LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Turien wil de declaraties niet vergoeden
Turien wil de declaraties niet vergoeden
Mijn moeder had een zorgverzekering bij Turien inclusief een aanvullende verzekering met Orientaal zorgmodule. Dit laatste hield in dat alternatieve geneeswijzen, zoals acupuntuur, tot € 2.500 per jaar werden vergoed. Dit was onder de medewerkers van Turien slecht bekend met als gevolg dat declaraties van acupunctuur vrij snel afgewezen werden met als melding dat maximumvergoeding van € 800-€ 1.000 van alternatieve geneeswijzen vanuit de aanvullende verzekering al bereikt was, zonder rekening mee te houden met de vergoeding vanuit de Orientaal zorgmodule. De declaraties van mijn moeder waren allemaal op tijd ingediend. Turien had echter bij het beoordelen van de facturen zelf fouten gemaakt en veel declaraties nog niet vergoed. Na tigtallen keren heen en weer bellen en mailen (met mailen werd er door Turien niet of heel slecht gereageerd met een antwoord wat je niks aan hebt), kreeg ik vaak te horen dat maximumvergoeding al bereikt was en telkens moest ik de mensen van Turien weer gaan uitleggen. Daarna kreeg ik maar te horen dat ze dit nog zouden uitzoeken en dat de declaraties alsnog uitbetaald werden mocht ik gelijk hebben. En dat ik nog teruggebeld werd, maar verdere reacties vanuit Turien bleven weer uit. Daarna weer bellen en dan moesten ze weer gaan uitzoeken en zou ik nog teruggebeld worden enz. Dit had al jaren geduurd. Inmiddels is mijn moeder overleden, maar declaraties tot € 1.706 zijn nog steeds niet vergoed. In het derde kwartaal van dit jaar heb ik alles op een rijtje gezet en paar keer gemaild. En eindelijk werd ik een keer teruggebeld, maar dan krijg ik nu te horen dat declaraties vóór 2011 niet meer vergoed kunnen worden, omdat de jaren vóór 2011 al afgesloten zijn. Nou, lekker dan. De declaraties waren allemaal op tijd ingediend. Turien had zelf fouten gemaakt bij het beoordelen van de declaraties. Ik had tigtallen keren direct aan de bel getrokken en steeds moeten ze dat gaan uitzoeken. Kennelijk moet je de klant maar net zo lang aan de lijntje houden totdat de termijn inmiddels verstreken is. Wel stuurde Turien zelf een aantal jaren later nog nota's van eigen risico etc. Dat kan kennelijk dan nog wel.
Re: Turien wil de declaraties niet vergoeden
aangezien betreffende declaraties wel en op tijd zijn ingediend gaat dat argument van Turien natuurlijk niet op.
Dat ze (al dan niet onterecht) niet zijn vergoed is een andere discussie die buiten uiterste termijn van indienen zoals genoemd in de polisvoorwaarden staat.
Met dat argument , en hopelijk ook de kopie nota's en kopie van declaratieformulieren staat u erg sterk. vanaf nu uiteraard alles schriftelijk en aangetekend, met bewijsstukken.
Wat u eigenlijk dan moet doen , mits u alle bewijsstukken ook daadwerkelijk heeft, is ze een aangetekende brief met kopie van alles en de polisvoorwaarden /artikel waar u zich op beroept betalingstermijn van zeg 2 weken sturen, en aansprakelijk stellen voor alle tot nu en in de toekomst gemaakte en te maken extra incassokosten en wettelijke rente (tikt lekker aan vanaf 2011). reageren ze niet of met weer flutexcuus kunt u gewoon via een incassobureau een incassoprocedure opstarten.
Ik neem aan dat u wel zelf executeur testamentair bent, anders moet degeen die dat wel is dit doen.
Dat ze (al dan niet onterecht) niet zijn vergoed is een andere discussie die buiten uiterste termijn van indienen zoals genoemd in de polisvoorwaarden staat.
Met dat argument , en hopelijk ook de kopie nota's en kopie van declaratieformulieren staat u erg sterk. vanaf nu uiteraard alles schriftelijk en aangetekend, met bewijsstukken.
Wat u eigenlijk dan moet doen , mits u alle bewijsstukken ook daadwerkelijk heeft, is ze een aangetekende brief met kopie van alles en de polisvoorwaarden /artikel waar u zich op beroept betalingstermijn van zeg 2 weken sturen, en aansprakelijk stellen voor alle tot nu en in de toekomst gemaakte en te maken extra incassokosten en wettelijke rente (tikt lekker aan vanaf 2011). reageren ze niet of met weer flutexcuus kunt u gewoon via een incassobureau een incassoprocedure opstarten.
Ik neem aan dat u wel zelf executeur testamentair bent, anders moet degeen die dat wel is dit doen.
Hoi Vroem, dank voor je snelle reactie ! Ik heb alle kopie nota's, afrekeningen, polissen en overige stukken nog.
Wat versta je precies onder executeur testamentair ? Hoe kan ik dat erachter komen ? Mijn moeder had verder namelijk niks achtergelaten. Ze leefde van een AOW-uitkering.
In de laatste mail van Turien staat het volgende: "Ook laten wij u weten, dat wanneer u verder met ons wilt corresponderen over deze declaraties, wij in het bezit moeten worden gesteld van een verklaring van erfrecht van de notaris waaruit blijkt dat u erfgenaam bent van mevrouw XXXXXXXXX. Deze kunt u, samen met een kopie van uw identiteitskaart sturen naar Turien"
Ik regelde voorheen alle zaken voor mijn moeder, maar dat zegt natuurlijk niks over executeur testamentair.
Wat versta je precies onder executeur testamentair ? Hoe kan ik dat erachter komen ? Mijn moeder had verder namelijk niks achtergelaten. Ze leefde van een AOW-uitkering.
In de laatste mail van Turien staat het volgende: "Ook laten wij u weten, dat wanneer u verder met ons wilt corresponderen over deze declaraties, wij in het bezit moeten worden gesteld van een verklaring van erfrecht van de notaris waaruit blijkt dat u erfgenaam bent van mevrouw XXXXXXXXX. Deze kunt u, samen met een kopie van uw identiteitskaart sturen naar Turien"
Ik regelde voorheen alle zaken voor mijn moeder, maar dat zegt natuurlijk niks over executeur testamentair.
executeur test. is degeen die de erfenis regelt. Nu neemt Turien genoegen met een verklaring van erfrecht, via notaris te verkrijgen. Ook al kreeg ze alleen AOW, er zijn zaken die geregeld moeten worden. een machtiging om zaken te behartigen geldt alleen bij leven.
Opzeggen van alles , betalen restnotas, innen retourbetalingen (eindafrekening GLW woning , borg huurwoning of verkoop eigen woning etc)
en even google oid gebruiken natuurlijk.
Opzeggen van alles , betalen restnotas, innen retourbetalingen (eindafrekening GLW woning , borg huurwoning of verkoop eigen woning etc)
en even google oid gebruiken natuurlijk.