Van begin 2008 tot medio 2010 heb ik een medische behandeling ondergaan. Ik heb in de jaren 2008 en 2009 een vrijwillig eigen risico van €600 gekozen. Over kosten van deze behandeling heb ik nooit iets vernomen en ik naam dan ook aan dat deze volledig vergoed werden en niet onder het vrijwillig eigen risico vielen. Eind 2009 kreeg ik een rekening van mijn zorgverzekeraar voor gemaakte kosten in 2008. Dit kostte mij mijn eigen risico voor 2008. Ik heb toen meteen mijn vrijwillige eigen risico opgezegd voor het toen komende jaar 2010. Deze maand kreeg ik een rekening voor kosten van 2009 (de datum van de factuur was augustus 2009). Weer flink moeten betalen.
Mijn eerste vraag is: Mag mijn zorgverzeraar een factuur van augustus 2009 pas in november 2010 bij mij neerleggen (doorberekenen)?
Mijn tweede vraag is: Als ik in 2008 gewoon op tijd de factuur had ontvangen was ik op de hoogte van de kosten van deze behandeling en had ik voor 2009 mijn eigen risico op kunnen zeggen. Nu kwam ik daar pas halverwege 2009 achter, waardoor ik voor dat jaar weer veel moet betalen. Sta ik in mijn recht om hier bezwaar op te maken en deze kosten van 2009 niet te betalen? De zorgverzekeraar heeft immers twee maal een factuur 1,5 jaar achter de hand gehouden waardoor ik niet heb kunnen inspelen op mijn situatie.
Hartelijk dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Twee keer een factuur na 1,5 jaar
Re: Twee keer een factuur na 1,5 jaar
Ik heb ook mijn eigen risico opgehoogd, het verschil zet ik op een renterekening.
Moet ik na een jaar betalen, dan heb ik de centen en zoniet heb ik een extraatje.
Antwoord op je vragen,
1) : ja
2) : ja je staat in je recht om bezwaar te maken, alleen dat gaat hem niet worden.
Moet ik na een jaar betalen, dan heb ik de centen en zoniet heb ik een extraatje.
Antwoord op je vragen,
1) : ja
2) : ja je staat in je recht om bezwaar te maken, alleen dat gaat hem niet worden.
Re: Twee keer een factuur na 1,5 jaar
U neemt iets aan en daardoor hebt U niet kunnen inspelen op uw situatie. Vandaar dat Uw zorgverzekeraar U ieder jaar met Uw polis een of meer documenten stuurt. Dat zijn de polisvoorwaarden en de vergoedingen lijst. Als U die gelezen had dan had U wel kunnen inspelen op de situatie, want daar staat in wat vergoed wordt en wat onder een eigen risico valt. Maar bijna niemand leest die (ik ook niet )Over kosten van deze behandeling heb ik nooit iets vernomen en ik nam dan ook aan dat deze volledig vergoed werden en niet onder het vrijwillig eigen risico vielen ........ De zorgverzekeraar heeft immers twee maal een factuur 1,5 jaar achter de hand gehouden waardoor ik niet heb kunnen inspelen op mijn situatie.