van mij te verwachten dat ik het volledige bedrag direct terug stort nadat ONVZ vijf jaar lang de administratie niet op orde had vind ik echt onredelijk. Vooral voor een verzekeraar die te boek wil staan als de beste en meest servicegerichte zorgverzekeraar van Nederland (ze zijn ook niet bepaald de goedkoopste!).

Ik vroeg mij af of anderen een dergelijk issue aan de hand hebben gehad, of dat iemand weet hoe dit juridisch geregeld is (bijv. v.w.b. verjaring en redelijkheid/billijkheid).
Mij persoonlijk lijkt in ieder geval een gedeeltelijke kwijtschelding niet meer dan redelijk in dit geval.

vroem

Re: Terugvordering onterechte uitkeringen na 5 jaar door ONVZ

Ongelezen bericht door vroem »

Mij persoonlijk lijkt in ieder geval een gedeeltelijke kwijtschelding niet meer dan redelijk in dit geval.
die zou leuk zijn. eerst geld opstrijken waarvan u gezien uw verhaal op dehoogte was dat het niet voor u was, er staat niet vermeld wat u zelf voor actie genomen heeft om ONVZ op de hoogte te brengen hiervan en simpelweg het geld terug te storten... als het rechtmatig is (en dat is iets wat u niet bestrijdt) is ONVZ lijkt mij op tijd, dus niets kwijtschelden, gewoon terugstorten wat al niet van u was/is. U mag blij zijn dat er geen klacht wegens diefstal/fraude bij komt ....

ciske

Re: Terugvordering onterechte uitkeringen na 5 jaar door ONVZ

Ongelezen bericht door ciske »

Je baalt dat het nu zoveel geld is, helaas je had toen al aan de bel moeten trekken dat je onterecht geld krijgt.

Zo kan je ook rijk worden. Terecht dat je moet terugbetalen.

Gesloten